Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 20. oktober 2007

cons
Heltidsansatt

Innlegg: 281
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: osloprins

Det må ha vært millioner av våpen i Tyskland når landet overga seg til de allierte. Jeg regner ikke Sovjet som alliert, da Sovjet var en falsk alliert under krigen. Hvor ble alle disse våpenene av og hvorfor beholdt ikke fanatiske nazister SS som en hemmelig motstandsbevegelse?


Tyskland var jo omringet av russiske styrker på østsiden og amerikanske og britiske styrker på vestsiden.

Så møttes vel russerne og de vestlige midt i Berlin da antagelig.

Og jeg tror også russerne klarte å ta over en del av etteretningen til tyskerne vel.

Og de allierte bombet jo f.eks. byen Dresden så mye at det vel ikke var særlig mange hele hus igjen der.

Og tyskerne hadde vel kanskje fått nok av krig da, Hitler og de andre tok jo selvmord, eller overga seg.

Men de fleste ville vel overgi seg til vesten ja, de var vel mer redd for russerne.

Men for tyskerne, må det vel ha vært deprimerende å ha Russland, Storbritannia, USA, Frankrike osv.

Å ha omtrent alle landa mot seg, og være omringet på alle kanter.

For selv om du kanskje ikke regner Sovjet som alliert nå, så kan det vel tenkes at tyskerne regnet Sovjet som alliert med Usa og England osv. da.

Og tyskerne sendte jo veldig unge soldater, som nesten var barn ut i krigen på slutten.

Så det må nok ha vært veldig mange tyske soldater som var enten døde eller tatt til fange.

Så for dem å forsette å kjempe, ville vel mer eller mindre vært selvmord da.

Landet var vel bombet i stykker, og det var vel antagelig lite mat, osv.

Men jeg leste vel at russerne tok over noe tysk etteretningsapparat eller noe.

Og da er det vel enklere for dem å få kontroll.

Spørsmålet er vel om hele nazi-partiet og SS bare var et slags bedrag og lureri da.

Altså, Sovjet selv hevdet jo at Hitler var jøde.

Og Hitler var jo ikke Arier.

Han var jo mørkhåret.

Så et teoretisk scenario, kunne vel være at det hele var et komplott for å utnytte seg av stemninger som fantes blant Tyskerne, etter at de hadde vel blitt nedverdiget i forbindelse med Verseille traktaten.

Hvis det nå var sånn at Israelerne/jødene mener de er guds utvalgte folk.

Og da romerriket var som mektigst, så var vel romerne arier eller blonde de og.

Så kan det jo ha vært at jødene ikke likte å bli kontrollert av romere, altså germanere da.

Uansett, så har jeg i hvertfall lest at det bodde en hel de lyse folk nede i mellom-østen på den tiden.

Så det kan ha vært at jødene skulle ta hevn på romerne/de lyse/germanerne da.

Siden de okkuperte Judea, som det het da.

Jødene ser vel på seg selv som guds utlvalgte folk, så de liker vel ikke slikt.

Og Jesus sa jo at alle folk var like bra, selv om de ikke var jøder.

Og kristendommen ble jo forrandret vistnok av Paulus, som var jøde, og anti-kristen egentlig.

Og med den forrandrede kristendommen, så fikk jo jøder en fordel, iom. at de kunne låne ut penger.

Noe som var forbudt for kristne.

Og da fikk de vel pga. dette tak i omtrent det meste av pengene i verden.

I allefall veldig mye av dem.

Så da fikk de vel mer og mer makt.

Men de fortsatte kanskje da.

Og benyttet seg av misnøyen i Tyskland etter Versaile, til å sette igang et scenario, for å ta knekken på dette blonde herrefolket fra det tysk-romerske riket, en gang for alle.

Så lurte de med seg tyskerne på felttog til russland osv. da nesten ingen overlevde.

Og gudene vet hva mer som foregikk.

Og da var vel målet deres å skade Tyskland, så når fienden, kanskje spesielt Sovjet som du sier ja, var på plass, så ga de vel ordre til kapitulasjon da, og la ned nettverket sitt, og jeg mener jeg leste at de ga russerne kontroll over etteretning eller hva det var.

(Skal se om jeg finner mer om det siste).

Dette kan i hvertall være et mulig scenario for hva som skjedde.

Dette er bare noe jeg tenkte på bakgrunn av forskjellig jeg har lest rundt omkring i det siste.

Så det er jo ikke sikkert at det var sånn.

Men det er vel forhåpentligvis greit å ta med flere forskjellige scenarier inn i debatten.

Så vi får se om det er mulig finne mer fakta som kan hjelpe med å bekrefte eller avkrefte dette.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

20/10/2007 05:32


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 281
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: Qana34

En adekvat motstand forutsetter en adekvat logistikk av forsyninger. Tro det eller ei, men faktisk var det en del tyskere fra SD som bortimot bare skiftet uniform i sovjetrussisk okkupert område. Dermed hadde Sovjetrussland et tyskspråklig overvåkningsorgan på plass rimelig tidlig. Regner med du har hørt om STASI, og indoktrineringen om angiveri. Har du det jævli, og kan oppnå utrolige fordeler ved å nevne et navn, så er det faktisk mange mennesker som velger den utveien.



Ja, det var her i denne tråden jeg hadde lest det ja.

Jeg skrev i posten over at jeg skulle prøve å finne mer om hvor jeg hadde lest at russerne hadde tatt over tysk etteretning.

Det var det her osm Qana34 skreiv, i denne tråden tidligere, som jeg tenkte på med det.

Hvis jeg har tolket det riktig da.

Men da kan kanskje andre si fra hvis det ikke er riktig.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

20/10/2007 06:15


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 281
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: osloprins

Beklager men blandet Jodl med General Wilhelm Burgdorf.



Personlig mener jeg vet er en skam at vest-allierte kunne la tyskerne bli okkupert av den røde hær og menneskets fiende nummer 1 - Josef Stalin. Hvordan kunne dere la tyskerne i stikken istedet for å mane dem til motstandskamp mot kommunistene.


Ja det var vel kanskje her på forumet, at jeg leste at Patton ville egentlig fortsette å kjempe mot Sovjet og kummunistene, etter at tyskerne var nedkjempet.

Jeg husker jo faren min for eksempel, han pleide å si, i hvertfall et par ganger, at amrikanerne skulle ha kverka både russerne og tyskerne mens dem holdt på å krige bort i russland der.

Men får stå for han regning.

Men hvis vi fortsetter på det scenariet, fra posten over, om at de første romerne som grunnla romerriket var arier, og det levde masser arier nede i midt-østen.

Og at jødene ville ha hevn, forrandret kristendommen, sånn at folk skulle vende det andre kinn, og ikke kreve renter.

Også brukte den følelsen av nedverdigelse, som tyskerne hadde etter versaile, til å manipulere tyskerne, ved hjelp av Hitler som ikke var arier, men det virker som var av jødisk slekt.

Så på slutten av krigen, så døde plutselig Patton, så vidt jeg har skjønt, på et beleilig tidspunkt for russerne da, ettersom han hadde tenkt til å gå for dem, vistnok, tror det var her på forumet jeg leste det.

Så tok vel Eisenhower over da.

Som jeg leste på VGD tilbydde Norge til Stalin, i forbindelse med at de delte opp Europa mellom seierherrene.

Den samme Eisenhower vel, som senere ble president, og kalte opp Camp David, etter mellomnavnet sitt. (Han heter vel Dwight David Eisenhower da).

Og hvis jødene hadde fått tak i det meste av pengene i verden i løpet av nesten 2000 med kristendom, og hvor det var ulovlig å kreve renter.

Så hadde de vel makt i USA og da kanskje.

Så det er mulig at det var med på komplottet da.

Hvis vi først skal fullføre den teorien.

At de allierte, i hvertfall Sovjet og Usa, var med i et komplott, styrt av jødene ved hjelp av manipulasjon, av folk i Russland, Tyskland og USA med mere, for å kverke/ta hevn mot det ariske herrefolket, som var frekke og okkuperte dem rundt tiden da Jesus ble født.

Og hvorfor skulle de invadere i Normandie, ja da vi fikk de vel kverka noen arier der og da.

Siden de egentlig stammer fra vikingene, Gange Rolf het vel han vikingen, Jeg tror den franske byen Rouen, er oppkalt etter han.

Dem klarte vel ikke å si Rolf da.

Men samme det. Rollo ble'n vel kalt av noen. Kanskje av engelskmenna det.

Det er hvertfall en teori.

Man kunne jo se at Chaplin og Hitler hadde samme bart.

Og alle synes jo det var så morsomt med Chaplin som lekte med jordkloden i diktatoren.

Men det var vel egentlig ikke så morsomt.

Så hvem vet, om ikke hele greia bare var et komplott ja.

Inkludert atombomben og.

Planteten Pluto (som senere ble sagt å ikke være en planet), ga jo ved et tilfeldig sammentreff, (plutonium kom etter netunium i periode tabellen), navnet til plutonium.

Og pluto er jo dødsguden, som er herskeren i underverdenen.

Så det er vel nesten litt for utrolig til å være sant, at plutoniumet fikk det navnet som betyr dødsguden/dødsriket/herskeren av dødsriket/underverdenen, ved et sammentreff.

Det navnet passer vel litt for godt til det aktive stoffet i atombomben til at det kan være et tilfeldig sammentreff.

Og atomet, det er jo det minste som finnes.

Man kan jo ikke se det engang.

Og ikke røre det heller.

Så at et atom, som er så lite, skal kunne lage den største eksplosjonen i verden da?

Og at man skal være redd for det vanligste som finnes (tungt)-vann.

Det høres litt bakvendt ut for meg.

Så spørsmålet er om det bare er en del av et komplott eventuelt.

Fordi når vitenskapsfolk på 30-talet sa at Pluto var den niende planetet, så viser det seg jo at det ikke stemmer.

Så man skal vel ikke tro alt man hører, selv om det er respekterte vitenskapsfolk som har sagt det.

Så da kan men vel kanskje være litt skeptisk til dette metallet, som er dødelig i seg selv, plutonium.

Siden dette synes litt vel lenket med Pluto.

Begge ble funnet rundt samme tid, og plutonium passet tilfeldigvis (pga sin oppbygningen av stoffet), etter neptunium i periodetabellen.

Og fikk således tilfeldigvis navnet etter dødsguden og herskeren i underverdenen, Pluto.

Så spørsmål var om dette bare var tull, og et komplott satt i gang for å få kontroll over, og herske over underverdenen eller hele verden kanskje.

Det burde vel i hvertfall være verdt å ta en kikk på.

Så jeg skal slutte å skrive nå.

Men jeg kan ta med et bilde av krigsmonumentet utenfor Cunard-building i Liverpool.

Jeg prøvde å tolke det, og lurte på om det var David, jødenes stamfar, eller hva det heter, altså jødene kalles jo Davids folk, og David vel jødenes konge da.

Om det er han som står på toppen.

Og om det er et vikingskip i søylen der.

Som vel da kan tolkes som at 1. og 2. verdenskrig, var en seier for jødene, og at ariene ble knust?

Jeg har ikke klart å finne noen annen tolking enda jeg.

Dessuten er det ansiktet på veggen Pluto, herskeren av dødsriket, som man må kryse elven styx og betale en mynt til fergemannen for å komme over.

Bygget Cunard building ligger like ved elven (Mersey), og ferge-terminalen ligger rett fremfor Cunard building. Rett frem der David og Pluto kikker vel.

Og Aker, som er den egyptiske guden som vokter porten til underverdenen, det er de to løvene som står over Pluto der.

Så man kan kanskje begynne å lure litt muligens.

Så beklager hvis jeg har skrevet for mye, men hvis man skal prøve å forklare alt, om den teorien, så må man vel bruke en del ord antagelig.

Skal jeg se om jeg finner det bilde her:



Her er et bilde til, med 'Aker', den egyptiske guden som vokter porten til underverdenen, pastet i Paint inn i vinduet på Cunard der, så er det enkelere å se om det kan være snakk om samme guden:



Og her er Chaplin med Hitler-bart:



Så blir det spennende å høre da, om andre tror at den kan ha noe for seg med denne teorien, eller om det er jeg som har sitti for mye inne for pc-en og trenger noe frisk luft eller noe sånt noe.

Og at det bare er tullball hele greia.

Så det blir spennende å se om det eventuelt dukker opp noen tilbakemeldinger på.

Så skal jeg se om klarer å roe ned litt med skrivinga, og heller prøve å gjøre noe jobb f.eks. eller andre fornuftige ting.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter