Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 6. november 2022

Jeg sendte en e-post til Statens Arkiver (i Danmark)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Adelsbrev 2/Fwd: Adelsbrev/Fwd: Adeler-skifte-dokument 251 - 271/Fwd: Adeler-skifte-dokument 226 - 250/Fwd: Adeler-skifte-dokument 201 - 225/Fwd: Adeler-skifte-dokument 176 - 200/Fwd: Adeler-skifte-dokument 151 - 175/Fwd: Adeler-skifte-dokument 76 ...
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. november 2022 kl. 20:29
Til: spoergarkivaren <spoergrigsarkivet@sa.dk>
Kopi: Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, info@transparency.org.uk, solvit@erst.dk, brevikhistorielag@gmail.com, mailbox@sa.dk, eian@eianadvokat.no
Hei,

jeg tror jeg hadde litt corona da jeg dreiv med dette.

Men det fremgår vel i den sensurerte delen av mailen, hvorfor jeg sendte til dere.

(Da jeg bodde i Liverpool sentrum (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011) så bestilte jeg noen skifte-dokumenter, etter min mormors tante/moster Magna 'Meme' Adeler f. (Gjedde) Nyholm og hennes ektemann Holger Adeler (som var baron og Cort Adeler sin siste etterkommer i Norden).

Så det var vel på grunn av noe rundt dette, at dere fikk en kopi).

Jeg har også lest, at dere har et Adelersk arkiv, i København (enten dere eller en lignende etat).

Det har jeg prøvd å få tilgang til tidligere.

Det hender jeg drar til Køben med DFDS (selv om de har noen 'nazi-aktige' vektere/sikkerhetsvakter).

Hadde det vært mulig å kikke på dette arkivet deres en gang (det er bare snakk om en time eller noe, for den ferja er ikke så mange timene i land).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det var forresten sånn, at dere nektet å sende Adeler-skifte-dokumentene (etter Magna og Holger Adeler) til hovedbiblioteket i Liverpool.

For da kunne jeg kopiert de selv der, for en brøkdel av prisen.

Hva er vitsen med dette EU/EØS-greiene, hvis det ikke funker, lurer jeg.

Men Danmark er kanskje litt fanget i EU (de er EU sin rabagast, må man vel si).

Og det er en ting.

Men at det skal gå ut over min lommebok.

Det er ikke så artig, må jeg si.

Skjerpings!


ons. 9. mar. 2022 kl. 09:06 skrev spoergarkivaren <spoergrigsarkivet@sa.dk>:
Kære Erik Ribsskog

 

Jeg kan se vi hos Rigsarkivet er kommet med i en lang tråd som du har haft med flere andre personer.

 

Har du/I et konkret spørgsmål til Rigsarkivet? Hvis ja, må du meget gerne tydeliggøre hvad det går på.

 

Mange hilsner

Rigsarkivet

Martin Sejer Danielsen
Arkivar, ph.d.
Brugerservice

Rigsarkivet
Kalvebod Brygge 34, 1560 København V
Telefon: 33 92 33 10
mailbox@sa.dk | www.sa.dk


Rigsarkivet behandler og beskytter dine personoplysninger
Rigsarkivet er dataansvarlig for data og personoplysninger, du afgiver til os i mails og på Rigsarkivets hjemmesider og blanketter.

I Rigsarkivets privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi indsamler og bruger personoplysninger, om formål og behandlingsgrundlag og om samtykke, sikkerhed og dine rettigheder. Det er også i privatlivspolitikken, du finder kontaktoplysninger til Rigsarkivets databeskyttelsesrådgiver.
Læs også om digital kommunikation med Rigsarkivet.

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 7. marts 2022 12:38
Til: xxxx
Cc: xxxx; # Rigsarkivet <mailbox@sa.dk>
Emne: Re: Adelsbrev 2/Fwd: Adelsbrev/Fwd: Adeler-skifte-dokument 251 - 271/Fwd: Adeler-skifte-dokument 226 - 250/Fwd: Adeler-skifte-dokument 201 - 225/Fwd: Adeler-skifte-dokument 176 - 200/Fwd: Adeler-skifte-dokument 151 - 175/Fwd: Adeler-skifte-dokument 76 ...

 

Hei,

jeg har sendt det vi avtalte nå.

Beklager at det var mye filer.

Jeg skjønner at dette er kjedelige greier.

Så jeg skal ikke plage dere mer.

Får håpe at ordføreren i Nissedal også dukker opp.

Erik Ribsskog

 

man. 7. mar. 2022 kl. 08:25 skrev Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>:

 

[JEG HAR AF FORTROLIGHEDSHENSYN SLETTET DEN LANGE TRÅD DER FULGTE HEREFTER]

 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter