Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. november 2008

SMK er egentlig et slags departement, visstnok. (In Norwegian).


Nå leste jeg i Dagbladet, på nettet, i dag, om at det har vært noe problemer, med SMK, og at de ikke vil offentliggjøre et, mer eller mindre, kryptisk notat.

De sier at det er et internt dokument, også etter at de har sendt det til andre:

http://www.dagbladet.no/art/regjeringen/dnbnor/3658175/

Så tenkte jeg, at han jusprofessoren, han skjønte sikkert det, om det var riktig dette, som hørtes rart ut for meg at Justisdepartementet og UD osv., ikke sorterer under SMK, som SMK og Sivilombudsmannen sier.

Men nå klarte han professoren, å forklare dette, på vanlig norsk, sånn at til og med jeg skjønte hvordan dette henger sammen.

Og det var at man skal klage på departementene til Sivilombudsmannen.

(Og ikke SMK).

For SMK er et slags departement, visstnok.

Så da gjorde jeg feil, da jeg klagde på UD og Justisdepartementet, osv., til SMK.

Jeg skulle ha klagd direkte til Sivilombudsmannen.

(Men jeg kunne ikke spørre Norge.no, f.eks. om dette, som jeg nok vel vanligvis ville ha gjort, for de var allerede involvert i treneringen.

Så sånn var det).

Her er e-posten fra han jusprofessoren, som var i avisa, på Dagbladet.no, i dag, som var grei og hadde tid til å svare på e-poster fra vanlige folk, selv om han sikkert hadde nok å gjøre, i forbindelse med de problemene med SMK, som det var om i avisa.

Så det var ikke dårlig:




Google Mail - Spørsmål om SKM.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål om SKM.











Erik Boe
<e.m.boe@jus.uio.no>



Fri, Nov 7, 2008 at 4:32 PM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Hei,

SMK har rett (denne gang). Klage skal gå til overordnet organ, og overordnet organ over departementene er Kongen i statsråd (for korthet skyld kalt Regjeringen). SMK er egentlig "departement" på linje med de andre departementene.

Vennlig hilsen

Erik Boe




On 07.11.2008 17:25, Erik Ribsskog wrote:


Hei,



jeg bare så tilfeldigvis, i Dagbladet.no, i dag, at du tar opp noen

problemer med SMK.



Hvis du har tid å svare på dette, så bare lurte jeg på, om det er

riktig, det som SMK

skriver her, at 'Statsministerens kontor er ikke en

klagdeinstans/overordnet forvaltningsmyndighet

i forhold til de ulike departementene.'.



http://3.bp.blogspot.com/_BMIyD09FrSs/SL6SBZpNbLI/AAAAAAAADJ4/-sHx8HDzynI/s1600-h/scan0171.JPG



http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/09/klage-til-sivilombudsmannen-p.html



http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Sivilombudsmannen



Kan man ikke klage på departementene til SMK?



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog












PS.

Det han professoren egentlig sier, det er at man skal sende klager på departementene, til Kongen i Statsråd, eller regjeringen da.

Det er det samme som Sivilombudsmannen sa, tidligere i år.

Og da sendte jeg klage til Kongen, (mest for å varsle om at jeg ble tullet med da, av Kripos og departementene osv., men jeg sendte nå brev da).

Skal jeg se om jeg finner linken:

Her står det mer om det:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/07/e-post-til-slottet-6-juli-2008-in.html

Men da svarte en på Slottet det, at:

Det var ikke sånn at man alltid fikk svar fra Slottet

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/09/telefonsamtale-med-reidun-nordberg-hos.html

Så forsøket på å rydde opp, i de her problemene, med departementene osv.

Den prosessen stopper vel opp hos Kongen den da.

Så Kongen sier det er greit, at myndighetene tuller med meg.

Da skjønner jeg hvem det er som er ansvarlig.

Så sånn er det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter