Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 1. desember 2021

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
FW: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2021 kl. 10:08
Til: kundeservice@rikstv.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@rikstv.no, webmaster@rikstv.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsker å få svar, fra en overordnet, om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 3. aug. 2021 kl. 17:44 skrev <kundeservice@rikstv.no>:
Hei, Erik!
Takk for at du tok kontakt med oss.
 
Jeg skriver "umulig" fordi det ikke er mennesker som luker ut om noe tilfeldigvis kan være bestilt av en annen enn det som det ser ut som. Det blir bestilt via nett og da går det gjennom systemet så lenge kunden ikke er kunde fra før, da blir det stoppet - av ett system. Det er altså ikke mennesker som går gjennom hver eneste bestilling hver dag. 

Jeg forstår at du ønsker det, og jeg kan godt sende en sak videre på dette - men! som jeg har sagt allerede, tror jeg ikke at det er mulig å "finne ut av" hvem som har bestilt dette i ditt navn. Informasjonen vi har er nemlig DIN informasjon. Men jeg kan selvsagt sende dette videre, så blir det undersøkt og forhåpentligvis funnet ut av :-) 

Hadde bestillingen blitt gjort per telefon hadde vi notert ned hvem som ringte inn, hvilken relasjon de hadde og eventuelt telefonnummer. Men når det blir gjort per nett er det ikke en mulighet vi har, og da går det gjennom så lenge kunden ikke er kunde fra før.
Eventuelt blir det stoppet fordi kunden selv gir beskjed om at "de ikke har bestilt noe".

Dersom en kunde ringer inn og har all din informasjon og bruker din informasjon til å bestille så ville vi også registrert dette "som deg". Det blir på en måte derfor litt umulig, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Vi gjør det vi kan for å være behjelpelige, så det var ikke meningen at du skulle oppfatte meg noe annerledes, prøver bare å forklare. 

Jeg har sendt en sak videre :-)
 
Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Julie
Kundebehandler RiksTV AS
Telefon: 210 10 210
www.rikstv.no/kontakt
 
 
Få hjelp på chat eller av chatboten vår Rix:
https://www.rikstv.no/kundeservice/chat/
 
 
Problemer i ditt område? Sjekk https://www.rikstv.no/status/
Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv
 
Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.
This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
From: eribsskog@gmail.com
Sent: Sun Aug 01 2021 22:16:15 GMT+0200 (Central European Summer Time)
To: kundeservice@rikstv.no
Subject: Re: FW: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
Hei,

det høres litt tafatt ut, når du skriver, at det er umulig for dere, å finne ut om dette.

Den må dere lenger ut på landet med.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 14. mai 2021 kl. 19:30 skrev <kundeservice@rikstv.no>:
Hei,
Takk for at du tok kontakt med oss.
 
Det er helt i orden, jeg ser at dette er ordnet i våre systemer allerede. Beklager den misledende fakturaen. 

Angående at det blir bestilt ting i ditt navn, så er det umulig for oss å luke ut om dette er deg eller en som har alle dine opplysninger. Det må legges inn fullt navn, fødselsdato, adresse, telefonnummer, epost etc. 

Vi tar selvsagt utgangspunkt i at den personen som sender dette inn ER den personen de utgir seg for. I situasjoner som dette er vi ikke vanskelig på å kansellere ordren, så dette er ikke noe problem overhode. 

Forstår veldig godt at du er lei, det kan jo ikke være spesielt hyggelig å bli trakkasert på denne måten. 
 
Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Julie
Kundebehandler RiksTV AS
Telefon: 210 10 210
www.rikstv.no/kontakt
 
Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv
 
Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.
This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
From: eribsskog@gmail.com
Sent: Fri May 14 2021 03:21:13 GMT+0200 (Central European Summer Time)
To: post@rikstv.no
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 26. april, (se vedlegg).

Som jeg har informert dere om tidligere, så er ikke dette noe jeg har bestilt.

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre folk).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 21. mar. 2021 kl. 07:14
Subject: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <post@rikstv.no>, <webmaster@rikstv.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 

---------- Forwarded message ---------
Fra: RiksTV <ikke-svar@rikstv.no>
Date: søn. 21. mar. 2021 kl. 02:47
Subject: Din ordre er registrert
To: <eribsskog@gmail.com>


Din ordre er nå registrert

Hei ERIK LØVENBALK RIBSSKOG,

Vedlagt finner du abonnementsavtale, generelle abonnementsvilkår og angrerettskjema.

Husk å gjennomgå vilkårene før du tar i bruk utstyr og abonnement.

Hvis du har bestilt mottakerutstyr og programkort sendes dette per post. Forventet leveringstid er på ca. fem virkedager.

Har du spørsmål? Kontakt oss på www.rikstv.no/kundeservice eller på telefon 210 10 210.


Vennlig hilsen,  
RiksTV



 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter