Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. august 2023

Musikklærer Blix (fra Svelvik ungdomsskole) er visst død. Kondolerer



PS.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så var Blix også dirigent/leder, for det koret, som min onde stemor Haldis var med i.

Og en gang, på første halvdel av 80-tallet.

Så var jeg med til et sted, nede i Vestfold (muligens Hof eller noe) hvor Haldis skulle synge.

Og i bilen, så ble det da nevnt, at Blix skulle være der.

Og jeg var ikke så glad i skolen.

(Jeg syntes at det var artigere å jobbe for min farfars bedrift Strømm Trevare, osv.

For å si det sånn).

Så jeg klagde da (når jeg hørte at Blix skulle være der).

Og da sa Haldis sin datter Christell, noe lignende av, at Blix var en grepa kar.

(Noe sånt).

Men egentlig så var Blix, en lassis nesten (må man vel si) som kledde seg som en tenåring (i genser og olabukse).

Og med sitt mørke hår og helskjegg.

Så så han vel litt ut som en tater eller en demon.

(Må man vel nesten si).

Og han manet klassen vår (dette må vel ha vært i syvende klasse).

Til å lytte etter ordentlig, når han spilte Pink Floyd.

'We don't need no education'.

'We don't need no thought control'.

'No dark sarcasm in the class-room'.

'Teacher, leave them kids alone'.

Så Blix programmerte muligens klassen vår, til å bli litt opprørske og fandeninvoldske, da.

Han ga oss nesten, en slags blanko-fullmakt, til å være opprørske/rebelske.

(Må man vel si).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter