Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 22. juli 2022

Mer om min tidligere medsoldat/underordnede fra førstegangstjenesten Ove Grønvold aka. Ove Onkli. (Fra Akershus Amtstidende 10. juli 2008)

IMG_20220720_143515_HDR

PS.

Mer om Ove Grønvold aka. Ove Onkli (fra Akershus Amtstidende 12. september 2013):

IMG_20220720_143615_HDR

PS 2.

Enda mer om Ove Grønvold aka. Ove Onkli (fra Akershus Amtstidende 4. september 2013):

IMG_20220720_143645_HDR

PS 3.

Og enda mer om Ove Grønvold aka. Ove Onkli (fra Akershus Amtstidende 4. oktober 2013):

IMG_20220720_143710_HDR

PS 4.

Mer om Bård Kaste, som Ove Grønvold aka. Ove Onkli smugla narkotika sammen med, på slutten av 90-tallet (fra 'Dødsranet' av Rolf J. Widerøe):

IMG_20220720_143054_HDR

PS 5.

Når det gjelder David Toska.

Så var det jo sånn.

(Noe jeg har blogget om).

At min Rimi Kalbakken-underordnede Venevild, visst hadde pleid å ha David Toska, som barnevakt, under oppveksten.

(Noe sånt).

Og Venevild sin storebror David Hjort (som var min underordnede på Rimi Bjørndal, på andre halvdel av 90-tallet).

Hans tidligere samboer Lill Korneliussen (som var min underordnede på Rimi Nylænde, rundt årtusenskiftet).

Hu fortalte meg jo, på Facebook, for en del år tilbake.

At hu og David Hjort pleide å feste sammen med blant annet David Toska, noen ganger.

(For å si det sånn).

Så David Toska meg her og David Toska meg der, må jeg nesten si da.

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Som jeg vel har skrevet om i Min Bok 4.

Så var jeg på en rep-øvelse i mob-hæren (Øvelse Elg 94) høsten 1994.

Og da var det en hendelse, som involverte en bergenser, som klikka.

Og da hjalp jeg en Bærum-kar på laget (muligens han som var idrettsassistent på Terningmoen under førstegangstjenesten).

For han Bærum-karen konfronterte han bergenseren som klikka (like ved vårt lag).

Og da stilte jeg meg like ved disse.

(For det var en episode, i Oslo sentrum (bak Stortinget) noen uker/måneder før.

Da min yngre fetter Ove (fra Son/Follo) fikk grisebank (uten å få en skramme merkelig nok) av en slags uautorisert roseselger.

Som elga på oss.

Når vi var på vei hjem (til meg) fra en søskenbarn-treff-utflukt, til utestedet Madonna (nå Jäger) i Grensen.

(Sammen med min lillesøster Pia (som bodde hos meg, i et par år, på den tida), min yngre fetter Tommy og min yngre kusine Lene (som er døv).

Disse stod litt lenger bort.

For det var ikke så god plass der, på fortauet, i Akersgata.

Hvor man står og venter på nattbussen (som tidligere kosta det dobbelte av en enkeltbillett, så det var kanskje litt mer eksklusivt/spesielt, på den tida).

Vi burde kanskje ha tatt en drosje.

Men jeg var ikke så vant med å ha sånne søskenbarn-fester (dette var den første og siste).

For å si det sånn).

Og da gikk Ove ned for telling, med en gang.

(Selv om Ove var en litt kjepphøy tidligere Norgesmester i amerikansk fotball som var MP under førstegangstjenesten.

For å si det sånn).

Og roseselgeren var en 'Ole-bole', eller noe.

Så jeg fikk ikke gjort noe.

Med min oppvekst med kamerater (Christian og Petter Grønli) som mente at karate-trening var barnslig, osv.

(For å si det sånn).

Så jeg ville ikke at noe lignende skulle skje igjen.

Og på rep-øvelsen så hadde jeg jo en AG.

Og jeg viste at Garden pleide å bruke den, til å slå ned folk med.

Så jeg stod klar med AG-en, sånn at jeg kunne slå til han bergenseren hvis han angrep han Bærum-karen på laget mitt.

For å si det sånn).

Jeg har tidligere lurt på, om han bergenseren (som klikka/var utagerende) kan ha vært min oppvekst-'kamerat' Arve Nilsen aka. Bergen fra Øvre, på Bergeråsen.

Men det kan muligens også ha vært David Toska (tenker jeg nå).

(Hvis han var i militæret.

Det slapp han vel ikke unna, kun fordi at han var bergenser/vestlending.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Han 'Ole-bolen' som grisebanka Ove (på nattbuss-holdeplassen bak Stortinget) sommeren 1994.

Han minna litt om Marius Muller, forresten.

(Må man vel si).

Så det er mulig at det bare var en sværing (og ikke en boler).

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg hadde nemlig blitt vitne til en annen episode, på den samme nattbuss-holdeplassen.

(Muligens før jeg var i militæret).

Jeg lurer på om det var Høybråten-Kenneth fra Matland/OBS Triaden (han som fikk sparken der for underslag).

Som stod i døra, til nattbussen, mens han var så full, at han ikke klarte å gjøre rede for seg.

(Noe sånt).

Og da var det en lav blonding vel (fra Ellingsrudåsen muligens) som skar opp trynet (eller noe) til Kenneth, på en eller annen måte.

Og Kenneth løp da raskt gjennom nattbussen, med han blondingen etter seg.

(Mens Kenneth blødde ned halve nattbussen.

Må man vel si.

Og de løp så raskt at jeg må ta litt forbehold.

Om at det kunne ha vært en annen, som løp etter Kenneth.

Noe sånt).

Og det var muligens han samme blondingen som redda Ove.

For blondingen tok plutselig tak rundt 'Marius Muller', sånn at han slutta å slå.

(Det var visst ikke så mye som skulle til, selv om han 'Marius Muller' hadde vært veldig kranglete, og forlangt at Ove skulle si unnskyld til dama hans, osv.

Noe Ove vel gjorde.

Men 'Marius Muller' fant vel da på en annen grunn til å fortsette å slå Ove (som bare satt der, på fortauet).

For å si det sånn).

Og han blondingen var muligens den samme, som tulla, en gang som jeg gikk av nattbussen (ved Torgbua, på Ellingsrudåsen).

Og han lot som at han hadde fått hånda mi i øyet.

(Noe sånt).

Og han blondingen ligna også på en som spilte på Garden sitt fotball-lag, når jeg spilte for IT Akademiet (siden at jeg ble dratt med på det, av min 'russe-kamerat' Magne Winnem).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter