Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 1. desember 2021

Min tidligere kamerat Christian Grønli vokste opp hos sin far Carl-Otto i Mexico/Spania, (sammen med sin storebror Petter), etter at deres nordnorske mor Tove døde, (vinteren 1981)

christian spania

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150181556090915&set=ecnf.675710914

PS.

En gang høsten 1980.

(Må det vel ha vært).

Så var Petter og Christian med meg, på helge-besøk, til min mor, i Larvik.

(Noe jeg vel har skrevet om i Min Bok).

Og da så vi noen pønkere, i Larvik sentrum, (med enten grønt eller lilla hår), husker jeg.

Og Petter, (var det vel), mente at man kunne lage hull i ørene hjemme, ved å varme en nål, med en lighter-flamme.

Og så stikke hull i øret selv.

Noe jeg ikke syntes at hørtes så artig ut.

(For å si det sånn).

Men ettersom jeg skjønte det, så pleide Petter og Christian, å drive med dette, (enkelte ganger).

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette, (Christian gjør vel her som David Hjort, (fra Rimi Bjørndal), og bruker linser, for å forandre øyenfarge):

hull i øre osv


PS 3.

Dette er visst Christian sin spanske 'senorita-kone' Andrea, (som jeg ikke har møtt):

spansk senorita

https://www.facebook.com/photo/?fbid=48216595914&set=ecnf.675710914

PS 4.

Selv om Christian er vokst opp 'alle andre steder', så går han visst for å være nordlending, (etter sin mor Tove, som snakket nord-norsk, (på Bergeråsen/Østlandet), sånn som jeg husker det):

nordlending

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10151209930275915&set=ecnf.675710914

PS 5.

Dette må vel være Christian sin sønn Aleksander, (som vel nå snart er voksen), som han har, med hu spanske Andrea, (nede i Barcelona):

christian sin sønn vel


PS 6.

Dette skal visst være Christian og Petter, (muligens i/ved Mjøsa, siden at Petter visst nå bor i Minnesund):

hm og petter

https://www.facebook.com/photo?fbid=48197155914&set=ecnf.675710914

PS 7.

Petter og Christian sin far Carl-Otto var forresten gift/samboer, med ei indianer/latino-dame, (fra Mexico), på den tida, (vinteren/våren 1981), som de skulle selge huset til Tove, (i Havnehagen 4, på Bergeråsen), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Min far pleide å slippe meg av, (etter jobb på vår trevarefabrikk på Sand), hos Petter og Christian og de, fra våren/sommeren 1980, (kan det vel ha vært).

(Noen måneder etter at en gutt ved navn Thor Furuheim, hadde dødd, i en snøhule-ulykke, i hagen dems.

Noe sånt.

Og på nyttårsaften, (i 1979), så hadde visst Christian sovna, i et skap.

Og det var et lite klesskap, som var cirka halvannen meter over gulvet, (over et annet klesskap).

(Hvis jeg husker riktig).

Så da var det kanskje 'Texas' der, (hos Petter, Christian, Tove og stefaren Willy), tenker jeg nå.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Petter ser kanskje litt nedtrykt ut, på bildet, i PS 6.

Og han har muligens ikke vært seg selv, siden at han ble tulla med, av Berger Musikkorps, i 1980.

Petter skulle få ha storetromma.

Men så ble det endret, og Petter fikk istedet et eller annet blåseinstrument.

(Noe sånt).

Og da brøt Petter sammen.

(Sånn som jeg husker det).

Og etter dette igjen, (var det vel), så fikk Petter det for seg, at jeg var mer kamerat med Christian, (enn med Petter).

(Så Petter fikk et sammenbrudd #2.

Må man vel si).

Men jeg tenkte vel egentlig ikke sånn på det.

Men min klasse-kamerat Karl Fredrik Fallan, hadde skremt meg litt, og sagt at de eldre guttene, i Ulvikveien, (Christer Sandum, Svein Erik Olsen og Karl sin storebror Ole Martin), var så skumle.

Så jeg var kanskje litt skeptisk, til de Bergeråsen-guttene, som var eldre enn meg.

Og Petter var et år eldre enn meg, (mens Christian var et år yngre).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Christian hadde en slags 'raddis-seanse', (eller hva man skal kalle det), i/ved innkjørselen til Havnehagen 4, (i 1980), husker jeg.

Christian hadde fått tak i en pose med smågodt, (fra et eller annet sted).

Og han mente, at kamerater skulle dele alt likt.

Så jeg fikk nøyaktig halvparten av smågodtet, (sånn som jeg husker det).

Men Christian glemte vel Petter, (som hang for seg selv, noen meter unna).

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Petter hadde også et sammenbrudd #3, (et mer alvorlig sammenbrudd), sånn som jeg husker det.

Dette var sommeren 1982.

Da bodde egentlig Petter og Christian hos Carl-Otto og 'Pocahontas' i Mexico/Acapulco.

Men de var på sommerferie-besøk, i Norge.

Og Christian skulle bo et par uker, hos meg, (som da bare var 11-12 år), i Leirfaret.

Og Petter skulle bo hos Paul og hans mer kjente storebror Scott Johansen, (nett-krigeren), og de, (i Havnehagen).

Og en dag, så ville Christian besøke Petter.

(Christian syntes kanskje at det var litt rart, å bo, hos en tolv-åring, (nemlig meg).

Han ble kanskje litt utrygg av det.

Jarle Mikalsen, (faren til Lisbeth og Richard Mikalsen, og tyskerunge ifølge min far), hadde 'manet' oss, ved å stikke huet sitt ut av sin sosial-bolig, for å lytte til min Beatles-plate, (jeg var med i en plate-klubb), som jeg spilte på min fars hifi-anlegg, (mens vi spilte fotball, i hagen min, (noen ganger sammen med andre Berger-gutter)).

Og det kan muligens ha gjort Christian litt utrygg.

Noe sånt).

Men når vi gikk inn i huset til Scott og Paul og de, (noe vi også gjorde noen ganger, (når de ikke var hjemme), i 1980, (av en eller annen grunn)).

Så satt Petter i gangen, (han skulle vel egentlig snøre på seg noen joggesko), mens han vel grein/oppførte seg som en unge.

Så Christian og jeg måtte gå videre opp i Havnehagen/Olleveien.

For Christian ble ikke trygg av Petter, (for å si det sånn).

Christian ville da heller besøke Per Furuheim.

(Petter sin tidligere klassekamerat).

Mens jeg syntes at dette nesten ble som et svik, fra Christian.

Og jeg begynte derfor, en slags vannkrig, med Per, (som dreiv med hagearbeid).

Og da ble visst Christian mer trygg.

Så vi kunne gå tilbake igjen til Leirfaret.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Mer om at Christian er raddis, (han stigmatiserer den blå-blå regjeringen og kaller den blå-brun):

christian raddis 2

https://www.facebook.com/groups/2692412684377345/posts/2692912144327399

PS 13.

Det var cirka et sånt her klesskap, som Christian sovna i, nyttårsaften 1979, (fortalte broren Petter, noen måneder seinere, (hvis jeg husker riktig)):

christian sovna i hm

https://byggebolig.no/interior-mobler-og-trapp/fjerneendre-integrert-klesskap-i-gammelt-hus

PS 14.

Her kan man se at Christian og Petter, muligens også har vokst opp litt i Nord-Norge, (antagelig i ferier osv.), sammen med ei Hege Krippendorf, blant annet:

sammen med krippendorf

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150181556635915&set=pb.675710914.-2207520000..&type=3

PS 15.

Christian og Petter vokste også opp litt i Oslo.

De var enkelte ganger på helgebesøk der, (i 1980).

(Muligens hos noen i faren Carl-Otto sin slekt).

Før jeg ble kjent med Petter og Christian, (våren/sommeren 1980).

Så kjeda jeg meg mer.

(Blant annet så bodde min bestekamerat Frode Kølner i Larvik.

For å si det sånn).

Men jeg var liksom reserve-arbeidskraft, for min slekt sin trevarefabrikk, på Sand, (en drøy kilometer nord for Bergeråsen), etter skolen.

Og når de ikke hadde bruk for meg, nede på snekkerverkstedet.

Så lagde jeg en vitseavis, som het Vitseposten, (på et kontor, som Strømm Trevare hadde, i huset til min farmor og farfar).

(Dette var etter en ide, av nettopp Frode Kølner, (han babla om dette, noen dager/uker før jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger).

For å si det sånn).

Og Petter og Christian var eksperter på å selge denne vitse-avisa, inne i Oslo.

(Det var vel bare en gang at de gjorde dette.

Men likevel).

De solgte vel 10-20 aviser.

(Jeg vet ikke om dette kan ha vært på Karl Johan.

Eller noe lignende).

Og en kunde, hadde visst gitt de en hel ti krone-seddel, (istedet for å kun betale en krone, som den vanlige prisen var).

(Fortalte Petter).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter