Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. oktober 2012

Jeg sendte en e-post til min mors fetter Steffen Heegaard






Gmail - Anders Gjedde Nyholm/Fwd: johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Anders Gjedde Nyholm/Fwd: johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Thu, Oct 4, 2012 at 7:35 PM





To:
she@topdanmark.dk


Cc:
gedde@tdcadsl.dk







Hei Steffen,

han Ove Gedde er visst i slekt med din oldefar, (og vel min tippoldefar), Anders Gjedde Nyholm.

For han sier at han er etter Ove Gjedde som koloniserte Trankebar.



Og bestemor Ingeborg sa jo at hennes oldemor Maren Gjedde, var etter fin gammel dansk adel.

Og Ove Gedde tror ikke at Marens Gjeddes far kun var en 'bondesøn', som de skriver i Årbog for Thy og Mors, fra 1970, vel, og som Thisted Museum har publisert på nettet.

Kanskje din mor Unse vet mer om dette, (hvis hun lever enda)?

Har hun e-post, så kanskje hu kan forklare mer om Maren Gjedde, osv?

For han Ove Gedde er jo dansk, som dere, så det blir litt vanskelig for meg, som er fra Norge.


Selv om de visst sier at jeg er innvandrer i Norge nå, siden jeg har en danskfødt mormor.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/10/4
Subject: Re: johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden
To: Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>
Cc: "Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk>


Hei,

ok, så din onkel var 13 x tipp-oldebarn etter Ove Gjedde som koloniserte Trankebar.

(Og at du selv vel da er 14 x tipp-oldebarn etter Ove Gjedde som koloniserte Trankebar).


Det tror jeg at jeg forstod selv om jeg er fra Norge.

Jeg sender kopi av denne e-post til Rigsarkivet i Danmark, Dansk Adelsforening, osv.

For jeg har søkt om å bli baron, for bestemor Ingeborg arvet jo også Adeler.


Som jeg har skrevet om her:


Jeg vet at jeg svarer for raskt.

Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Norge, og får ikke mine rettigheter fra politiet, så er kanskje litt utålmodig på grunn av at jeg ikke får rettighetene mine fra myndighetene, osv.


Bestemor Ingeborg, (Ingeborg Ribsskog f. Heegaard), hun sa til en slekt-forsker i Ribsskog-familien, (Bjørn Ribsskog), at hennes besteforeldre het Heegaard, Hagerup, Nyholm og Fog.


Men jeg tror at min mormor var mest stolt av sin oldemor, Maren Gjedde, som liksom fikk en spesiell tone, når hun pratet om.

Og hun fortalte også en gang om Maren Gjedde og L.C. Nyholm sine barn.


Deres eldste sønn, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm var visst som en far, for sine elleve yngre søsken, sa min mormor.

Didrik Galtrup Gjedde Nyholm ble jo dommer i Egypt og folkedomstolen i Haag, osv.


Og hans lillebror, (min oldefar), Anders Gjedde Nyholm, han ble jo chef for generalkommandoen, (en slags forsvarssjef vel), i Danmark, i begynnelsen av 1930-årene.

Og da jeg var i slutten av tenårene, så fikk jeg masse sirlige skrevne 'skriverier', etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.


Og bilder etter Anders Gjedde Nyholm, (generalen).

Jeg hadde ikke tid å lese skriveriene etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som student, på slutten av 80-tallet.

Men en gang min yngre halvbror, Axel Thomassen, var med meg, for å besøke min farmor, Ågot Mogan Olsen, på Sand, i Svelvik, (hvor den sorte mappen med disse gamle dokumentene lå).


Så ville Axel ha noen mynter jeg hadde fått av bestemor Ågot, som barn.

Og så ble Ågot lei seg.

For hun ville vel at jeg skulle ha myntene.

(For Axel har en annen far, nemlig Arne Thomassen.


Mens min far heter Arne Mogan Olsen).

Og så ga jeg Axel noen fotografier, av Anders Gjedde Nyholm og muligens danskekongen, osv.

(For at bestemor Ågot skulle kanskje skjønne at det ikke var fordi jeg ikke brydde meg om de myntene, at jeg ga de til Axel.


Sånn at hun skulle slutte å være lei seg).

Så det er mulig at Axel har dette enda.

For like etter så sa min far at bestemor Ingeborg ville ha de nevnte dokumentene tilbake.


Så jeg så aldri dette igjen.

Selv om bestemor Ingeborg døde, for 3-4 år siden.

Men min mor, (som døde i 1999), sine yngre søsken Ellen og Martin, (som pleide å besøke  baron Adeler og Meme, (Magna Adeler f. Nyholm), som var som min mors moster, sier Unse Trock Jansen Heegaard, (Ingeborgs svigerinne, som bor i Danmark), under oppveksten.


De har ikke gitt meg noe arv etter bestemor Ingeborg.

Så jeg har ikke fått disse dokumentene etter Gjedde Nyholm-brødrene.

Selv om bestemor Ingeborg var litt skrullete, hvis det min far sa var riktig.


For man kan jo liksom ikke ta tilbake en gave.

Men et brev, fra danskekongen til general Anders Gjedde Nyholm.

(Må det vel ha vært).

Det syntes jeg var så gjevt, så det la jeg sammen med mine frimerke-førstdagsbrev.


Som jeg samlet på, som barn.

Og derfor så har jeg det enda.

For det forsvant ikke sammen med de andre dokumentene, fra noen skuffer jeg fikk disponere, i reolen, til bestemor Ågot.


Men problemet er at dette brev/kort, fra danskekongen til Anders Gjedde Nyholm.

Det er hos City Self Storage i Oslo.

Og de nekter å sende meg mine ting.


For de satt opp leien veldig mye plutselig, etter at jeg flyktet til England.

Så jeg skylder de penger da, selv om jeg har klagd til forbrukermyndighetene på at det ikke var lov for dem å øke leien uten varsel, i en telefonsamtale.

Og banken Nordea tullet også.

For de slettet min konto, enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle sende penger fra min engelske konto og så til Nordea-kontoen min.

For så å sende til City Self Storage.


Men uansett hva jeg klage på som har skjedd av urett mot meg, i Norge, så får jeg ikke medhold.

Så jeg sier sånn at det noen bønder i Norge, som tuller med meg, eller noe.

Noe sånt.


Igjen takk for informasjon om Gjedde-slekten!

Mvh.

Erik Ribsskog




2012/10/4 Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>


Tak for din hurtige besvarelse,

jeg vil vende tilbage til hvad du spørger om senere, jeg kan
dokumenterer hvad det måtte være med hensyn til Gedde via
Kerteminde (dem fra Møn, som du skriver)!
Internettet er en frygtelig speeded hurtighed, så der er dårlig
tid til at tænke!

Venlig hilsen,
Ove Gedde

Ps. Min farbror (han er død nu) besøgte Trankebar flere gange
sammen med min bror, her, indenfor de sidste 5-10 år, og een af de
gange (dog den rejse var uden min bror?), gjorde han visit hos
Maharajaen (det besøg bør ligge et eller andet sted på nettet -
har ligget der)? Min farbror fik lavet et specielt stykke porcelæn
her i København, som gave til Maharajaen!
Det beviser bare, at det ukritisk accepteres, at en tip (13'ende,
vist nok?) af den omtale ove gedde, kan optræde på nettet,
postulerende han er den sande efterkommer (det er han måske også,
men der var ingen kontrol, ved besøget, der forlangte
dokumentation! Modsat var der heller ingen kontrol med Maharajaen,
han boede der bare?)!
Jeg kan ikke finde linket længere?



Den 03-10-2012 20:31, Erik Ribsskog skrev:

Hei,



jeg har ikke klart å spore Anders 'Gammelgjedde' Gjedde, noe

tilbake, på Gjedde-linjen.

Men min mormor Ingeborg Ribsskog, nevnte i et brev, at en Gjedde
hadde en tønne gull i kjelleren, på Højriis.


Bartholdy ved dansk rigsarkiv sier at den adelige slekten

Gjedde er dødd ut.

Men det er også snakk om en Charlotte von Gelderen, (eller noe),
som brakte kurlandsk adel inn i en ny Gjedde-slekt.


Men dette er nok ikke da etter Ove Gjedde, kolonisatoren av

Trankebar.


Men jeg kan jo ikke si dette sikkert.


Min mormor sa at Gjedde var gammel dansk adel.


Men hun surra litt i testamentet sitt, og kalte L. C. Nyholm

for Lauritz Gjedde Nyholm, osv.


Men 'C' stod jo egentlig for Christoffer, (eller noe), og

ikke Gjedde.


Har jeg sett på nettet.


Det hadde vært artig om du kunne verifisere at du er en ekte
person.

Jeg får så mye rare e-poster.

Så kunne jeg brukt mer tid på det her svaret eventuelt.

Hvor kan jeg lese mer om deg på nettet, sånn at jeg vet at du er
en virkelig person, for eksempel?

Mvh.

Erik Ribsskog


2012/10/3 Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>

Hej Erik

Ribsskog,
jeg fandt dine kommentarer på "nettet" omkring familie
relationer mellem Gedde - Gjedde - sande/falske m.m., hm ret
interessant læsning!

Har du stadig din mail adresse (så læser du nok denne mail)?

Ifald ikke, så er det nok også lige meget???

Du rammer ganske korrekt, når du kommenterer den tåbelighed
der i 1882, af en arkivar, blev bestemmende for at der ingen
forbindelse er mellem den "rigtige" Gedde familie og dem
der, fra Møn, bl.a. - al den stund arkivaren havde et
bekendtskab, der samlede på signet segl, og i sin samling
havde et sådant signet segl, der var brugt at Samuel
Christoffer G. og det segl havde ingen lighed med den
"rigtige" families våbenskjold at gøre? Og det på trods af,
at arkivaren samtidig fremhævede at begge familier både
havde navn og våbenskjold til fælles???
Samtidig  kommenterer du også Anders G. som bondesøn, der
slår sig op, først som forpagter, for så senere at købe både
gods og guld????
Næe, jeg tror det er samme familie der tales om, i flere
afgreninger godt nok!
Selv har jeg aner fra Møen (via Kerteminde), så vidt jeg kan
forstå (Men det kan jo være uheldigt, kan jeg så også forstå
(på verdensfreden forstås?))!

Du er velkommen til at bruge denne mail til, hvad du mener
bedst!

Håber da at høre fra dig!

Venlig hilsen,
Ove Gedde







Ingen virus
fundet i denne meddelelse.
Kontrolleret af AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.2221 / Virusdatabase: 2441/5307 -
Udgivelsesdato: 03-10-2012















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter