Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. november 2008

Flashback til 80-tallet. (In Norwegian).



Den her sangen, er fra 1984, stod det på YouTube.

Så det var vel i 1984 eller 85, som det her skjedde.

Stesøstra mi, eller dattra til Haldis, Christell Humblen, hun hadde en storebror, Viggo Snoghøj, som var norsk og nordisk bodybuilding-mester, for junior vel, og som hadde flytta til Køge i Danmark, for han hadde truffet en dansk flyvertinne der.

Viggo var også halvt dansk, han hadde en dansk far, men samme mor som Christell, Haldis Humblen.

På den tida her, så prata ikke jeg så mye med Christell, av en eller annen grunn.

Søstra mi bodde også der nede, Pia.

Og da prata jeg ikke så mye med henne heller.

Men, Viggo Snoghøj, (Nå Viggo Snowhill, som bor i USA, og søstra mi sier er en som en gigolo for en dame der).

Han bodde jo i Køge.

Og i Køge så hadde de MTV, på kabelnettet.

På Bergeråsen, så fikk vi jo ikke satellitt-tv inn på fellesanlegget, som de ble kallt, før i 1987, eller 88, var det vel.

Så sånn var det.

Og da fikk vi bare Sky og Super-channel.

Jeg fikk ikke MTV, før jeg flytta til Oslo, i 1989.

Men men.

Og det her var i 1985.

Så da var det gjevt, med en tretimers-kassett, med musikkvideoer, fra MTV.

Så da skulle Christell og Pia opp til meg da, for å se på den kassetten, for jeg hadde videospiller.

Det er mulig de hadde videospiller der nede, eller om den hadde blitt ødelagt.

Det var en episode rundt det og.

Men men.

Så så vi på musikkvideoene da, så syntes vi den Rock Steady Crew-videoen var kul.

For Hip-hop var nytt i 1985 da.

Så var det en annen gang, et par uker seinere, eller noe.

Da var Ulf Havmo, fra klassen, på besøk.

Også kallt 'tømmerstokken', av Geir Arne i klassen osv.

Nok om det.

Pia og Christell var det også.

(Ulf Havmo, lånte 300 kroner, av meg, før han slutta å være kamerat med meg, så han skylder meg noen penger fortsatt, fra 1986, eller noe.

Så det blir nok mye penger 300 kroner, med renter og renters rente, fra 1986.

Det er jo 22 år.

Men men.).

Og da så digga vi den sangen igjen da.

Rock Steady Crew.

Og da begynte Ulf å drite ut meg i klassen, for at vi hørte på den samme sangen flere ganger.

Men men.

Jeg husker at Hans Martin Fallan, dreit meg ut for at jeg bare satt hjemme.

Jeg gjorde vel ikke det, jeg spillte fotball og skøyt med luftgevær og dro ut med båten til Haldis, som hadde fatterns motor osv.

Men jeg var en del borte på Sand også, på ettermiddagene, hos farmora mi, og på jobben til fattern.

Så da jeg kom hjem til Bergeråsen, på kvelden, så hadde jeg vel fått dagens dose av gåing osv., så da satt jeg vel og så på TV, og spiste digg og leste avisa, og gjorde lekser, noen ganger.

Jeg skjønte ikke hva han mente.

Skulle jeg gå rundt på Bergeråsen og leike da?

Det var vel ikke noe gøy, når man var tenåring.

Det var mindre folk borte på Sand, så da kunne man gå å skyte med luftgevær der, når det var midt i uka, for da var hyttefolka i Drammen, eller hvor dem var.

Så skulle jeg gå ut, av leiligheten min, for å henge på Bergeråsen, når jeg hadde en hel leilighet selv, med TV, video, og stereoanlegg osv.

Og jeg syntes de folka var kjedelige på Bergeråsen.

Nei, det gadd jeg selvfølgelig ikke.

Det var jo ikke noe å finne på, på Bergeråsen.

Det var bare kjedelig, annet enn å dra på fjorden med båten da.

Det var jo ikke engang en butikk, eller en kiosk, på Bergeråsen.

Det er ikke så gøy å henge i gatene på Bergeråsen, hva er det man kan gjøre der.

Ikke lett å si.

Jeg så noen som skøyt måker med hagle på Ulvikfjellet en gang.

Jeg nevnte det for Karl Fredrik i klassen, han mente det kunne ha vært Hans Martin.

Det var ganske rart å stå nede på Ulvikstranda, og se på måkene seile halvdøde i sirkel ned ned mot vannet.

Men men.

Sånn var det.

Jeg lurer på om Christell og Hans Martin, som gikk i samme klasse, da kan ha baksnakka noe om meg.

For jeg tror Hans Martin må ha snakka med noen, om meg da.

Siden han begynte å bable, på en nesten hatsk måte, om at jeg bare satt hjemme.

Hvem vet.

Noe var det nok i hvertfall.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter