Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 26. mai 2023

Marius Müller er med i Min Bok 5



https://johncons.net/minbok5_jub.pdf

PS.

Det var også sånn, at Autopulver-vokalist Dag Anders 'Dagga' Rougseth, var min studiekamerat (i to år) på HiO IU:



(Samme link som overfor).

PS 2.

Marius Müller kan forresten ha vært en fjern slektning.

For jeg har noen danske Müller-forfedre (min mormor var danskfødt) på MyHeritage.

(Og de var vel skreddere (eller noe lignende) i København.

Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Den nederste boksen på dette bildet, er min danskfødte mormor (Ingeborg Ribsskog f. Heegaard) og den øverste er hennes direkte forfar Jørgen Müller:



https://www.myheritage.no/relationship-diagram-67419522/ribsskog#1000003-1500961

PS 4.

Marius Müller var visst egentlig fra slekten Griff-Müller (så han var kanskje litt sur, på folk (som meg) som stammet fra den 'ekte' Müller-slekten):



https://no.wikipedia.org/wiki/Marius_M%C3%BCller

PS 5.

Det er forresten mulig, at Marius Müller ikke bodde på Bjørndal.

Men at han bare var innom Rimi Bjørndal (en dag/kveld det var stille).

(Av en eller annen grunn).

Og det var ikke sånn, at Marius Müller lurte på, om det var mulig å få jobb der.

(For å si det sånn).

Men jeg lurer på om det var sånn, at han skrøyt litt av butikken, og sa at den var bra/grei.

(Noe sånt).

Og det var vel sånn, at Marius Müller var der, i lag med dama si.

(Må det vel ha vært).

Og så stakk hu bort til kassene, litt før han.

(Var det vel).

Og jeg ante ikke at han kunden, var Marius Müller.

Men butikksjefen sin sønn Thomas Kvehaugen (som nettopp hadde kommet tilbake fra FN-tjeneste i Libanon, og så begynt å jobbe i butikken).

Han gikk bort til meg, og hvisket/tisket noen halvkvedede viser, om Marius Müller, da.

Han sa vel noe sånt som: 'Marius Müller Erik, ikke dårlig'.

(Noe sånt).

Thomas Kvehaugen mente kanskje at jeg kjente Marius Müller, da.

Men det gjorde jeg ikke.

Jeg bare prøvde å gjøre jobben min bra (sånn at jeg gjorde min del ihvertfall, når det gjaldt å få butikken bra).

Og at kundene da ble fornøyd.

Det var vel det som var poenget.

(For å si det sånn).

Men det var ikke så vanlig, at kundene, begynte å 'skråle' om, at de likte butikken.

Men det kunne skje, da.

(For å si det sånn).

Men de fleste kundene pleide ikke, å si sin mening, i butikken.

Vi lærte på et butikkleder-kurs (på Rimi sitt hovedkontor på Sinsen (som nå er revet)).

At kun en av ti kunder klager i butikken.

(De fleste sier bare fra, til sine slektninger/bekjente hjemme.

Lærte vi).

Og det er vel sånn, at enda færre skryter, hvis de er fornøyde.

Så litt rar, var denne skrytinga, fra Marius Müller.

(Må man vel si).

Vi kunne se på omsetnings-statistikken (blant annet) om kundene var fornøyde (og handlet mye).

Så det var ikke sånn at vi butikk-lederne dreiv og maste på kundene, om hva de syntes, om butikken.

Kundene fikk handle i fred.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Når jeg tenker på det nå, så lurer jeg på om Marius Müller kan ha vært han, som banka opp min yngre fetter Ove.

Mens vi venta på nattbussen (bak Stortinget) etter at vi (min lillesøster Pia, min yngre kusine Lene, min yngre fetter Tommy, Ove og jeg) hadde vært på utestedet Marylin, under et søskenbarn-treff, hjemme hos meg (og Pia) på Ungbo Skansen Terrasse, sommeren 1994.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

'Rose-bølla' var muligens Marius Müller, tenker jeg nå (fra 'Min Bok 4'):



https://johncons.net/minbok4_jub.pdf

PS 8.

Noen måneder/år før, at Ove fikk bank (mens vi venta på nattbussen).

Så så jeg, at han Kenneth fra Høybråten (som var på samme skift, på Matland/OBS Triaden, som Knut Hauge, Lene fra Rælingen, Brit Gagnås, Elin Gagnås og meg).

Han fikk skåret opp trynet (var det vel) på det samme stedet (der nattbussene stopper/stoppa, bak Stortinget).

(Jeg så ikke sjølve skjæringa.

Men Kenneth løp gjennom nattbussen, mens det rant blod fra trynet hans (eller noe lignende).

Mens en nokså lav kar, løp etter han (gjennom bussen).

Etter at Kenneth først (kanskje et kvarter tidligere) hadde stått i døra til nattbussen (og hengt) uten å klare å snakke noe særlig vel (siden at han var drita full).

Det var sånn, at Kenneth hadde fått sparken, fra Matland/OBS Triaden, for å ha drevet med svindel/underslag, med oppgjørsposene (han førte opp mindre penger, enn han hadde slått inn (og brukte visst opp pengene, på bingo osv.)).

Så Kenneth var litt 'spedalsk' liksom, for oss Matland/OBS Triaden-folka (etter dette).

Må man vel si.

Og Kenneth hadde ikke sagt hei (han så vel ikke, at jeg skulle på bussen, virka det som (han stod i flere minutter, og prata/krangla med sjåføren (eller om han var så full, at han ikke klarte å prate))).

Så jeg må innrømme, at jeg ikke reiste meg opp, og løp etter Kenneth og han andre.

Når de løp gjennom bussen.

Jeg var ganske tynn/spinkel, på den tida.

Og det er mulig at han edrue hadde kniv, eller noe lignende.

Noe sånt.

Og det var kjempemange andre folk der (det var en natt til søndag).

Sånn som jeg husker det).

Så jeg våkna ikke helt, av det med Ove.

Siden at Ove ikke begynte å blø (eller noe lignende).

(For å si det sånn).

Og det var også vanskelig for meg, å gjøre noe.

Siden at Marius Müller var rimelig svær.

Og Ove gjorde ikke noe motstand selv.

Og Tommy, Lene og Pia, de bare stod der, noen meter unna.

Så de lot som at de ikke kjente Ove.

(Må man vel nesten si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette (fra 'Min Bok 4'):



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter