Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 19. september 2008

Dr. Jekyl og Mr. Hyde. (In Norwegian).

Fattern er en jovial kar, som ikke går av veien, for å hjelpe å ringe, eller for å dra på ligningskontoret, for å hente noe skjema for å melde flytting til utlandet osv., og sende det.

Men når han drikker noen ganger, da hender det at han blir litt amper.

Jeg husker en julaften på Bergeråsen.

Det kan vel kanskje ha vært 1986 eller 87, eller noe.

Da var det et eller annet som hadde skjedd.

Og da unngikk vi fattern litt, for det hadde vel vært noe kontroverser av noe slag da.

Det var like før julemiddagen, mener jeg å husker, i huset til Haldis, og det var jeg og fattern og søstra mi, og Christell og Haldis, som var der.

Det kan ha vært etter middagen og, for fattern var full.

Men jeg huska det først som at det var før middagen.

Noe sånt.

Og da hadde vi vært litt lunkne eller avvisende til fattern da kanskje, og ikke vært så hyggelige mot han da.

Det var kanskje noe som hadde skjedd i månedene før jul.

Det husker jeg ikke helt sikkert.

Men i hvertfall så smallt det fra fattern da, i fylla.

Da ble han plutselig som Mr. Hyde, eller Dr. Jekyll, eller hva man skal kalle det.

Og da sa han, at vi burde ikke oppføre vårs sånn som vi gjorde, for han visste ting om alle oss han.

Så han begynte å true oss litt, på julaften.

Så det kan jo være, at han blir litt som Dr. Jekyll og Mr. Hyde, når han drikker, noen ganger.

Men nå var han edru når han ringte om skjema i dag da.

Så det er jo bra, at han ikke drikker når han er på ligningskontoret osv.

Så da har han vel kontroll i hvertfall.

Det får man regne med.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå var det sånn, at hun Cecilie Hyde, fra Svelvik.

Hun begynte å ende opp en del i leiligheten min, sammen med søstra mi, i 88 og 89.

Om det kan ha hatt noen rar sammenheng med Dr. Jekyll og Mr. Hyde aktivitetene til fattern.

Hun frøken Hyde, hun bodde jo omtrent i leiligheten min, i noen måneder, mellom jul og 17. mai, i 89.

Så det var kanskje litt snodig.

Men det er mye rart.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter