Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 21. november 2021

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreft epost - www.sdir.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. november 2021 kl. 23:21
Til: # Info Sdir <sdir-info@sdir.no>
Kopi: subscription@sjofartsdir.no, info@sdir.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>
Hei,

jeg har lært på handel og kontor, (i sin tid), at når det gjelder en klage, mot et firma, (eller en organisasjon), så hører det med, at man skal forsikre seg om, at den samme feilen ikke skjer igjen, i fremtiden, (overfor en selv eller andre kunder).

Så dette kjøper jeg ikke helt, at dere liksom skal være fritatt for dette.

Dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å blir informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere sier også, at noen ved en feil har tastet inn feil adresse, ved bestilling.

Men dette er ikke en 'one off', (som de sier i England).

Det er noen jævler/nett-trollet, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i en tulle-versjon, av mitt navn), under Coronaen, (og også før den tid).

Og det at dere ikke lagrer ip-adresser, det kjøper jeg ikke helt.

Er dette noe dere bare tar ut av luften, (fordi at dere ikke forstår data-systemene), lurer jeg.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 29. jul. 2021 kl. 08:08 skrev # Info Sdir <sdir-info@sdir.no>:
Hei Erik Ribsskog,

 

Vi har nå undersøkt koden som er ansvarlig for å håndtere registreringsprosessen da dette ble levert av en tidligere leverandør.
Ser fra dette at det ikke blir lagret noe mer info «rundt» registreringen enn absolutt nødvendig, dvs. IP-adresse for forespørsel o.l. blir ikke lagret.
Ved registrering blir det i all hovedsak opprettet en deaktivert brukerprofil i vår Episerver-database (publiseringsplattformen vår) som da inneholder epost-adressen som blir sendt inn.
Denne brukerprofilen blir ikke aktiv med mindre den som har tilgang på epost-adressen trykker på lenken oppgitt i bekreftelsesmailen.

 

Det kan være mulig at noen har f.eks. tastet feil adresse ved registrering. Det er også mulig at automatiserte bot-er har crawlet nettsiden i et forsøk på å logge inn med eposter og passord som er vidt tilgjengelig på nett.
Dersom du har hatt denne eposten registrert på andre tjenester der det har vært datalekkasje, kan denne eposten, samt benyttende passord, dessverre ligge tilgjengelig på nett.
Etter slikt er det ikke uvanlig at man kan oppleve henvendelser fra tjenester man ikke selv har interagert med, da det i praksis ikke er noe som hindrer en tredjepart fra å forsøke å benytte ens personlige epost.

 

Sjøfartsdirektoratet kan ikke påta oss oppgaven og forhindre at noe lignende skjer med andre 'Hvermansen-folk' i fremtida. Dette fordi vi mener at opprettelse av en deaktivert brukerprofil som ikke blir aktiv med mindre den som har tilgang på epost-adressen trykker på lenken oppgitt i bekreftelsesmailen, er en rimelig balansert løsning for registrering av abonnement på gratis nyhetsmeldinger.

 

Ønsker deg en fin dag.

 

Vennlig hilsen

Marit Nilsen

 



 
Marit Nilsen
Kommunikasjonsrådgiver
Kommunikasjon og samfunnskontakt
 
T: 52745821 M: 95148127
Sentralbord: 52 74 50 00
 

          



 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: tirsdag 27. juli 2021 20:24
Til: # Info Sdir <sdir-info@sdir.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Re: Klage/Fwd: Bekreft epost - www.sdir.no

 

Hei,

 

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

 

(For jeg har ikke kontaktet dere).

 

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

 

tir. 11. mai 2021 kl. 10:48 skrev # Info Sdir <sdir-info@sdir.no>:

Hei Erik.

Ser at det er gjort et forsøk på å opprettet en konto med din epostadresse 16.02.2021 klokken 20:34



Kontoen er ikke aktivert og vil derfor bli slettet innen kort tid.

Si ifra hvis du ønsker at kontoen skal være aktiv.

 

Sjøfartsdirektoratet.

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: mandag 10. mai 2021 05:28
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: # Info Sdir <sdir-info@sdir.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: Bekreft epost - www.sdir.no

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: <subscription@sjofartsdir.no>
Date: tir. 16. feb. 2021 kl. 13:20
Subject: Bekreft epost - www.sdir.no
To: <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>

 

Denne e-posten er en del av en brukerregistreringsprosess for Sjøfartsdirektoret nettside.

Hvis dette er ukjent for deg setter vi pris på at du send oss et en melding til info@sdir.no.

Din personlige informasjon vil ikke bli lagret av oss.

Hvis du vil fortsette med registreringsprosessen, kan du gå til denne nettsiden:

(Sladdet av johncons-blogg)

 

Med vennlig hilsen,
Sjøfartsdirektoratet

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter