Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 15. desember 2022

David Hjort sin lillebror Dennis Hjort har jeg blogget om tidligere. Det var egentlig meningen, at han skulle jobbe en sommer (muligens sommeren 2000) med å stable varer osv., i min butikk Rimi Nylænde (på Lambertseter). Dette var David Hjort sitt forslag. Men Dennis dukket ikke opp (av en eller annen grunn). Og det var kanskje like greit, å ikke ha en dansk dreng, i butikken. For hva hvis kundene trengte hjelp med å finne noe. Poteter heter jo kartofler på dansk, for eksempel

dennis hjort

PS.

David Hjort fortalte, at han var vokst opp, på ungdomshjem osv., i Danmark.

(Noe sånt).

Men han fortalte ikke, at de også hadde bodd, i Rennebu (blant annet).

(Hvor faren jobba som prest.

Har jeg seinere funnet ut.

Ved å søke på nettet, osv).

Så det er mulig, at Dennis Hjort egentlig er norsk.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Men i min neste butikk (Rimi Kalbakken, hvor jeg jobba som butikksjef fra høsten 2000 til våren 2001).

Så var det sånn, at David Hjort sin yngre halvsøster Venevil, ønsket å jobbe (husker jeg).

Hu jobba egentlig på Rimi Gunerius.

Men hu ønsket å jobbet et par vakter (var det vel) hver uke, i min butikk.

Og hu har jeg seinere funnet ut om, at visst har hatt David Toska, som barnevakt (under oppveksten).

For faren (som ble kalt Disch) var visst David Toska sin sjakk-lærer.

(Noe sånt).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Som jeg vel har blogget om tidligere.

Så kan jo det med David Toska ha vært en misforståelse.

For Venevil sin storebror (David Hjort) heter jo også David.

Og så har Disch kanskje sagt til noen, at David skulle være barnevakt.

Og så har folk trodd at det var David Toska.

(Som var elev, på den skolen, hvor Disch underviste).

Og så var det egentlig 'bare' storebroren David Hjort, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Mer om David Hjort:

david hjort bilde

PS 5.

Det var forresten sånn, på Rimi Nylænde.

(Noe jeg muligens har skrevet om i Min Bok 5).

At en sommer, som jeg kom tilbake, fra ferie.

(Mens jeg jobba som butikksjef der.

Noe jeg gjorde fra høsten 1998 til høsten 2000).

At noen kollegaer sa til meg (i/ved kassa-avdelinga) at en gjeng ungdommer hadde hengt, i øl-avdelinga der (som noen slags sigøynere, eller noe lignende) i mange dager.

(Noe sånt).

Og da jagde jeg de ut.

(Husker jeg).

Men det kan ha vært sånn (tenker jeg nå) at det var David Hjort sine yngre søsken (Dennis og Lisbeth).

Og han Andreas 'Terningen Matcafe' Tselentis sin nevø Kim.

(Noe sånt).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter