Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. oktober 2008

Slavetilstander i Rimi. (In Norwegian).

Jeg er en tidligere Rimi-butikksjef, så jeg har fulgt med litt, på hva som har foregått med Rimi og Orkla bl.a.

Og Hagen sier at han driver med verdiskapning.

Det er mulig, men det var nok på bekostning av lave lederlønninger, i Rimi.

Som assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde, i 95, så tjente jeg 140.000 i året.

Og da fikk jeg ikke betalt overtid for eksempel.

Og som butikksjef i 98, så tjente jeg 230.000.

Også da med mye ansvar og ekstra jobbing.

Det var nesten som om Rimi eide en, og man hadde 3 måneders oppsigelsestid.

Kiwi-butikksjefer, tjener ca. det dobbelte, ettersom jeg har forstått.

Det var også problem, med at Hagen ga bort parkeringsplasser, i kjelleren i W. Thr. gt. 5, hvor jeg bodde, til noen som virket å være hans selskapsgutter, ettersom jeg skjønte, og fikk opplyst i telefon, da jeg ringte Rimi hovedkontor, angående mulighet for å få parkeringsplass, i 98.

Jeg synes også det virker som at Hagen selger alt til utlandet.

Rimi, Steen og Strøm og avisene i Orkla.

Så verdiskapning, det er mulig, men for hvem?

Jeg har også gjort noe research, om at vanlig Pizza Granidosa ikke selges i Sverige.

Enda det er Norges mest solgte produkt, og også selger mye i Finland.

Orkla har plass i butikkene i Sverige, men selger ikke Grandiosa.

Som har vært Norges mest solgte pizza, i 25 år, og som nordmenn spiser 5 av, hvert år.

Har svenskene funnet noe feil i pizzaen?

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/10/svenskene-spiser-ikke-grandiosa-de.html

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/10/pizza-grandiosa-is-very-famous-in.html


http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article331060.ece

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter