Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 13. september 2022

Jeg tror at dette må være min stesøster Christell som besøker sin datter Ronja i Australia. Noe sånt

christell i australia


Christell fyller forresten femti i november.

Selv om hu er den yngste, av de forskjellige avkommene, til min far (Arne Mogan Olsen) og hennes mor (Haldis Humblen).

(Min far og Haldis ble aldri gift.

Men de var samboere i mer enn 40 år.

Fra våren 1980 til i våres, da Haldis døde.

Og meg tvang de til å bo aleine, fra jeg var ni år (våren 1980).

Så jeg har både omsorgssvikt-sak og arve-sak mot disse nå.

For å si det sånn.

Og man ser jo hva pengene/arven går til.

Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Christell (og min lillesøster Pia) sa forresten, på midten av 90-tallet, at Christell hadde jobba på en strippebar (med å servere) i Australia.

(Som del av en jorda rundt reise.

Som Christell og Hege Snoghøj f. Lund dro på.

Var det vel).

Så det er mulig at det er døtrene sin tur nå, til å drive med noe sånt.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Nå har jeg forresten ikke hatt så mye med Christell å gjøre, siden 80-tallet.

(Vi skulle liksom søsken, en stund, sommeren 1980.

Etter at Christell, Haldis, min far og jeg, hadde vært på sommerferie i Jugoslavia.

En ferie som ble foreslått av min far yngste bror Runar (som er sosialist) vel).

Så det var ikke sånn at jeg fikk noe postkort fra Australia.

(For å si det sånn).

Og jeg har heller ikke sett noen ferie-bilder derfra (på 90/00-tallet).

Så dette med den nevnte jorda rundt-reisen, kan godt ha vært noe tull.

(For alt hva jeg vet).

Men Christell fortalte også, at hu og Hege hadde cruisa rundt i Los Angeles, i den bilen, som hadde vært med, i svenskene sin fotball-VM-heiasang, det året.

(Noe sånt).

Så det var antagelig sånn, at dette hadde skjedd.

(Siden at Christell kom med masse detaljer.

Hu hadde sett Norge-Irland-kampen (i fotball-VM 94) på en bar i USA.

Og hu hadde blitt så flau, over det norske spillet.

Fortalte hu.

Og hu fortalte også, at de (noen måneder tidligere vel) hadde ridd på noen kameler, gjennom en ørken (som del av en karavane, eller noe lignende).

Og da hadde de måttet bruke venstre-hånda som toalett-hånd (fortalte Christell).

Og så hadde de dratt til Singapore, etter dette igjen, og da var Christell så vant til, å bruke toalett-hånd.

At hu fortsatte med dette, selv om de bodde på et flott hotell, med kjempemykt dopapir, osv.

For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn.

At da Christell gikk i niende klasse.

(Skoleåret 1987/88).

Så kom hu opp til meg.

(Der jeg bodde aleine.

I Leirfaret).

For hu ville at jeg skulle føre inn hennes særoppgave, på en Casio skrivemaskin (som jeg hadde kjøpt meg, for stipendet fra Lånekassa, siden at jeg gikk på handel og kontor).

Og den særoppgaven var om Australia.

(Husker jeg).

Så Christell syntes at Australia var et artig land/kontinent, allerede på ungdomsskolen.

(Kunne det virke som).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at Christell sa.

(Dette var ting Christell sa, mens Pia også var der.

Dette må vel ha vært hjemme hos Christell (og Hege) i Konnerudgata (hvor jeg lå på sofaen, et par netter, i forbindelse med julefeiring, i 1994)).

At hu ikke syntes at det var noe stas/imponerende, med de høye byggene på Manhattan, osv.

(Noe sånt).

Hu syntes at det var helt vanlig/ordinært der.

(Var det vel).

Og det var også sånn, at hu syntes, at det var så kjedelig i Los Angeles.

(Siden at det var så store avstander der.

Man måtte liksom kjøre (fra sted til sted) hele tida (uansett hva man skulle).

For å si det sånn).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter