Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 14. oktober 2007

Re: Atombomben eksisterer ikke.

Slagteren skrev:
Jeg kendte engang en "sexbombe" fra Norge... Og der var atomerne samlet helt rigtigt... Så det..


Haha....men,var hun/han eksplosiv??
Det er Anders And jo som bekendt Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: Trine W d. 30/09/2007 Kl. 10:31

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Trine W skrev:
Jo, selvfølgelig er det rart, at de ikke har brugt den.
Hvorvidt det er mærkeligt, med den mindste ting og det mest almindelige, skal jeg ikke gøre mig klog på...jeg er ikke fysiker. Ej heller våbenekspert.
Men, jeg tvivler kraftigt på, at de som idag er syge som følge af sprængninger ser det som en joke.
Og hvis du tænker på boykotten mod Frankrig pga. deres prøvesprængninger.....jeg tvivler også kraftigt på, at et land ville risikere en sådan eksportkatastrofe...bare for, at sidde og more sig over og klaske sig på lårene over hvad man kan bilde andre ind.

So, believe you me...it´s there...

Men, det er da en rar tanke om den ikke var...men sådan er der jo så meget!



Ja, vi får vel si at den atombomben eksisterer alikevel da.

Det går vel mest i sirkler, med den diskusjon uansett.

Jeg har ikke alle de argumenter i hodet akkurat nå.

Men en ting husker jeg.

Altså, tenk på det atom.

Altså det er mindre enn en mygg eller hva?

Det er vel også mindre enn et knappenåls-hode eller hva?

Det atom, er vel faktisk så lite at man ikke engang kan se det.

Om jeg har forstått det rett?

Man vel antaglelig ikke engang ta på det atom, man vil ikke kjenne at det er et atom der uansett.

Men så det lille atom.

Som er så lite, at det ikke kan sees engang, og ikke kan føles.

Det lille atom, det skulle man da ikke tro kan lage en så stor eksplosjon som at man tender en fyrstikk engang. Eller hva?

Hvordan kan den så lage verdens største eksplosjon?

La oss si hvis du spiser et atom da.

Slipper du å spise mer i en lang rekke år da?

Siden det er så mye energi i det atom?

Dette har jeg tenkt litt på nå tidligere i dag.

Så hva tror du selv.

Om man spiser et atom, hvor lenge kan man fortsette da tror du, før man behøver å spise det neste atom?

Det hadde vært morsomt om det var noen her som viste.

En dåre kan jo spørre mer enn ti vise kan svare, så da tenkte jeg at jeg skulle se om jeg klarte det. Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 30/09/2007 Kl. 15:40

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Jeg spiser atomer hver dag...alt er jo opbygget af atomer..og jeg drikker vand...der er bare ikke nogen som spalter atomer i maven på mig. Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: Trine W d. 30/09/2007 Kl. 21:14

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Nei selvfølgelig ikke.

Men kommer så all den energien fra da?

Hvordan kan det være så mye energi i et lite atom?

Hvordan kan det forklares? Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 01/10/2007 Kl. 02:19

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Spørg Einsteinn.....eller en anden fysiker... Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: Trine W d. 01/10/2007 Kl. 04:25

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Trine W skrev:
Spørg Einsteinn.....eller en anden fysiker...



Ja, måske det er en fysiker på dette forum som kan forklare dette.

Men iallefall, så synes jeg dette høres litt merkelig ut, at det skal være så mye energi i et så lite atom.

Så før det er ordentlig bevist, så tror jeg heller det er like sannsynlig at dette er god røverhistorie.

Altså, et atom som er så lite at man ikke kan se og føle det en gang.

Også skal det bli verdens største eksplosjon ut av det.

Da er det noe som ikke passer spør du meg. Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 01/10/2007 Kl. 11:05

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Nå har jeg forresten funnet ut at planeten Pluto (som forresten ikke lenger er noen planet), sin tvilling-'planet' eller måne, som Charon vel vekselsvis har blivet kallet.

Charon er altså ferge-mannen som frakter de døde over elven Styx til underverdenen, hvor Pluto er de dødes gud.

Dette er i følge romersk mytologi:

http://gwydir.demon.co.uk/jo/roman/pluto.htm

Pluto har også to mindre måner, som heder Hydra og Nix.

http://www.crystalinks.com/pluto.html

Hydra er et syvhodet vann-monster, som vokter inngangen til underverdenen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lernaean_Hydra

Hydra ble drept av Hercules står det også.

Nix derimod, er vår Skandinaviske Nøkken:

[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Nix[/ulr]

'The Neck (English) or the Nix/Nixe (German) refer to shapeshifting water spirits who usually appear in human form. The spirit has appeared in the myths and legends of all Germanic peoples in Europe.[1]'.

Men hva laver så vår Skandinaviske Nøkken i selskap med Pluto, Charon og Hydra, disse gresk/romerske guder?

Og Merkur, Venus, Mars, Saturn, Jupiter, Uranus og Neptun, er vel alle gresk/romerske guder.

Så man kan vel lure på hva Nøkken har rotet seg bort i der sammen med de gresk/romerske guder og monstre fra underverden, Pluto, Charon og Hydra(?)

Men Pluto har også sine tilhengere.

Det kan man se her i denne protestmarsj.

Så når Pluto har tilhengere som vil ha den tilbage som planet, så kan måske Nøkken også få lov å være planet?

http://farm3.static.flickr.com/2121/1564201127_0ccc10dc5d.jpg

Måske man også kan lage en nøkkenbombe, eller nixbombe, slik at atombomben og plutoniumen får litt konkurranse?











Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 14/10/2007 Kl. 05:02

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter