Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. september 2009

Jeg fikk en e-post, fra det norske forbundet for stein, saks, papir, angående ranet, i Oslo, av Ark, med saks, tidligere iår vel




Google Mail - Ran av Ark










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Ran av Ark











Pål Magnusson
<paal.magnusson@steinsakspapir.com>



Wed, Sep 2, 2009 at 3:14 PM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Hei, og takk for din henvendelse.


Først av alt tar vi på det sterkeste avstand fra dette forsøket på å benytte de fysiske utgavene av SSP-symbolene for å få økonomisk gevinst. Det er tydelig at raneren ikke har gjort seg kjent med NFSSPs regelverk, hvor det i den avsluttende seksjonen ("Ansvarsfraskrivelse") klart og tydelig står at "Det anbefales ikke at nybegynnere forsøker å benytte de fysikse utgavene av SSP-symbolene, da disse kan føre til alvorlig skade om man ikke spiller korrekt.". I tillegg har vi her et klart brudd med pkt. 1 i NFSSPs æreskodeks: "Sikkerhet fremfor alt! Alle spillere må fjerne skarpe juveler og klokker før spill".



Angående bloggens insinuasjoner om NFSSPs involvering i denne kriminelle handlingen viser jeg til "NFSSPs offisielle regler for stein, saks, papir" (avsluttende seksjon; Ansvarsfraskrivelse):


"NFSSP verken oppfordrer til, bifaller eller fremmer bruk av SSP i ulovlige, umoralske og/eller livstruende situasjoner. SSP bør kun brukes i situasjoner der de to partene ikke kan oppnå enighet ved hjelp av andre metoder, eller for å gjøre beslutningsprosessen mer gledelig."



Hva din søsters ordtak angår vil jeg mene dette ikke er gyldig (selv om NFSSP ikke har en offisiell ordtakspolitikk). Så lenge man har to fingre eller mer på én av hendene har man en saks. Alltid (om man da ser bort fra muligheten for at de to gjenværende fingre er ute av stand til å danne en vinkel på omtrent 30-45 grader). Jeg føler meg også forpliktet til å påpeke at juicekartonger kan åpnes med andre verktøy, så selv om ordtaket hadde vært brukbart ville ikke dette i seg selv frikjent din søster.



Jeg beklager det meget sene svaret, men jeg håper du finner svarene mine utfyllende nok.




Vennlig hilsen


Pål Magnnusson

President

Norsk forbund for stein, saks, papir

The Norwegian Rock Paper Scissors Association



The information in this email is confidential and is intended solely for
the addressee. If you are not the intended recipient you should
immediately notify the sender and delete the email. Any disclosure,
copying, distribution or any action taken in reliance on it is

prohibited and may be unlawful.
The Norwegian Rock Paper Scissors Association is an independent
operation, governing all play of rock, paper, scissors in Norway, as
outlined by the The World Rock Paper Scissors Society



2009/7/5 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Hei,


har dere noen kommentar til at noen ranet Ark med saks?






Og hva med det søstra mi, Pia Ribsskog, pleide å si, at 'vi har jo ikke noen saks'.



Er dette er gyldig ordtak?






På forhånd takk for svar!



Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog



johncons-blogg











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter