Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 25. november 2021

Min tidligere økonomilinje-klassekamerat Sigmund Landaas, (som har blitt skalla), krangler med min lillesøster Pia sin tidligere klassekamerat Audun Kleven, (som er leder i Svelvik Tennisklubb), om hvem som skal bygge padelbane, (hva nå det er)

sigmund skalla

https://www.svelviksposten.no/skulle-bygge-nytt-anlegg-som-trolig-blir-skrinlagt-kom-overraskende-pa-oss/s/5-74-121451

PS.

Norsk Wikipedia er visst litt på hæla, når det gjelder hva padel er, (men danskene har laget en artikkel):

mer om padel

https://da.wikipedia.org/wiki/Padel

PS 2.

De som bor på Berger nå sliter litt med å plassere min lillesøster Pia Charlotte Ribsskog, (heter hun Olsen, Ribsskog, Humblen, Mogan, Brekke, Gjelseth, Løff, Stenberg, Monsen, Myrberg, Snoghøj, Hyde, Thomassen eller Omer til etternavn, lurer de kanskje):

sliter litt med å plassere pia

https://bergerhistorie.no/bilder/1985-6-klasse-a/

PS 3.

Det var ei bølle-jente på Solberg skole, (eller noe i den duren), som slo ut en tann på Pia, da de lekte kongen på haugen, (eller noe lignende), har Pia fortalt en gang.

(Dette var mens min mor, (og hennes samboer Arne Thommesen, min yngre halvbror Axel og Pia), bodde på Stenseth Terrasse.

Noe de gjorde i cirka et år fra sein-høsten 1979, (var det vel).

Noe sånt).

Og istedet for å sette inn en innplantat-tann.

Så måtte Pia gå med regulering, i mange år.

Og en tann som egentlig ikke var fortann, ble da forskjøvet, sånn at den havnet på plassen til den manglende fortannen.

(For å si det sånn).

Så Pia har ikke et pent smil, den dag i dag, (unntatt muligens på avstand), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Når det gjelder min stesøster Christell Humblen, så klarer de ikke å stave fornavnet riktig engang, (det skal være to 'l'-er på slutten, hvis jeg har forstått det riktig):

en l for lite

(Samme link som overfor).

PS 5.

Her ser man den nåværende lederen for Svelvik Tennisklubb, (han hadde samme skolevei som meg, (på ettermiddagen), så han så jeg noen ganger, mens han surra rundt et 'bestemor-hus', (eller noe lignende), som lå et steinkast unna mine besteforeldre sitt hus, på Sand):

leder tennis klubb

(Samme link som overfor).

PS 6.

De andre fra Sand surrer de litt med, Jan Rune Havre kaller de bare Havre, (og Jan Kristian Stadheim, (som bare ble kalt Jan Stadheim), kaller de Kristian Stadheim):

jan rune havre feil

(Samme link som overfor).

PS 7.

Her er mer om dette:

jan stadheim

(Samme link som overfor).

PS 8.

Han nederst til venstre.

Det lurer jeg på om var en som min tidligere kamerat Kjetil Holshagen en gang prata dritt om.

For han hadde visst gått rundt med en Carola-trøye, (uten å skifte denne), en hel sommer.

(Noe sånt).

Og han har dem visst ikke gitt noe navn, på nettstedet overfor, (av en eller annen grunn).

Men Kjetil Holshagen veit muligens hvem dette er.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Hadde Kaalen, (som tok over butikken til Odmund Larsen på Sand), en sønn tro:

kaalen sønn hm

https://bergerhistorie.no/bilder/1985-6-klasse-b/

PS 10.

Som jeg vel har skrevet om i Min Bok.

Så var det sånn en gang, det året jeg var russ, (skoleåret 1988/89).

At jeg gikk bort til min farmor på Sand.

(Fordi at min har hadde solgt 'min' leilighet på Bergeråsen.

Av en eller annen grunn).

Og da satt det en soss fra Drammen, og narva, sammen med Sand-folka, utafor Raman Mat, (noen indere kjøpte Odmund Larsen sin tidligere butikk av Kaalen, som en tid hadde hatt Prima og Micro 1000 der).

Og da husker jeg at jeg lurte på hvem han sossen var.

Og jeg gikk jo på handel og kontor, og hadde hatt markedsføring, (skoleåret før), osv.

Så jeg tippa på at han sossen brukte Studio Line-hårgele.

(Husker jeg).

Og det var riktig, mente han sossen.

Men nå tenker jeg, at han sossen, muligens ikke var en slags hytte-turist, fra Drammen, (eller noe lignende).

Men at det kan ha vært sønnen til Kaalen, (for de var innflyttere der, må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette, (fra DT/BB 22. mars 1982):

mer om kaalen stiklestad

https://www.nb.no/items/ab567ad7f10210dd97c90c830a6e5a98?page=5&searchText=kaalen

PS 12.

Disse bodde visst på Øvre, på Bergeråsen, (i Kringsjåveien 4), før de tok over butikken på Sand.

Som jeg har blogget om tidligere, så var det sånn, at på den tida som min lillesøster Pia flytta til Bergeråsen, (hu ble liksom adoptert av min fars kjæreste Haldis Humblen), våren 1982.

Så uttrykte Pia, (når en Myrberg/Stenberg-unge spurte), at Leif Arne Pedersen, var den hu likte.

(Noe sånt).

Og da gikk jeg opp i Havnehagen, for å se an han Leif Arne litt, (jeg lurte på hva Pia så i han, som egentlig var en slags snushane, noe jeg har blogget om tidligere).

Og istedet for å finne Leif Arne der.

Så fant jeg Christell.

(På en leikeplass, (i Havnehagen).

Like ved der Leif Arne og de bodde).

Og Christell hadde tatt av ben-klærna, på en yngre blondine, sånn at hu stod der i bare trusa.

(Av en eller annen grunn).

Mens det stod en gutt like ved.

Jeg har lurt på om det kan ha vært Kari og Ola Uglum.

Men det kan også ha vært ungene til Kaalen, (Ann Sofie og Pål Rune), som hadde forvilla seg ned på Nedre, (tenker jeg nå).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette, (fra Drammens Tidende 22. september 2003):

mer om ann sofie kaalen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter