Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. november 2008

E-post til Sivilombudsmannen, klage på saksbehandlingen hos Sivilombudsmannen mm. (In Norwegian).




Google Mail - Til Sivilombudsmannen.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til Sivilombudsmannen.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Nov 3, 2008 at 12:42 PM




To:
post@sivilombudsmannen.no






Hei,



jeg viser til en klage jeg har sendt på manglende svar fra Kripos

osv., hvor det har vært trenering inne i bildet,

fra mange organer, i forvaltningen.



(Ref: 2008/2166).



Og jeg viser også til klage, som jeg sente på UD osv., hvor det har

vært trenering.



Og ambassaden i London, har fortsatt ikke kontaktet meg, enda

Sivilombudsmannen har vært i kontakt

med UD, og UD har instruert de å gjøre det.



(I brev fra dere, fra 24. september, Ref: 2008/1958, så skrev dere at

dere hadde kontaktet UD, 23 september

angående dette.



At UD skulle instruere ambassaden om å kontakte meg.



Men ambassaden har ennå ikke svart.



Og UD svarte aldri meg, de kontaktet kun ambassaden.



Jeg mener UD skulle ha kontaktet meg også.).



Og det var også trenering, hos Norge.no og fornyings og adm. dep,

jamfør e-poster jeg sendte dere i fjor.



Og det har også vært trenering hos Sivilombudsmannen.



Jeg sender også en kopi av purring til Sivilombudsmannen, om at

ambassaden ikke har svart.



Med hilsen



Erik Ribsskog












Google Mail - Til Sivilombudsmannen (Vedlegg til forrige e-post sendt i dag)/Fwd: Til Anders Blix Gundersen/Fwd: Til Anders Blix Gundersen/Klage på Justisdep., Kripos, Politidirektoratet og SMK.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til Sivilombudsmannen (Vedlegg til forrige e-post sendt i dag)/Fwd: Til Anders Blix Gundersen/Fwd: Til Anders Blix Gundersen/Klage på Justisdep., Kripos, Politidirektoratet og SMK.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Nov 3, 2008 at 12:49 PM




To:
post@sivilombudsmannen.no






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/10/25

Subject: Til Anders Blix Gundersen/Fwd: Til Anders Blix

Gundersen/Klage på Justisdep., Kripos, Politidirektoratet og SMK.

To: post@sivilombudsmannen.no





Hei,



jeg sender en oppdatering nå.



For det første så kan jeg ikke se å ha fått noe svar ennå, på denne

e-posten jeg videresender her,

fra 3/10.



Men det tar kanskje litt tid, å undersøke en sånn klage.



For det andre, så viser jeg til brev fra dere, fra 24. september.



Der skrev du, at du 23. september, hadde ringt Roy Lasse Johansen, i UD.



Johansen hadde sagt, at han skulle få ambassaden i London, til å kontakte meg.



Det har de ikke gjort, og nå er det den måned siden jeg fikk det

brevet, hvor dette ble sagt,

så da sender jeg en purring på det nå.



Fordi, som det stod i brevet deres fra 24. september, så var UD,

allerede i fjor, 13. desember,

i fjor, i kontakt med ambassaden, i London, angående dette.



Og det er jo snart et år siden.



Så at det skal gå nærmere et år, og man fortsatt ikke har fått svar

fra ambassaden, enda UD

har kontaktet dem to ganger, og dere hos Sivilombudsmannen har

kontaktet UD om dette.



Så dette er for dårlig, rett og slett, vil jeg si.



Folk har rett til å få svar på henvendelser til myndighetene, så det

er det åpenbart, at jeg ikke får

her, og UD svarte heller ikke, til meg, de bare tok det med ambassaden.



Så her har ikke myndighetene noe respekt for mine sivile rettigheter.



Så det her burde Sivilombudsmannen slå ned på, synes jeg, og undersøke

dette, hvis dere har

myndighet til dette.



I hverfall bruke de virkemiddlene dere har.



Så det henstiller jeg dere om å gjøre.



Dette ble også tatt opp i e-poster fra meg, 26. og 27. september, i

år, at dere burde undersøke dette.



Og det som blir sagt, at UD ikke sorterer under SMK.



Det vet jeg ikke om jeg kjøper.



Så om det hadde vært mulig å fått bekreftet dette, av en som er i en

ansvarlig stilling hos dere,

eventuellt.



Så hadde det vært veldig fint!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/10/3

Subject: Til Anders Blix Gundersen/Klage på Justisdep., Kripos,

Politidirektoratet og SMK.

To: post@sivilombudsmannen.no





Hei,



sender denne på nytt, grunnet problem med e-post adresse.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/10/3

Subject: Til Anders Blix Gundersen/Klage på Justisdep., Kripos,

Politidirektoratet og SMK.

To: "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>





Hei,



jeg viser til senere ukers korresponanse, senest Deres brev fra 1.

oktober, som jeg mottok i dag.



Jeg skrev jo for noen uker siden, at jeg skulle sende klage på et og

et departement av gangen,

for å beholde oversikten.



Først så klagde jeg jo, på ambassaden i London, UD og SMK.



Her skulle UD kontakte ambassaden igjen, for å få de til å svare på

mine henvendelser, som de

ikke hadde gjort, på tross av påminnelse fra UD om dette.



Nå er jeg over på problemene med Kripos.



Jeg overhørte jo i Norge, at jeg var forfulgt, av 'mafian', på Rimi

Bjørndal, i desember 2003.



Jeg har kontaktet Kripos for å få råd om forhåndsregler osv., som man

bør følge i slike situasjoner.



Så sier Kripos, at de ikke kan svare meg, på generelle spørsmål, siden

jeg har klaget på enkelt-

personer, hos Kripos, til Spesialenheten.



Men da mente jeg, at da skulle noen andre hos Kripos, som ikke var

innblandet i klagesaken,

ha svart meg.



Dette svarte ikke Kripos på.



Så jeg kontaktet Norge.no, som sa at Kripos sorterte under politidirektoratet.



(Norge.no, trenerte dette, virket det som, men det får jeg ta i den

neste klagen om bl.a. fornyings

og adm. dep).



Men men.



Jeg sendte politidirektoratet, to e-poster, 23/8 og 6/9, i fjor.



Men politidirektoratet svarte ikke.



(Jeg har sendt dette til dere hos Sivilombudsmannen, for mange måneder

siden, så jeg regner med

at dette er vel innenfor fristen på et år, som jeg mener å ha lest at

er fristen for å rapportere slik

til dere).



Så klagde jeg på dette til Justisdepartementet.



Jeg sendte de to e-poster, men justisdepartementet svarte ikke.



Så klagde jeg på justisdepartementet til SMK.



Men SMK svarte ikke.



Så klagde jeg på SMK til dere hos Sivilombudsmannen.



Jeg fikk også en e-post fra justisdepartementet, som jeg vedlegger nå.



Fra 11. januar i år.



Og der skrev de, at politidirektoratet, ville kontakte meg tilbake.



Men det har ikke skjedd.



Klagen har vært til behandling hos dere og SMK, i mellomtiden.



Så jeg har ikke kontaktet Justisdepartementet eller politidirektoratet igjen,

siden jeg har vært i kontakt med dere hos Sivilombudsmannen, om denne

klagen, på Kripos/politidirektoratet/justisdep. og SMK.



Så jeg har ventet på at dere skulle behandle klagen.



Men det har jo vært noen forviklinger, i forb. med klagen hos dere.



Dere skulle først ha et kort brev, og så var ikke det bra nok, så skulle dere ha

et langt brev.



Dette har jeg forklart om tidligere.



Etter disse forviklingene, så har det vært en litt langtrekkelig korrespondanse.



Og nå, for noen uker siden, så ble vi enige om, på telefon, at jeg

skulle bare sende

det på nytt.



Så sendte jeg dere et brev, om klagen på UD og ambassaden i London, og SMK.



Siden den var ganske oversiktelig, og et greit sted å begynne, for å ikke miste

helt oversikten, syntes jeg.



Den klagen sendte jeg i et brev.



Nå er det jo slik, at jeg har også mye annet å gjøre, og jeg blir

tullet med av myndighetene

i England og.



Så nå sender jeg e-post, siden jeg har sendt dere to brev fra før, med

underskrift osv.,

så det burde være i orden nå, skulle jeg tro.



Og jeg har også sendt vedleggene, for denne klagen, tidligere.



Men jeg sender to vedlegg i dag og.



Det er e-post (purring) til politidirektoratet, fra 6/9 ifjor, som de

ikke svarte på.



Og e-post fra justisdep., fra 11. januar, hvor de viser til klagen jeg

sendte SMK, og hvor de skrev at de

har kontaktet politidir. for å få de til å svare.



Men jeg kan ikke se her, at jeg har mottatt svar fra politidir.



Men jeg har som sagt ventet på deres svar, fra Sivilombudsmannen.



Og jeg har vært veldig opptatt her.



Men jeg kan ikke se det nå, at jeg har mottatt svar fra

politidirektoratet, slik som justisdep., skrev at jeg

ville motta.



Så jeg ville gjerne klage på disse etatene:



- Kripos:



Kripos, nekter å gi generelle råd, i en mafia-sak, siden jeg har

klaget inn enkelt-medarbeidere hos dem,

til Spesialenheten.



- Politidirektoratet:



Svarer ikke på to e-poster.



Sender ikke svar, selv om justisdep. har kontaktet dem.



- Justisdep.



Svarer ikke på to e-poster, før jeg klager til SMK.



- SMK.



SMK sier at departementene ikke sorterer under dem.



Som jeg har klaget på tidligere, i forbindelse med klagen på UD og

ambassaden i London.



Håper dette er i orden!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter