Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 27. august 2008

Tull med lånekassa. (In Norwegian).

Jeg ringte lånekassa nå, for jeg skulle sjekke opp noe greier, med hvor mye jeg var forsinket hos dem osv.

Men da sa de at jeg bare kunne vise frem resultater, for tre semestre.

Men det er løgn.

For jeg har studert fire år i Norge.

To år på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi.

Og to år ved Høyskolen i Oslo, Ingeniørhøyskolen, bachelor informatikk.

Og da hadde ikke hun dama, papirene fra NHI i systemet.

For jeg tok 33 vekttall, av 40, på to skoleår, 1989/90 og 1991/92.

Og de papirene lå i kofferten min, som lå igjen hos onkelen min, da jeg ble jaget derfra i 2005.

Karakterutskrifter fra NHI osv.

Men de har da antagelig blitt fjernet, fra Lånekassa sitt system.

For jeg hadde resultater fra fire semestre ved NHI også.

Og jeg hadde resultater fra tre semestre ved HiO.

Det ene semesteret ved HiO, høsten 2003.

Da hadde jeg to jobber, og var overarbeidet etter Rimi, jeg jobba mye sommeren 2003, og kjøpte ny laptop, høsten 2003.

Men den laptopen ble forsinka, og jeg brukte mye tid, på å installere Unix, på laptopen.

Og jeg hadde også windows på den laptopen, så jeg hadde en dual-bot, på den pc-en, en toshiba laptop.

Men den pc-en måtte jeg levere på reperasjon.

Og det var noe problemer med gruppearbeidet på skolen, i det faget.

Men jeg lærte unix da, for jeg installerte det på pc-en hjemme.

Så det var ikke sånn at jeg ikke lærte noe.

Men jeg tok det litt roligere det halvåret, fordi jeg var rimelig utslitt etter all jobbingen på Rimi osv.

Jeg ble drevet som en slave, av han nye butikksjefen på Rimi Bjørndal bl.a.

Men jeg hadde jo 33 vekttall, fra NHI, fra før.

Så jeg hadde blant annet, en del av fagene fra 3. semesteret på HiO.

Og det ble noe kluss med Unix-eksamen, at vi skulle ta den etter nyttår, eller noe, jeg og en kamerat.

Noe var det.

Så jeg hadde ingen eksamner et halvår, men det var fordi jeg jobbet mye, i to jobber, og ble slavedrevet, må man si, av butikksjefen på Rimi Bjørndal.

Og det var liksom bare unix, som var det ordentlige faget, det halvåret.

Og det ble det noe forsinkelser av, med gruppearbeidet.

Jeg og Dagga, han vokalisten i en gruppe fra Hamar.

Rougseth, hva het den gruppa da.

Jeg fant det ikke på internett nå.

Men det dukka opp, at han hadde regisert en film, på 90-tallet, sammen med Wam, fra Wam og Vennerød.

Det visste jeg ikke.

Men vi var på gruppe i første klasse, med en pen dame, fra Vestlandet.

Og hun dro tilbake dit, etter første året.

For kameraten til typen hennes, ble drept med kniv, i Pilestredet, hvis jeg skjønte det riktig.

Det var i nyhetene da, det var vel våren 2003, kan jeg tenke meg.

Så vi var egentlig ikke så helt med, da tredje semesteret begynte.

For da måtte vi finne nye folk å samarbeide med osv., så det gikk litt trådt.

Så det ble bare sånn alt ikke gikk som det skulle, det tredje semesteret.

Men jeg tok et eller to fag ekstra, i fjerde semester.

Så jeg var innenfor grensa, for å få studielån, da jeg dro til Sunderland.

Og jeg hadde kontroll på utdanningsgraden, for jeg hadde jo 33 vekttall fra datahøyskole fra før, fra NHI.

Så det var ikke noe krise uansett.

Men når hun dama hos lånekassa, sier at jeg kun kunne vise til resultater for tre semestre, så var ikke det riktig.

Jeg kunne vise til resultater for syv semestre fra høyskole, og seks halvår fra videregående, da jeg også fikk stipend osv.

Så det var bare det tredje semesteret ved HiO, som jeg ikke kunne vise til resultater for.

Men da var det altså flere ting, som klikka samtidig, men det var altså ikke noe krise, siden jeg hadde så mange vekttall i data fra før osv.

Så sånn var det.

Men de papirene fra NHI, de synes litt som synket i jorden.

For jeg har ikke klart å få tak i de, fra NHI nå, og ikke fra HiO, og ikke fra University of Sunderland.

Enda alle disse, har fått de papirene, såvidt jeg husker.

Og heller ikke fra Samordna opptak.

Og ikke fra familien min, fra morssiden, onkelen min i Kvelde osv., som har kofferten min, med vitnemål og karakterutskrifter fra NHI og HiO osv.

Så her virker det som at det må være minst en og helt sikkert flere ugler begravet i mosen, eller hva man skal si.

Så sånn er det.

PS.

Her er han Dagga, fra HiO, det han som var vokalisten i det her bandet fra Hamar osv., Autopulver het det bandet:



(Jeg husker dessverre ikke navnet på hun pene dama som vi var på gruppe med i første klasse, men sånn er det man kan ikke huske alt. Og hun hadde jo type og.

Og jeg var rimelig nede de første semesterne på HiO, pga. problemene i Rimi osv., så det var ikke alt jeg fikk med meg.

Så sånn var det).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter