Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. april 2022

Min tidligere klassekamerat Gerd Jorun Wik (fra russeåret i Drammen) har visst også jobbet på bingo. (Fra Fremtiden 22. juli 1988)

IMG_20220422_110523

PS.

Det var forresten sånn, på den tre dagers data-eksamenen, våren 1989.

At Gerd Jorun var på gruppe, med Kjetil Johansen.

Mens jeg var på gruppe med Fred Bing og Tim Jonassen, (disse var jeg også på gruppe sammen med, på en tentamen, (som også var tre-dagers), så man kunne kanskje lure litt på trekningen, (til klasseforstander Arne Karlsen), for å si det sånn).

Og jeg hadde jo hatt Basic-programmering som hobby, siden 1982 deromkring, (da jeg fikk en Vic 20-datamaskin).

Og vi lærte Pascal-programmering på datalinja.

Men mye var likt.

(Blant annet det med variabler, osv.).

Så jeg syntes det gikk greit, å lære meg Pascal, (og strukturert programmering, (Basic-programmering var ofte såkalt 'spagetti-programmering')).

Men Gerd Jorun og Kjetil sleit litt.

(De hadde muligens ikke hatt data/programmering som hobby, under oppveksten.

For å si det sånn).

Og de tagg meg, (i datasalen), om at jeg skulle hjelpe dem, (på eksamenen).

(De var som sånne hunder, som tigger ved bordet.

Noe sånt).

Og jeg hjalp de, på noen av de enkleste oppgavene.

Men jeg var redd for, at vi ville fått stryk, (alle tre), hvis jeg hadde gjort sjølve programmeringen for dem.

(Dette var angående en oppgave, som kun jeg, (eller min gruppe), var den eneste gruppa, som fikk tid til å prøve seg på, i hele Buskerud og Vestfold.

Noe sånt.

Det var at man skulle lage et stave-program for ordblinde.

For å si det sånn.

Og jeg kom på en mer eller mindre lur løsning, da.

Man sjekket om lengen på ordet var innenfor en viss feil-margin, (i prosent).

Og man sjekket om bokstavene i ordet, var riktige, med en viss feilmargin, (i prosent).

(Og da spurte programmet, om den ordblinde egentlig mente det og det ordet, (fra en ordliste), som ligna mest på det 'surret' som ble tasta inn.

Noe sånt).

Men det var jo ikke sånn, at jeg fikk noen ordblinde til å teste dette programmet.

Jeg bare gjorde noe, (som jeg trodde at kanskje funka).

Må jeg innrømme).

Men det er mulig at Gerd Jorun og Kjetil hater meg, etter dette.

Siden at jeg ikke punchet inn, det samme programmet, (for ordblinde), for dem.

Men hvis jeg hadde gjort det, så hadde nok sensor lurt på, om det var noen ugler i mosen.

Hvis kun to grupper svarte på oppgaven, (av gud vet hvor mange grupper, i Buskerud og Vestfold, og muligens flere steder).

Og hvis disse gruppene da, hadde holdt til, i samme datasal.

Så ville muligens sensor mistenke ugler i mosen.

Ihvertfall hvis de to besvarelsene, hadde vært helt like.

For å si det sånn.

Så derfor nekta jeg å hjelpe Gerd Jorun og Kjetil, på den vanskeligste oppgaven, da.

Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter