Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 5. mai 2021

Mer fra Bærum

På mandag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg skulle kaste søpla.

Så var det sånn, at det dukka opp to utagerende negre, på gangveien, bak meg.

Disse oppførte seg, som mine tidligere kamerater Glenn Hesler og Øystein Andersen.

Og de skreik og smelte, da.

Og de reagerte ikke, på at jeg stod der, (og kasta søppel), virka det som.

Så det kunne virke som, at disse visste, at jeg stod der, (og at de liksom spilte noe slags teater, eller noe lignende).

Og det ble til, at jeg kasta tre søpleposer på en gang.

For å bli ferdig, før disse skumle negra nådde bort til meg.

(De satt seg etterhvert i en blå/lilla bil.

Etter å ha gått bak meg, fra 'Mars-søppelkassa' til parkeringsplassen.

Cirka klokka halv ti, om kvelden.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg tenkte at jeg skulle ta bilde, av den ene 'katakomben', (som jeg har kalt det), som leder gjennom bygge-kaoset, i Bekkestua sentrum:

IMG_20210503_213735

PS 3.

Jeg gikk videre.

Og ante fred og ingen fare.

Men plutselig, så ble jeg løpt ned bakfra, av en jogger.

For de skal absolutt jogge, gjennom dette nevnte bygge-kaoset.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20210503_213801

PS 5.

Enda mer om dette:

IMG_20210503_213802

PS 6.

Og enda mer om dette:

IMG_20210503_213803

PS 7.

Bekkestua Senter har ikke tømt søppelkassa si siden Ålesund brant:

IMG_20210503_214203

PS 8.

Utafor Bekkestua Senter, så var det ikke en sjel.

Unntatt en svær nazi eller sivilpurk, (eller noe lignende).

Som stod rett ved siden av hovedinngangen.

(Han stod der og speidet.

Og så gikk han litt rundt.

Men uten å fjerne seg mer enn en meter eller to, fra hovedinngangen, (som han liksom elget på, kunne det virke som)).

Det ble så ekkelt.

At jeg heller gikk rundt bygget, og inn den 'nordnorske' inngangen.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20210503_214247

PS 10.

Enda mer om dette:

IMG_20210503_214345

PS 11.

Og enda mer om dette:

IMG_20210503_214402

PS 12.

Rot på Meny Bekkestua:

IMG_20210503_214812

PS 13.

Jeg vet ikke om dette er en veldig selgende pris:

capri sonne

PS 14.

På handlelappen min.

Så hadde jeg skrevet opp sånn billig bacon-snacks, til 13-14 kroner.

(Fra First Price).

Men ei ung blondinne, stod og danderte potetgullet.

(Noe som ikke tar så lang tid, (sånn som jeg husker det, fra de ti årene jeg jobbet som Rimi-leder).

Så hvorfor det 'alltid' står folk i potetgull-midtgangen der.

Det kan man kanskje lure på.

For å si det sånn).

Så jeg gikk rundt, (gjennom en annen midtgang).

(For å unngå og liksom kræsje, med hu blondinna).

Og hu hadde visst lagt fra seg jakka si der, (sånn at hu liksom brukte butikken som garderobe).

(Kunne det virke som).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:

IMG_20210503_215136

PS 16.

I selvbetjeningskassa, så hadde noen lagt fra seg, en pantelapp.

Og i Rimi-kjeden, (hvor jeg jobba i tolv år, fra 1992 til 2004).

Så telte de pantelappene like nøye, som pengene, (når vi skulle gjøre opp kassa, på slutten av dagen/skiftet).

Så jeg er vant til å være nøye, med pantelapper.

Og at de bare ligger og slenger.

Det blir som at penger ligger og slenger, (må man vel si).

Men jeg har jo handla en del, på Føtex, i Danmark.

Og der har selvbetjeningskassene, en egen luke, som man kan putte pantelappene i, etter å ha scannet de.

(Og på Tesco i England, så har de en lignende luke.

Hvor man kan stappe rabatt-kuponger, var det vel.

Noe sånt).

Men i Norge, så skyr visst butikkene, denne luken.

Og folk vet kanskje ikke hva de skal gjøre, med pantelappene sine, (etter å ha scannet de).

Så i Norge, så blir folk fremmedgjort.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:

IMG_20210503_215304

PS 18.

Mens jeg stod og slo inn varene.

Så var det sånn, at en nazi, (eller noe lignende).

(Muligens han samme, som stod og var ekkel/homsete, utafor hovedinngangen).

Han gikk bort, til den selvbetjeningskasssa, som stod, rett ved siden av 'min'.

Selv om det var mange andre ledige selvbetjeningskasser.

Så det ble som noe ekkelt/'elge-aktig'/homsete, (må jeg si).

Det var ei butikkdame der, som hjalp ei kundedame, med å finne en brukbar selvbetjeningskasse.

(Rett etter at han nazi-en hadde begynt å bruke 'elge-kassa'.

For å si det sånn).

Og nazien sa til butikkdama, at hu måtte skrive opp skilt-nummeret hans.

For Meny Bekkestua har visst en 'keitete' ordning, for gratis-parkering.

(Istedet for å bare gi folk en billett, fra en automat.

Det hadde kanskje blitt litt mindre klamt.

For hvis de skriver opp skilt-numrene.

Så kan de jo finne ut navnene, på folka som handler der.

Det er jo noe med personvernet osv., som sier, at firmaer ikke skal lagre informasjon, som de strengt tatt ikke trenger, om folk.

Men dette har kanskje ikke Meny hørt om.

For å si det sånn).

Og jeg sa fra, om pantelappen, (på vei ut av 'selvbetjenings-jungelen').

Og da sa hu butikkdama bare: 'Å ja'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

De hadde kun en pakke billig kylling-kjøttdeig på Extra Bekkestua:

IMG_20210503_220032

PS 20.

Dette ser vel mer ut som et show-rom, for et elektriker-firma, enn som en matbutikk:

IMG_20210503_220301

PS 21.

Her var det mye rot:

IMG_20210503_220348

PS 22.

I selvbetjeningskassa, så hadde de ikke bytta kassarull, (er det meningen at kundene skal gjøre det og):

IMG_20210503_221038

PS 23.

Og så det, at Extra liksom maner folk, til å ta med kvitteringen sin.

Det er vel antagelig noe slags tull.

(Hvis jeg skulle tippe).

Siden at det er som, at de spiller, at de har ei rødruss-jente, som jobber der, (og som skriver rare lapper overalt).

(Må man vel si).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

På 'Høtten-benken', (som de nå har flytta inn i butikken igjen), så satt han 'julenisse-originalen', (som pleier å henge der), og han fortalte, (til han i den betjente kassa), at han er 'fire og seksti', (var det vel), men folk på den alderen, pleier vel å handle, tidligere på dagen, (for å si det sånn):

IMG_20210503_221326

PS 25.

Arne Olav Lund sine 'brakke-polakker', er redde for Bærums-sosser, (kan det virke som):

IMG_20210503_221820

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter