Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 14. oktober 2007

Tittel på tema: Forfulgt av Mafia.
Tema-Sammendrag: Har man krav på råd og informasjon fra politiet?
Skrevet: 11/10/2007 21:48
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


11/10/2007 21:48


cons
Vikar

Innlegg: 136
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg tar dette på politikk-forumet, fordi det virker som den mafia-organisasjonen har politiske tilknytninger.

Den her mafiaen, som jeg har hørt flere har pratet om er i Norge, og som jeg også har inntrykk av også er mer eller mindre i resten av verden.

Har man krav på råd og informasjon fra politiet hvis man blir forfulgt av de eller?

Og den her mafiaen, hvem er det som kontrollerer den?

Hva heter den mer?

Er det russisk mafia folk mener, når dem snakker om mafia i Norge?

Det virker for meg som om det er i de fleste landa i verden dette her, og at dem samarbeider.

Men hvem er det som står å trekker i trådene?

Noen som har noen meninger om dette kanskje?

Det går jo på politikk og dette, den organisasjonen kan vel terrorisere enkeltpersoner og hele byer og land virker det som, så dem har vel inflytelse så det holder, ikke minst, hvis jeg skulle gjette, på det politiske området.

Så det hadde vært veldig bra hvis noen kan oppdatere oss litt på dette.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

12/10/2007 10:22


Fredrik91
Vikar

Innlegg: 165
Ble medlem: 04/04/2006

Den eneste mafiaen vi har i Norge er vel Arbeiderpartiet, spør du meg..

-------------------------
-Politikk er business.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

12/10/2007 11:04


TheOldMan
Underdirektør

Innlegg: 4053
Ble medlem: 09/02/2006

Originally posted by: cons
(...) Men hvem er det som står å trekker i trådene? (...)
Jødene. Uten tvil. Det er ALLTID jødene. Det er ikke noe å lure på en gang!
Den øvrige del av menneskeheten er bare marionetter i jødenes tråder.

-------------------------

Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

13/10/2007 18:01


willy
Vikar

Innlegg: 184
Ble medlem: 28/12/2006

Mafia er i utgangspunktet stempelet vi setter på all organisert kriminalitet.

Hverken jødene eller Arbeiderpartiet er mafia per definisjon.

-------------------------
It is not wisdom but Authority that makes a law.

*Thomas Hobbes

Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

13/10/2007 19:57


Marhabba
Teamleder

Innlegg: 1451
Ble medlem: 11/09/2005

Originally posted by: willy

Mafia er i utgangspunktet stempelet vi setter på all organisert kriminalitet.



Hverken jødene eller Arbeiderpartiet er mafia per definisjon.

Er ikke så sikker på det når det gjelder Arbeiderpartiet...

mvh
Marhabba
-------------

-------------
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

13/10/2007 23:33


cons
Vikar

Innlegg: 136
Ble medlem: 01/09/2007

Ja, for å følge opp åpningsinnlegget litt, så har jeg jo selv ved minst fem forskjellige anledninger, hørt at det har blitt referert til mafia i Norge.

1. Da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, så hørte jeg flere kunder på jobben, og også at det ble pratet om på bussen, at jeg var forfulgt av 'mafiaen'.

Her er link en e-post jeg sendte til Kripos i forbindelse med dette:

link


2. Som jeg forklarte om i tråden 'Norge er ikke som du tror', så var det ved en anledning, når jeg jobbet som ass. butikksjef ved Rimi Nylænde, at en kamerat og da vel tidligere kollega av meg i Rimi, Magne, som refererte til to kolleager av oss i Rimi, som mafia:

link


3. Da jeg leste en debatt i forbindelse med en reportasje på NA-24 eller N-24, eller hva de heter igjen, (det må vel ha vært i mars i fjor), så kom jeg over dette debatt-inlegget:

'Hvitvasking vs. mafiapenger Jonny 24/03 12:46 Denne karen får sikkert med stor sannsynlighet sine penger fra "mafiaen". De har sine karteller rundt omkring i dette landet. Når en person kan få oppimot 120 millioner kroner på grunn av ett ekteskap, kan man spørre seg selv hvor mektige de egentlig er!'.

(Jeg har prøvd å finne det igjen seinere, men jeg har ikke klart å finne den nøyaktige reportasjen ennå dessverre).


4. Da jeg bodde i rimi-leilighetene i Waldemar Thranes gate, så chattet jeg på irc, mens halvbroren min Axel var på besøk,

Av kjedsomhet, å av fantasimangel, (av fantasi-mangel og kjedsomhet, så brukte jeg nicket Capone for moro skyld, men det betyr ikke at jeg er kriminell, jeg brukte nicket Allah også jeg, og det betyr ikke at jeg er relgiøs, jeg bare flippa litt).

Og da var det en jente som begynte å msg-e meg og fortalte at det var mafia i Norge, og at jeg sikkert kunne blir sjafør og diverse andre jobber, jeg husker ikke alle jobbforslagene i farta.

Men jeg svarte ikke noe, men jeg hadde jo vært en del på irc, så jeg var jo litt vant til å avgjøre om folk 'tullet', eller ikke. Og det virket oppriktig for meg.

Men når broren min våkna på sofaen, og spurte hva som foregikk/hadde skjedd, så svarte jeg ikke noe, for jeg var ikke helt sikker på hvordan man skulle forklare om det.

Jeg avfeiet det først som tull, men det virket oppriktig også samtidig.

Grunnet at jeg avfeiet det som tull, var jo at hvis det hadde vært mafia i Norge, så hadde det vel stått om det i avisene osv.

Jeg har jo alltid pleid å holde meg noenlunde oppdatert når det gjelder nyheter osv, så hvis det hadde vært mafia i Norge, så hadde det vel stått om i avisa tenkte jeg.

Men hun jenta jeg prata med, virka oppriktig, så jeg viste ikke helt hva jeg skulle tro.

5. Da jeg raporterte en 'harassment at work' sak, fra Arvato Microsoft Scandinavian Product Activaition, som virker som er i forbindelse med organisert kriminalitet sak.

(Dette er skrevet mer om i denne tråden: link).

Så var det problemer med samarbeidet med the Merseyside Police.

(Dette er beskrevet mer her: link).

Så jeg sendte en klage til ipcc (som er den britiske enheten tilsvarende Spesialenheten i Norge).

Så the Merseyside Police, behandlet klagen, og jeg var på et møte på politistasjonen i Walton Lane Police Station.

Men the Merseyside Police, avslo å behandle klagen.

Jeg sendte da en 'appeal' på avslaget, til ipcc. Og de 'upheld the appeal', altså de beordret at the Merseyside Police skulle etterforske klagen likevel.

I avslagsbrevet, fra the Merseyside Police, så refererer the Merseyside Police til 'the Norwegian Mafia'.

De mente vel da at jeg hadde brukt det utrykket i møte på Walton Lane police-station 22/6.

Men jeg selv har aldri hørt om noen 'norsk mafia'.

Jeg har hørt om italiensk mafia, albansk mafia, og russisk mafia, men ikke noe norsk mafia.

Og jeg har ikke brukt det uttrykket noengang, så hvor the Merseyside Police har fått det utryket fra, det aner jeg ikke.

Men et eller annet sted må de vel antagelig ha fått det fra, her er kopi av brevet:



link

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter