Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 30. mars 2022

Mer fra Bekkestua

Nå var Power her, med en ny fryser, blant annet.

Dette skulle egentlig vært sendt med Postnord.

Men det var en innvandrer fra Kazakstan, (eller noe), og en med tredagers-skjegg, (muligens hans sønn), som leverte.

Og de var fra et lokalt bud-firma, (som jeg ikke fikk med meg navnet på), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Når jeg søker på Gule Sider, (på budet sitt mobil-nummer 93990220), så står det at budet heter Troy Jones.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Tidsluken for leveringen, var fra klokka 13 - 17.

Og klokka 17.10 ringte budet.

Og han sa han snart var: 'Hos dere'.

Og det var litt klamt, (må jeg si).

Kunne han ikke bare sagt, at han snart var her med varene.

Behøvde han å liksom fiske etter, om det bodde fler enn meg her.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Budet sa, (når jeg spurte), at de var her om cirka 20 minutter.

Og cirka femten minutter seinere så var de her.

Og budet ringte igjen.

Og jeg sa at de bare kunne sette varene foran inngangsdøra.

(Sånn som Oda og Porterbuddy pleier å gjøre).

Men da sa budet, at han trengte min signatur.

Så jeg måtte ut og muligens få corona, da.

(For å si det sånn).

Så det var dårlig service.

(Må jeg si).

Og da jeg kjøpte en billig Phillips TV, (også fra Power), for et drøyt år siden.

Så måtte jeg vel ikke signere noe.

(Sånn som jeg husker det).

Så dette var veldig firkanta, og som at corona/omikron var et fremmedord.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at hverken Power eller Postnord sin sporing virka.

Så jeg visste ikke noe om når varene kom.

Og ingen ga beskjed om, at varene ikke kom, med Postnord.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20220330_152319

PS 6.

Jeg kjøpte også en Phillips barbermaskin, (som var på tilbud, noe også fryseren var).

Og den esken var det kikkehull i, liksom.

(For å si det sånn).

Cirka som da det middelaldrende pakistanske Porterbuddy-budet var her, (i forrige uke), med en Farmasiet-konvolutt, som det hadde falt en tannpasta-eske ut fra, (og tannpasta-tuben hadde også falt ut, av sin eske, for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20220330_173032

PS 8.

Enda mer om dette:

IMG_20220330_172745

PS 9.

Fryseren var på grensen til å være feilvare, (må man vel si):

IMG_20220330_173337

PS 10.

Det var også sånn, i går osv.

At det var kaos på kontoen min.

Disse varene betalte jeg for, den 23. mars.

(Noe sånt).

Men her om dagen, så hadde plutselig Power-beløpet forsvunnet, fra nett-banken.

Så det så ut som, at jeg hadde 2.000 mer på kontoen, enn det jeg egentlig hadde.

(Og sånn var det, i flere dager.

For å si det sånn).

Så Power gjør noe rart, noen ganger, (med betalingen), når man handler fra de.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Da jeg flytta hit, sommeren 2018.

Så var det forresten meninga, at jeg skulle få et kombi-skap, (både kjøleskap og fryser), fra Elkjøp.

(På rekvisisjon fra Nav).

Men dette var midt i fellesferien.

(Eller noen dager/uker seinere).

Og kombiskap, (som kosta under 2.000, noe som var Nav sin grense).

Det hadde de ikke, før til Mikkelsmess, liksom.

(Et par måneder seinere.

Eller noe i den duren).

Så jeg valgte istedet, et mindre kjøleskap, (med en veldig liten frysedel), for å slippe å vente, i et par måneder, på Elkjøp-varene, (som alle av, var feilvarer, (mer eller mindre), må man vel si).

(Kjøleskapet hadde jo for liten fryser, (for å si det sånn).

Støvsugeren virka ikke.

TV-en gikk hele tida inn i 'shop-mode'.

Komfyren hadde skrøpelig støpsel, som gikk i stykker da jeg skulle skru det sammen.

Vaskemaskinen sitt varme-element virka ikke, (så jeg må ha klor i hvit-vasken osv.).

Noe som er det neste jeg har tenkt til å kjøpe nytt av.

(For å si det sånn).

De hadde en Candy-vaskemaskin på tilbud, forrige uke.

Men min fars samboer Haldis, dukka opp med en Candy-benk-oppvaskmaskin, i Leirfaret, (hvor jeg bodde aleine fra jeg var 10 år gammel), på 80-tallet.

Så det merket forbinder jeg med henne, (som da jobba på CC Elektro, i Drammen).

Så da venter jeg heller til at de har en annen vaskemaskin, på tilbud.

Vaskemaskiner til 2.500 er det lenge siden jeg har sett, her i landet.

Og det samme med billige benk-oppvaskmaskiner, (til kanskje 2.000).

Man må opp i 3.000 for vaskemaskin og 2.500 for benk-oppvask-maskin.

(Kan det virke som).

Og hvis jeg skal kjøpe oppvaskinmaskin, så må jeg kjøpe brannslukkings-apparat og, (må man vel si).

For da må jeg koble fra en brannslange, på kjøkkenet.

For å si det sånn).

Så derfor var det greit, å kjøpe en ny fryser, (nå som disse var var på tilbud, (og jeg har fått ekstra strøm-støtte, (selv om Nav betaler strøm-regningene), som jeg blant har kjøpt en Ikea-sofa for tidligere, (som jeg ikke kan sitte på, (noe særlig), på grunn av at den har en har hard bjelke liksom, i forkant))).

(Må man vel si).

Istedet for å liksom slåss med fryseren i kjøleskapet, da.

Hver gang jeg skal ha ut noe derfra.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det var visst en bulk i fryseren, (som jeg ikke så med en gang):

IMG_20220330_191830

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter