Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. august 2008

Føler bergenserne seg mer tyske enn norske? (In Norwegian).

Andreas Misund Berntsen

Add as Friend

August 19 at 8:59pm

Report Message

Hei, forumet (www.re-mote.nu) er egentlig om klær og mote, men har også off-topic seksjoner om stort sett alt mulig rart. Nye medlemmer må inviteres, men om det skulle være av interesse kan jeg alltids lodde stemninga.


Mvh,
Andreas

Erik Ribsskog

Today at 3:32am

Hei,

det blir litt for svett for meg, med sånne lukkede forum.

Jeg husker jeg var med i frimerkeklubben, i Larvik, en gang, da jeg gikk i 2. klasse.

Sammen med Jacob og Atle i klassen, osv.

Men, de begynte å tulle med meg, etter første møtet, fordi jeg tok med søstra mi, tror jeg.

Så på andre møte, så sa de, at møtet var hos Jacob, men så var det hos Atle.

Så jeg gikk først og prata med mora til Jacob, og fikk noen boller eller noe, og så gikk jeg til Atle Farmen og dem, nede på Torstrand.

Men da prata dem ikke til meg, i det hele tatt.

Så etter den episoden, så har jeg ikke vært så glad i sånne lukkede klubber.

Og sånn lukkede klubber, med moter osv., hørtes litt svett ut for meg.

Så ellers takk.

Jeg beklager at jeg skriver litt sent om kvelden, men jeg fikk ånden over meg nå, for jeg kom på noe mer om Bergen osv., som det så ut som, på Google, at du bodde i.

Hvorfor har dere buekorps, istedet for flagg, på 17. mai?

Disse bue-korpsene, er det buer, som i pil og bue?

Er dere i krig på 17. mai?

Og hvorfor er dere så uvenner med trønderne?

Er det bare med fotball å gjøre.

Disse buekorpsene, er vel omtrent som noe ala Hitler-jugend?

Er det fordi Bergen har vært en tysk Hansa-by?

Er det derfor de sier i Bergen, at 'Eg ekje fra Norge, eg e fra Bergen'?

Fordi bergensene føler seg mer Hansa-statlige, eller tyske, enn norske?

Jeg bare spørr.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter