Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 8. februar 2008

Facebook post. (In Norwegian).

Erik Ribsskog

Today at 12:52am
Hei,

ok, sånn som jeg skjønte det med Irene, så sa hu 'tulla' med safen,
altså som om du hadda rappa penger da.

Men hu sa kanskje feil, det var etter et butikksjefmøte på Sinsen.

Rema 1000 butikk ja, ikke værst.

Jeg viste ikke at du hadde jobba på Shell en gang, følger ikke med.

Er det bedre forhold i Rema, enn i Rimi eller?

jeg har hatt noe problemer med noe mafia osv i Oslo, overhørte jeg på Rimi Bjørndal, desember 03.

Og jeg har blitt brukt noe som noe spion og/eller 'target guy', av britiske og amerikanske myndigheter vel.

Norske myndigheter jagde meg vel bare tilbake til utlandet igjen, i juli 05, så det er tydelig at de må ha gjort mye galt da.

Det er mulig den mafiaen ble tatt ned, når de skulle ha tak i meg da, men at myndighetene i Norge, ikke ville si noe, og når jeg kom tilbake til Norge igjen, våren 2005, så jagde de meg bare til utlandet igjen, noen måneder etter, i juli da.

Og siden det så har vel amerikanerne da, antagelig, brukt meg som 'target guy', husker jeg, på Schipol bl.a. på slutten av juli 05.

Og i England, så har dem drivi og kalt ut national reserve osv., mener jeg å ha overhørt, i forskjellige byer.

Og her i Liverpool og Walton, har jeg hørt at jeg er med i noe dem kaller the game of life, eller noe, det er vel at alle i byen skal kødde med en, eller noe.

Ikke vet jeg, men det er i værtfall bare som en ferie å regne, sammenlignet med å jobbe på Rimi.

Så det går nok bra.

Bare fleiper.

Jeg husker jeg hadde en Rimi-fest, for Rimi Bjørndal, i Rimi-leiligheten min i W. Thr. gt., i 97 vel.

Og da var bla. du og Toro der vel.

Og da måtte jeg jo bruke senga da, som en slags sofa, for det var jo mange folk fra Rimi Bjørndal der.

Med sengetrekk og sånn på sofaen da.

Og da satt bl.a. du og Toro (Thor Arild), i senga, og da spratt vel Toro, i senga, og skrøyt av at fjærene i senga var myke og spratt bra osv.

Det var jo ei seng jeg fikk kjøpt billig av Magne Winnem, husker jeg.

Siden jeg hadde bare ei køyeseng-enkeltseng, som jeg hadde fått av fattern, som var for kort da.

Så da slo jeg til og kjøpte billig rammemadrass av Magne da.

Men den madrassen var det jo skjært i eller noe vel, og noe flekker på og sånn.

Men dette burde jeg vel spørre Magne om.

Men det var litt rart, for han var vel nøye på å holde ting i orden.

Så det var litt snodig, at Toro og du skulle prate om fjæringa i senga, på festen i 97 da.

Men men.

Forresten så skreiv jeg jo i det brevet, at det virker som om dem putter noe kjøtt av tvilsom karakter i Grandiosaen.

Men jeg husker jo du likte jo Pizza Mexicana.

Og du likte ikke Bakers kneip, til 4.90, den røde med hvit stripe, ala enhveiskjøring.

For du spurte på festen i 97, om jeg hadde noe mat, så hadde jeg ost og skinke med billig rød bakers kneip til 4.90, fordi jeg pleide vanligvis å kjøpe ladegårdens kneip, som du også huska fra jobben, men når jeg hadde kjøpt 4.90 kneip fra bakers, i stedet, den dagen, så skulle du ikke ha alikevel.

Og bakers kneip, er jo også fra Orkla, som Grandiosa da.

Spiser du Grandiosa, og andre pizzaer fra Grandiosa fabrikken på Stranda.

Eller går det mest i Big One Mexicana, hvis den finns enda, eller La Mia pizza, som jeg husker Toro og Fredrick på Rimi Bjørndal pleide å kjøpe, enda den ikke var i sortimentet, La Mia med kylling.

Men men.

Har søstra di gifta seg med Morten Jenker?

Jeg husker en fest på 90-tallet, med meg, Magne Winnem, Morten Jenker, Geir fra Rimi Karlsrud, Sofie fra Rimi Karlsrud, og hu med det lyse håret som var butikksjef på Rimi ved der dem selger biler i byen osv, før brynseng, hvis man kjører fra byen mot Nylænde f.eks.

Det er for lenge sida jeg bodde i Oslo, jeg husker ikke navnet på gatene.

Men jeg husker at Morten Jenker, skulle ha meg til å bære posen med øl for han, når vi skulle til en ny fest.

Jeg lurer på om det var festen til Geir fra Rimi Karlsrud, i W. Thr gt., eller om det var 30-årsdagen til Morten Jenker.

Og på den festen til Geir, Ass. butikksjef i Rimi Karlsrud, som vel fikk sparken på midten av 90-tallet eller noe.

Så skulle jeg gå, og sa hadet, så sa vel Sophie og dem hadet da, så sa Morten Jenker at hu skulle suge meg, som en veldig uhøflig fleip da.

Så han var jo veldig hyggelig som prøvde å ødelegge sjekkinga mi osv.

Men et år eller to seinere, så bare klinte jeg til han Morten Jenker i ryggen, med albuen, når jeg og Magne og bruttern og Geir vel og hu lyse fra Rimi Karlsrud vel, spilte fotball på Lamberseter.

Så da smalt det, men det fortjente han da.

Så han skjønte vel det, han klagde ikke.

Men jeg var vel litt reservert på den tida, ellers så hadde jeg sikkert slått til han kanskje i den leiligheten der hvor festen til han Geir som fikk sparken var da.

Men det er jo sånn, når du sier hadet til et helt selskap, og det er noen pene damer du liker der, også sier dem hadet, og så sier Morten Jenker at hu skal suge deg osv., så ødelegger det jo litt av den høflige tonen da, men det er vel sånn det er, hvis man jobber i Rimi for lenge, eller hva det er.

Sånn er det.

Det er sikkert enda mer jeg skulle spørre om, men jeg får ta det senere.

Er det greit jeg skriver det her på blogg forresten, jeg driver å prøver å finne ut hva som foregår, og jeg tror ikke det ble så værst den her gangen.

Men men, jeg kommer nok på mer og.

Men takk for svar i hvertfall, og sorry at det blir mye rare meldinger, men det er mye rart som foregår virker det som.

Men jeg beklager det uansett.

Husker du forresten på Rimi festen på Dagali, eller hvor det var, med PØF, når du og jeg og Kristian og Irene og hun jenta, Renate?, Sofia, hu fra Rimi Oppsal vel, Arne fra Karlsrud osv. var der?

Kommanderte ikke PØF da, Sofia, og hu fra Rimi Oppsal, oppi boblebadet.

Var det ikke det som skjedde?

Eller hadde jeg drikki for mye av den gratis spriten, vinen og all ølen?

På forhånd takk for svar, og beklager igjen alle de rare spørsmålene!

Erik

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter