Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 30. juli 2022

Mer fra Bærum

På tirsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Hører nå egentlig disse el-sparkesyklene hjemme på fortauet:

IMG_20220725_091912

PS 2.

Her var det rot:

IMG_20220725_092246

PS 3.

På Meny Bekkestua så stod det fortsatt ikke prisen på First Price tørrmopper:

IMG_20220725_093029

PS 4.

Med de nye quartz/LCD-labelene, så er det vanskelig å se prisene, på den nederste hylla:

IMG_20220725_093201

PS 5.

Folk klagde på at min nettbutikk Posegodt (som jeg drev i England, fra 2010 til 2014) var dyr, når jeg tok 40-50 kroner (inklusiv frakt) for varene.

(Dette var snakk om engelsk isbre-mint (Glacier Mints) osv.

Varer som man ofte ikke fikk tak i, i Norge.

For å si det sånn).

Men på Meny så tar de over 100 kroner, for lignende varer.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20220725_093711

PS 7.

Det har dukket opp en US-godtebutikk (Fast Candy) på et senter-torg, på Bekkestua Senter, og de bruker visst Meny sine handlekurver:

IMG_20220725_094200

PS 8.

Dette firmaet (Fast Candy AS) har visst linker til Balkan og Baltikum (direktøren/styrelederen har visst et etternavn fra Balkan og eier-firmaet Clear Life Europe Ou er visst fra Estland):

balkan baltikum

https://www.purehelp.no/m/company/details/fastcandyas/927131919

PS 9.

At det ligger tompaller og slenger sånn må vel muligens kalles ghettofisering:

IMG_20220725_094438

PS 10.

Søppel i handlevogna på Extra Bekkestua:

IMG_20220725_094627

PS 11.

Extra hadde en del rot/skrot/søppel oppå frysediskene:

IMG_20220725_095209

PS 12.

Her er mer om dette:

IMG_20220725_095233

PS 13.

Når jeg stod i 'handlevogn-selvbetjeningskassa'.

Så dukka det opp ei gammel kjærring, i 'elge-selvbetjeningskassa'.

Selv om det var mange ledige selvbetjeningskasser lenger bort.

(Som vanlig.

De 'elget' på meg der, på samme måte.

På St. Hansaften.

Og også de de etterfølgende handleturene.

Noe jeg har blogget om).

Og hu gamla, stabla varene, der handlekurven skulle stå.

Og ikke nok med at hu gamla elga.

(Uten noen grunn.

Siden at det var mange andre ledige selvbetjeningskasser lenger bort).

Det var også sånn, at en slags 'pakkis', som jobber der, samtidig begynte å elge, på motsatt side av meg.

(Han skulle absolutt rydde hyller, kjempe-nærme meg (som om jeg var usynlig, eller noe lignende).

Kunne det virke som).

Så disse pakka meg liksom inn.

I et ellers tomt kassa-område.

(Dette var klokka 9-10 om morningen.

Og det var ikke noe særlig med folk ute (det var litt regnbyger)

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:

IMG_20220725_095823

PS 15.

Enda mer om dette:

IMG_20220725_095844

PS 16.

Og enda mer om dette:

IMG_20220725_095938

PS 17.

Det var så ekkelt med disse 'elgene', at jeg bare heiv varene oppi handlevogna, og istedet pakka utafor butikken:

IMG_20220725_100005

PS 18.

Hu klengete 'elge-kjærringa' kom da gående forbi:

IMG_20220725_100110

PS 19.

Her er mer om dette:

IMG_20220725_100133

PS 20.

Enda mer om dette:

IMG_20220725_100208

PS 21.

Og enda mer om dette:

IMG_20220725_100253

PS 22.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så pleide jeg tidligere å handle, på Extra Pilestredet Park.

(Mens jeg bodde på Høvik.

Hvor jeg bodde fra 2015 til 2017.

Noe husvert-firmaet Narverud manet meg til.

Siden at de gjorde et poeng av, at den klamme vaktmesteren der handla, på den lokale Kiwi-butikken).

Og der (på Extra Pilestredet Park) så var det vanlig, å handle, med handlevogn, i selvbetjeningskassene.

(Som i andre butikker, som Asda og Meny).

Virka det som.

For de hadde større selvbetjeningskasser der (på Extra Pilestredet Park).

(Må man vel si).

Men denne Extra-butikken (Extra Bekkestua) har nå bygget om flere ganger, i år.

De har fjernet en av to rader, med selvbetjeningskasser.

Og der hvor det nå står kjeks, stod det tidligere hundemat.

(Og den selvbetjeningskassa, som muligens var best egnet, for å handle med handlevogn i.

Den er nå fjerna.

For å si det sånn).

Og det ligger nå (siden noen måneder tilbake) en annen Extra-butikk (som tidligere var Mega) et steinkast unna.

Men der har de en skalla gubbe, som alltid går meg ned, når jeg handler.

Så det er jo som å velge mellom pest og kolera, når man handler på Extra.

(Må jeg si).

Jeg kjøpte en six-pack med øl der (på Extra Bekkestua) for noen uker siden.

Og da gikk jeg i den vanlige kassa.

(For å slippe å få noen Extra-medarbeidere i kroppen.

Når selvbetjeningskassa fikk 'mensen'.

Noe den vel antagelig får av øl-kjøping.

Hvis jeg skulle tippe.

Og da var det ei gammel kjærring (som var kunden etter meg i køen) i den vanlige kassa, som absolutt skulle pakke meg inn, liksom.

Når jeg pakka varene).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Jeg hadde 5-6 bæreposer (og en bag) å drasse på.

Så jeg tok meg en pause, i Gjønnesparken.

Og mens jeg satt på en benk der og åt krone-is (som er på tilbud, til cirka tre kroner per stykk).

Så kom det ei halv-gammal kjærring, med en hund, gående forbi.

Og hu skulle absolutt hilse.

Jeg husker at min farfar Øivind Olsen fortalte meg, rundt 1980, at i New York, så kunne man bo, hele livet, uten å hilse på naboen (i samme trappe-oppgang/bygård-etasje).

Men i Bærum, så hilser visst de gamle kjærringene, på vilt fremmede.

(Kan det virke som).

Det vanlige er vel å hilse på de, som man har blitt introdusert/presentert for.

(Skulle man vel tro).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Her er mer om dette:

IMG_20220725_103527

PS 25.

Når det gjelder Extra Bekkestua.

Så kom jeg forresten på det.

At han blonde butikkmannen der.

(Som sendte meg til Narvesen (som var utsolgt).

Da jeg skulle kjøpe Telenor kontant-startpakke.

Etter at noen nett-troll porterte mitt tidligere mobilnummer.

For en del måneder siden).

Han minner forresten, om min stekusine Andrea (som da var ny-komfirmert) sin elsker (fra Østfold).

(Fra den tida da jeg bodde på Løvås gård i Kvelde.

Hvor jeg bodde våren/sommeren 2005.

Noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 8.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter