Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 27. august 2008

Flashback til 1971. (In Norwegian).

Nå fikk jeg sånn flashback her til 1971, eller 1972.

Jeg ble jo født i 1970, så da var jeg vel ca. to år da, kan jeg tenke meg.

Det er mulig jeg ikke kunne prate, fra denne episoden, men jeg skjønte hva som ble sagt, så jeg var vel et eller to år da.

Noe sånt.

Jeg skrev jo i den forrige posten, at jeg var det eldste barnebarnet.

Men det var på farssiden.

På morsiden, så hadde jeg en fetter, Joakim, som var et år eldre enn meg.

Jeg tror han også var født 25. juli, hvis jeg ikke tar helt feil, men da i 1969, og ikke i 1970, som jeg var født.

Joakim var mongoloid.

Det ble sagt, mener jeg å huske, at det var fordi tanta mi, Ellen, brukte for mye narkotika, da hun var hippie i Slottsparken i Oslo.

Det kan ha vært farfaren min, Øivind, som bodde på Sand, men var fra Holmsbu, sa fattern, som sa det her.

Familien til mora mi, bodde jo også på Hurum, hvor farfaren min var fra.

De bodde på Holmsbu, Klokkarstua og Sætre.

Så f.eks. brøderene til farfaren min, kan nok ha plukka opp en ting eller to, om Ribsskog-familien da, som morfaren min het, siden begge familiene hadde eller hadde hatt tilknytning til Holmsbu.

Så sånn var kanskje det.

Det jeg fikk flashback fra da.

Det var at mutten og Ellen, hadde dratt med meg og Joakim, et sted.

Kanskje hos foreldrene til muttern, i Sætre, eller på Klokkarstua, kan jeg tenke meg.

Noe sånt.

Og da skulle jeg gynge, på en gyngehest, hvis jeg husker riktig.

Så skulle Joakim se på da.

Og så var det Joakim sin tur.

Så skulle Joakim herme etter meg, og gynge sånn jeg gjorde, og bli normal da.

Sånn var det jeg skjønte det.

Men tanta mi Ellen, hun skjønte ganske raskt at det her ikke funka.

Så hun bare sa nei.

Men det var nok hun som ville prøve det her.

Men da sa Ellen nei, og da ble de enige om å avbryte det her da.

Muttern hørte på Ellen da.

Men det som skjedde seinere, hørte jeg det ble diskutert om, i stua til Ågot og Øivind, på Sand.

Altså hos farmora og farfaren min.

Dem sa, at tanta mi Ellen, og mannen hennes Reto Savoldelli, hadde bestemt seg for å få et barn til, kusina mi Rahel.

Eller Rahel Maria da.

Hun som er skuespillerinne i Berlin, og som er på Facebook-sida mi.

Det var, fordi at da, så skulle Joakim, ifølge den samme teorien, vil jeg tippe.

Da skulle Joakim bli normal, og herme etter Rahel da, etterhvert som hun vokste opp da.

Og det husker jeg at farfaren min Øivind kommenterte om.

At han synes det var galt, at de skulle få en ekstra unge, bare for å gjøre et eksperiment, med om Joakim skulle bli normal.

Det ble han selvfølgelig ikke.

Da jeg og søstra mi, var på besøk hos Ellen og Rahel, utenfor Basel, i Sveits, sommeren 1987.

Da levde Joakim fortsatt.

Han var ofte på noe hjem.

Men han var hjemme hos Ellen, første dagen vi var der, eller noe.

Men han døde vel på 90-tallet.

Han var jo helt mongoloid.

Så jeg lurer på om noen bare ga han noe greier, for at han skulle styrke med.

Det har jeg tenkt litt på, i hvertfall, hvis jeg skal være ærlig.

At han ble for vill.

For han var veldig vill, husker jeg, i 1987 da.

Han var ganske sterk, tror jeg.

Men hadde jo ikke styring i det hele tatt.

Og kunne ikke prate, og kunne vel antagelig ikke tenke så klart da, siden han var mongoloid.

Så jeg lurer på om han ble så vanskelig å holde styr på, at de rett og slett bare tok livet av han, da han ble oppi 20-åra.

Det skal jeg ikke si for sikkert.

Men jeg har ihvertfall lurt på hvordan det kunne ha seg, at han døde.

For han så ihvertfall veldig sunn og sterk ut, i 1987, husker jeg.

Så at han kunne dø en naturlig død, i 20-åra, det syntes jeg hørtes litt rart ut.

Men det kan jo ha skjedd da, jeg sier ikke det.

Men jeg bare huska det nå, at jeg har mistenkt tidligere, at noen rett og slett bare har 'avlivet' han.

Men det skal jeg ikke si for sikkert.

Det var bare en tanke som slo meg, da tanta mi vel, fortalte at han var død.

Men jeg skal ikke si for sikkert, at det var sånn.

Men jeg ville ikke sett bort fra muligheten, for at det kan ha vært sånn da.

Det er det jeg prøver å si.

Så får vi se om det eventuellt er mulig å finne ut mer om det her, ved en senere anledning.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter