Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 9. april 2008

Terian i Svelvik. (In Norwegian).

Og mer jeg kom på i forbindelse med Odd Einar.

Det var vel da jeg vi gikk på Ungdomsskolen det her og.

Så tok jeg bussen inn til Drammen da.

Og da var Odd Einar også på bussen, og ei jente fra Svelvik da.

Jeg lurer på om det kan ha vært hu jenta han fikk til å ringe.

Når jeg gikk av bussen, jeg tror det var ved Grans på Strømsø, for da lå vannsengbutikken til fattern og Haldis der.

Da lo Odd Einar av meg, og dreit meg ut ovenfor hu jenta, siden foreldra mine, eller fattern og Haldis, hadde vannsengforretning da.

Dette var jo flaut, siden det var senger osv. da.

Så det gjorde Odd Einar det klart for meg, og hu jenta, og resten av bussen omtrent, at det her var flaut da.

Men han forrandra seg litt.

Noen år seinere.

Det var like etter 18-års dagen min.

Da var vi nede på stranda på Sand der.

På den tida, så pleide jeg å gå rundt å se om det var noe fester osv., noen ganger.

For det pleide å være det noen ganger på sommeren.

Da krangla Odd Einar, med en som var typen til Annika Horten vel.

Og da sa Odd Einar til han karen, at det slår ikke 900 m/s.

Så skjønte ikke han karen noe.

Så sa jeg at det var ei kule.

Og da sa Odd Einar at jeg var smart da.

Så da mobba'n ikke.

Så det er mulig han forrandra seg litt etter ungdomsskolen.

Men den dagen som han Ingebretsen, sønnen til han i The Kids, vant VM i hopp, med ny bakkerekord osv.

Den dagen, var jeg og fettern min Ove, på besøk hos bestemuttern på Sand.

Det var på midten av 90-tallet vel.

Jeg får sjekke det med Google, siden jeg er nerd.

[rediger] Stor bakke K 120
Plass Land Utøver Poeng
1 Tommy Ingebrigtsen 272,6
2 Andreas Goldberger 269,5
3 Jens Weißflog 229,9
4 Lasse Ottesen 224,4
5 Kazuyoshi Funaki 218,3
6 Nicolas Jean-Prost 216,0
Dato: 12. mars 2005


Ja, det var lørdag 12. mars 2005.

Da gikk jeg og fettern min Ove, bort på puben, i Fossekleiva, etter hopprennet.

Og da møtte vi fettern vår Tommy.

Og da mener jeg at jeg så Odd Einar og Sten Rune fra klassen der.

Men jeg fikk liksom ikke kontakt med dem.

Jeg stod like ved dem, og omtrent gnei meg i øya, for det var litt rart å plutselig se dem igjen.

For jeg hadde hørt at det var bare den eldre garden som gikk dit.

Noen år før.

Sa vel onkelen min eller noe, var det kanskje.

Så jeg hadde ikke forestilt meg å møte noen fra klassen der.

Så da fikk jeg litt sjokk.

Det hadde jeg ikke forberedt meg på.

Men det var vel rimelig korttenkt av meg.

Men jeg stod like ved dem da, men jeg fikk ikke noe kontakt.

Dem var opptatt av hverandre, og hadde vel kanskje drikki en del.

Så jeg sa ikke noe.

Jeg satte meg bort til fettern min.

Og da satt vel søstra til Espen i klassen der og.

Så fortalte hu, at han var i Belgia og studerte eller noe.

Så da sa vel jeg at hu skulle hilse tilbake.

Så kom Tommy og dro vårs med til Terian i Svelvik.

I underetagen der.

Og der traff jeg lillesøstra til Heidi i klassen fra markedsføringslinja på Sande VGS, mener jeg det var.

Og hu skulle hjem og hente noe.

Eller noe.

Så var a ikke sosial lengre.

Så dro vi hjem etterhvert da.

Jeg traff hu jenta (og broren hennes vel), fra parallellklassen, som jeg huska fra klassetur til vikingeskipmuseet der.

Dem som var fra utlandet et sted.

Jeg husker ikke hvor.

Men dem var omtrent dem eneste jeg kjente igjen der.

Hva het dem igjen da.

Vanskelig å si.

Men dem het vel noe dem og.

Men det var litt rart at vi plutselig havna i Svelvik.

Men Tommy skjønner vel det.

Selv om han bor i Fredrikstad nå.

Og jobber i forsikringsselskap vel.

Men samme det.

Jeg prøvde å drikke noe kaffe for å gjort noe jobb her.

Og det skjønner folk kanskje.

Når dem ser hvor mye poster jeg skriver.

Hvis det er noen som leser det her da.

Så jeg får se om jeg klarer å konse litt om jobbinga her osv. da.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter