Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 14. oktober 2007

Tittel på tema: Italiensk salat/Rekesalat/Potetsalat.
Tema-Sammendrag: Hvorfor er det ikke noen italiener i den italienske salaten?
Skrevet: 14/10/2007 19:54
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


14/10/2007 19:54


cons
Vikar

Innlegg: 144
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg hadde en tråd på backstage på VGD, før det ble problemer med nicket mitt der, noe jeg driver å tar opp med VGD nå.

(Det var pga. problemer med denne tråden: Norge er ikke som du tror).

Her er i hvertfall tråden:

Italiensk salat/rekesalat

Jeg hadde også et par andre tråder, som gikk på noe av det samme:

Tema: 'Square Heads' og 'Potit-huer'?


Artige dukker


'Kjeller' tråden, som ble slettet, (så jeg linker til blogg).


Ja, og det var også noen flere tråder jeg ikke ble helt ferdig med å debattere på der. (Men får jeg heller ta senere).

Men jeg må understreke at dette ikke er noen form for snikreklame for VGD. (I tilfelle noen ikke likte at man linket til VGD herfra).

Men det er fordi jeg driver, mer eller mindre, å emigrerer over til dette forumet, så da tenkte jeg at jeg kunne ta med noen av trådene og.

Så da får vi håpe det er i orden.

Og i denne tråden, så bare oppdaterer jeg om ting jeg kommer på, først og fremst rundt den Italiensk salat/rekesalat tråden, men muligens også i forbindelse med de andre trådene.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

14/10/2007 19:56


cons
Vikar

Innlegg: 144
Ble medlem: 01/09/2007

Ja, så det første jeg kom på, var at fattern likte ikke potetsalat.

Jeg fant en lilla lakkert gammel dame sykkel, mellom Jensen Møbler og Sandbu Tepper der, på Sand.

Altså, den stod vel lent inn til veggen bak Sandbu Tepper.

Etter at jeg hadde mast på sykkel til fattern.

Jeg lurer på om det kan ha vært DBS eller diamant sykkel eller noe sånt.

Den kunne ha vært fra 50-tallet kanskje(?).
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

14/10/2007 20:08


cons
Vikar

Innlegg: 144
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg fant også en gammel telefon nede på verkstedet.

Som onkelen min hadde lakkert lilla.

Det var vel en sånn her telefon:



Bare at onkelen min hadde lakkert den lilla som sagt.

Jeg spurte vel fattern eller noe da, om jeg kunne få den telefon, når den lå nede på verkstedet.

For jeg synes telefoner var kule å skru på nye høytalere og sånn på.

Jeg var veldig flink til å ringe kontakttelefonen.

Jeg bodde jo alene i en leilighet, så det var ikke så mange som kjefte.

Men en gang så hadde jeg kobla en høytaler fra radioen eller noe, til mikrofon på telefon, mens jeg var på linja til kontakttelefon.

Og da fikk jeg klage etterpå fra televerket, som dem het da.

Så dem kontakta fattern, som avbestilte linja.

Men før det da, så fant jeg den telefon nede på verkstedet.

Jeg synes sånn gamle klassiske ting, var ganske kule, så jeg dro med meg telefon til Oslo, og etterhvert Waldemar Thranes gate også.

Men den virka ikke da, så jeg kappa av ledningen.

Jeg bare hadde den pynt, så å si, oppå høytalern til stereoanlegget.

Og så fikk jeg en gul tastafon, het det i allefall før, av kameraten min Magne da.

Og den havna oppå den andre høytaleren.

Men hvorfor farga onkelen min telefon lilla da?

Jeg husker han spurte meg seinere, mens han smilte, så sa'n noe sånt som, jasså du likte den telefon ja.

Du likte den.

Var det vel han sa/spurte.

Men han forklarte ikke noe mer.

Han sa han hadde lakka telefon da.

Men han sa ikke hvorfor.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

14/10/2007 20:15


cons
Vikar

Innlegg: 144
Ble medlem: 01/09/2007

Og Donald-bladene, som onkelen min hadde delt mellom meg og kusina mi.

Da var jeg vel sånn 9-10 år kanskje.

Dem som fattern fant på loftet i det falleferdige huset, ved veien ned til Snippen der, huset ved siden av den byggningen som bestemuttern kalte systua.

De Donald-bladene, solgte fattern i hvertfall, da jeg var 18 vel, i Drammen mener jeg han sa.

Han glemte å spørre da, han bare solgte dem.

Men vi trengte vel penger da sikkert, for det var vel midt i russetida tror jeg, og søstra mi bodde jo der og da.

Men det var ikke så mye han fikk for dem, det var vel 150 eller noe kanskje.

Noe sånt.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter