Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. april 2022

Her kan man se min tidligere klassekamerat Gerd Jorun Wik, (fra russeåret på Gjerdes videregående i Drammen, hvor jeg var utvekslingselev fra nordre Vestfold). Fra Fremtiden 24. september 1987

gerdie

PS.

Gerd Jorun satt bak meg og Andre Willassen, i klasserommet.

(Selv om vi hadde mange datasal-timer osv., (på datalinja).

Så vi var bare i klasserommet i cirka halvparten av timene.

Noe sånt).

Og bak henne, så satt det ingen.

For der var døra.

Men bak døra så satt kranglefantene Magne Winnem (fra Røyken) og Kjetil Johansen (fra Heggedal).

(Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Egentlig så satt Monica Ødegaard, ved siden av Gerd Jorun.

(Monica Ødegaard var datter av ei lærerinne, på Svelvik ungdomsskole.

Og hu hadde gått i samme klasse som meg, på Sande videgående, året før.

Men hu var ikke utvekslingselev, (som meg).

Men hu hadde meldt adresse-forrandring, til ei tante i Drammen, (sa hu).

Noe sånt).

Og etter noen få dager, så satt plutselig Monica Ødegaard, ved siden av to jenter fra Kongsberg, (Trine og Hege), på motsatt side, av klasserommet.

Men hva denne 'rokkeringa' kom av.

Det fikk ikke jeg med meg.

(Må jeg innrømme).

Men klassen var delt, i en markedsførings-del og en data-del.

Så det var kanskje derfor.

(Tenker jeg nå).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så slutta jeg som Rimi-butikksjef, (jeg har arbeidssak), sommeren 2002.

Og noen måneder etter.

Så ringer Gerd Jorun meg, (som jeg ikke hadde prata med, siden 1989), fra USA.

Hu ville at jeg, (og Andre Willassen), skulle jobbe for henne, (eller hennes arbeidsgiver), i Amerika.

Men hvilket firma, som hu jobba for, det husker jeg ikke.

Det er mulig at det var noe kristne greier.

(Siden at Gerd Jorun vel var med i Frelsesarmeen.

Har jeg seinere funnet ut, på 'Bokhylla').

Og jeg tok opp dette, med Magne Winnem og Andre Willassen.

Men jeg var bare litt nysgjerrig.

Jeg hadde jo da nylig bestemt meg for, å gå tre år, å HiO IU, for å få meg, en data-grad.

(Før jeg skiftet fra dagligvarebransjen til IT-bransjen).

Så min plan, om å få meg en grad, ville jo gått i vasken, hvis jeg hadde slått til, på Gerd Jorun sitt tilbud.

Så jeg sa nei til Gerd Jorun.

Men hvis jeg ikke hadde hatt artium/generell studiekompetanse, (for eksempel).

Så hadde jeg kanskje prøvd lykken.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men. 

PS 4.

Det var også sånn, at Magne Winnem, pleide å gjøre narr, av Gerd Jorun.

(Han sa blant annet at hu åt for mye sjokolade.

Sånn at rumpa hennes, ble større og større, for hver dag, (skoleåret 1988/89).

Noe sånt).

Så det var egentlig vanskelig, å ha med både Gerd Jorun og Magne Winnem å gjøre, disse dagene, (da dette jobbtilbudet var tema).

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter