Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. september 2007

Forumforside Kultur Mat og drikke Melange Margarin: et (potet) hode foran ...
Tittel på tema: Melange Margarin: et (potet) hode foran alle andre?
Tema-Sammendrag: Hvordan huer var det dem hadde i melangen, var det poteter eller?
Skrevet: 18/09/2007 04:05
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


18/09/2007 04:05


cons
Lærling

Innlegg: 8
Ble medlem: 01/09/2007



Hvordan hoder er det dem har/har hatt i melangen da?

Hehe, jeg vet ikke hvordan man skal tolke den her reklamen jeg.

Se forresten VGD forumet, så er det mer om temaet med at forenede margarinfabrikker har to konkurrerende produkter i samme segment:

http://vg.transact.no/Item.asp...ange&Page=-1#19471113

Altså, de har øst ut med reklame-kroner, for å konkurere mot seg selv?

Hva er hensikten med det da? (Det er vel hverken bedrift-økonomisk eller samfunnsøkonomisk lønnsomt?).

Er det slik at det er forskjellige kunde-segmenter også eller?

At det er et kunde-segment som ikke like melangen med bukken på, og at de derfor ikke kunne utvide, og ta vare på den sterke markedsposisjonen Melange har/hadde, ved å lage en Melange med vegetabilsk fett.

Altså på den tiden de lanserte Soft Soya som et vegetabilsk alternativ til Melange, (som vel har hatt forskjellige ingredienser, men er kjent for å ha animalsk fett).

Ville det ikke være mer samfunsøkonomisk og bed.økonomisk lønnsomt da, på den tiden, å benytte seg av melange sin veldig sterke markeds-posisjon, ved å lansere Melange Vegetabilsk. (I stedet for å øse ut reklame-kroner på å konkurere med seg selv med Soft og Melange).

Det er vel bare ukebladene og trikken som tjente på det?

Penger rett i søpla det.

Var det forskjellige kunde-segmenter da?

Kan ikke skjønne det på noen annen måte jeg.

Nå de siste årene, så står det jo at melangen er vegetabilsk.

Nå har de jo 'spinn-off'-er av melangen. Dvs. flytende melange osv.
(På den måten sparer de reklame-penger, de benytter den sterke merkevaren melange er (var nok enda sterkere før), og selger flytende melange med mindre reklame utgifter enn hvis de hadde valgt et helt nytt merkenavn).

Når soft soya kom, skulle dem ikke heller ha valgt navnet melange vegetabilsk da, for å spare reklame-kronene (som må ha vært veldig høye beløp).

Og bukken på melange-pakka. (som ikke er på soft-pakka).

Betyr det at det er animalsk fett da?

Er det bukken fra bukkerittet eller?




Noen som vet hvilket reklame-byrå som var involvert?

Eller lagde de reklamen selv?

Og hvem bestemte sortementet?

Markedsførings-historie for merkevarer, er jo et artig felt, så hadde vært morsomt hvis noen viste noe mer om dette.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter