Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. oktober 2012

Jeg sendte en e-post til Skiforbundet






Gmail - Problemer under junior-NM på ski 1993/Fwd: Tredje oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om Ekebergs Ærespris








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Problemer under junior-NM på ski 1993/Fwd: Tredje oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om Ekebergs Ærespris










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Thu, Oct 4, 2012 at 10:04 PM





To:
post@skiforbundet.no







Hei,

jeg så på nettet i dag at jeg er innvandrer, siden min mormor er danskfødt.

Jeg måtte likevel avtjene førstegangstjenesten i Geværkompaniet, på 90-tallet.

Og da redda jeg junior-NM.


(Nemlig det ved Rena, på begynnelsen av 1993, vel).

Og hvem vet om det ikke var noen observatører fra IOC der?

Isåfall så redda jeg vel Lillehammer-OL, vil jeg si.


For en surrete nordmann ville at knaggene med tørt tøy, for de mange hundre deltagerne skulle nummereres fra 0 til 178, (eller noe sånt).

(For det var satt opp cirka 178 spikre da).


Men jeg mente at det smarteste var å bare bruke spikrene 0 til 99.

For ellers ville det blitt kaos når deltager 842 dukket opp liksom.

Mente nå jeg ihvertfall da.

Og jeg fikk gjennom viljen min da, og han fra Rena som var ansvarlig satt seg ned og gjemte seg litt da.

Jeg la også merke til at nordmennene bare hjalp de pene ungjentene, som frøys.


Ei som var litt lubben stod og hutra i en halvtime, eller noe vel, og fikk ikke noe teppe eller jakke, over seg.

Og faren stod ved siden av å så på.

Men jeg som innvandrer kunne vel neppe gjøre så mye med det.


Jeg kunne jo ikke som innvandrer gå mellom en norsk langrennsjente og hennes far liksom.

Så dere burde kan ha rutiner for klesposer som blir borte.

For hu jenta kunne nok muligens ha pådratt livstruende influensa, eller noe, for alt hva jeg vet.


Bare en hilsen fra en innvandrer som aldri ville ha rota seg på junior-NM på ski hvis det ikke hadde vært på grunn av at jeg ble beordret gjennom førstegangstjenesten.

Med innvandrer-hilsen


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2012/9/26
Subject: Tredje oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om Ekebergs Ærespris
To: nif-post@idrettsforbundet.no


Hei,


jeg kan også ta med om at jeg på egen hånd reddet junior-NM på langrenn fra å bli en katastrofe som vernepliktig i Geværkompaniet, i 1993, var det vel.

Det mesterskapet som var ved Rena der.

Jeg hadde gått tre år handel og kontor og ble vel derfor satt blant de som skulle dele ut tøyposene til deltagerne etter at de hadde løpt.

Det var vel bortimot 1000 deltagere.

Ihvertfall over 500 vel.

Og arrangøren hadde spikret opp cirka 160 spikre, som vi soldatene skulle nummerere.

Jeg fikk overtalt en litt stutt arrangør-kar, til å bruke numrene 0-99.

Istedet for numrene 0- ca. 160.


For da hadde det blitt kaos etterhvert.

Når nummer 500 og sånn dukka opp.

For da ville det vært vanskelig å finne spikrene og det ville vel vært dårlig plass å tegne numrene på.


Så jeg redda junior-NM vil jeg si.

For alle deltagerne ville havnet i en mølje etter mål og ingen ville ha funnet tøyet sitt, vil jeg spå.

For jeg hadde hatt systemering, på datalinja, på handel og kontor.


Og jeg har gått på NHI.

Så jeg kan systemutvikling osv. litt.

Så jeg tenkte at det ble smartere å ta fra 0 til 99.

For oversiktens skyld liksom.


Og han stutte karen ga seg, da.

Selv om han ble litt vonbråten muligens.

Og jeg så også en glipp der.

Ei brunette tenåringsjente stod og frøys ved siden av en leder, i en halvtime eller noe, etter målgang.


Mens ledere, (eller om det var faren), så stygt på vernepliktige meg.

Men jeg kunne jo ikke trylle fram tøyet hennes, som ikke hang på den rette spikeren.

Ei ung, hot blondine ble kjørt avgårde av Schellum på laget mitt, på snø-scooter, av en eller annen grunn.


Men hu brunetta fikk ikke noe teppe, eller noe sånt.

Dere burde vel ha folk med tepper, når ungdommene ikke får tøyet sitt.

Lederen bare stod der som en 'idiot', må man vel si.


Han ga henne ikke jakka si, eller noe.

Eller fulgte henne til en garderobe eller bil.

Men han så bare stygt på soldatene.

Mens hu langrennsjenta vel omtrent må ha fryst ihjel.


Bare litt tilbakemelding mens jeg husker det.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/9/26
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om Ekebergs Ærespris
To: nif-post@idrettsforbundet.no


Hei,


jeg har også vunnet en akekonkurranse, på Bergsjø Høyfjellshotell, i 1976, eller noe.


Jeg har spilt biljard med Bengt Rune og Kalle og andre i eliten, i Biljardhallen på Skårer og på en biljardpub for eliten, i Groruddalen, på begynnelsen av 90-tallet.


Jeg har spilt mye bordtennis, tennis og også litt squash.

Jeg kan svømme i bortimot et par timer vel uten å ta pause.

Jeg har vært med på onsdagsløpet på langrenn, med Berger IL.


(Selv om jeg kom sist grunnet vanskelige, smørefrie ski gitt i gave fra min stefar som jeg flyttet fra, Arne Thomassen).

Jeg har trent en del på treningsstudio etter kneskaden.


Jeg bor like ved Goodison Park.

Jeg har vært tippeansvarlig på Rimi Bjørndal og Rimi Nylænde.

Og ikke minst så har jeg jobbet 12 år i Rimi.

Hvor jeg vant Rimi Gullårer, i 2001, som butikksjef på Rimi Langhus.

Og sikkert mer jeg har glemt og.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/9/26
Subject: Oppdatering/Fwd: Søknad om Ekebergs Ærespris
To: nif-post@idrettsforbundet.no


Hei igjen,

garnisjonsmesterskapet var høsten 1992, forresten.


Og jeg fikk også skarpskyttermerke i bronsje på første forsøk.

Og skarpskyttermerket i sølv, på første forsøk, (eller andre forsøk for jeg fikk jo bronsjemerket på første forsøk).


Jeg fikk også flest merker i kompaniet, tror jeg.

For jeg fikk også:

Nais-merket.

Det frivillige skyttervesen-merket.

Skiskyttermerket.


Feltidrettsmerket.

Infanterimerket.

Det var vel det.

(Dette var mens jeg avtjente verneplikten, juli 1992-kontingent).


Jeg har også klatra på Tyreli, på Tøyen, hvor Magne Winnem dro meg med.

Og spratt ganske lett opp veggen der, den gangen jeg prøvde, før jeg skada korsbåndet i det ene kneet, sommeren 1995, var det vel.


Jeg har også drivi med luftgeværskyting, på Hjem og Hobby-messa på Sjølyst, på slutten av 80-tallet.

Men jeg husker ikke om jeg fikk noe merke.

Men Magne Winnem og Stein fra Røyken skøyt bedre enn meg, husker jeg.


Så de er ganske fra Spetsnaz, eller noe.

Hvem vet.

Jeg har ikke lest reglene deres, så det er kanskje ikke bra nok det her.

Jeg har også vært med på Osloløpet og Manpower-stafetten og masse bedriftsfotball-lag, som Rimi (Oslo), Rimi Langhus, (et lag jeg startet opp mens jeg var butikksjef der, etter ønske fra medarbeiderne), IT-akademiet (hvor Magne Winnem dro meg med), og et lag i Romerike, som trente i Fjellhamar-veien, hvor Glenn Hesler dro meg med.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/9/26
Subject: Søknad om Ekebergs Ærespris
To: nif-post@idrettsforbundet.no


Hei,

jeg spilte fotball, opp til guttefotball, med Fram og Berger IL, og var med å vinne Vinn Sande-cup, med Berger IL, på 80-tallet.


Som skytter, så ble jeg valgt ut som en av de fem beste skytterne, i tropp 1, i Geværkompaniet, til å være med i Garnisjonsmesterskapet i skyting, på Terningmoen, høsten 1993.


Jeg har også vært aktig innen badminton, for Skøyenåsen badmintonklubb, på 90-tallet, og slo en gang så hardt, at ei finsk au-pair dame, som jeg hadde chatta med på nettet, og som ville prøve badminton, falt på rumpa, da hu skulle prøve å ta ballen som jeg slo, for hu prøvde å gå bakover og hoppe opp samtidig.


Jeg er litt usikker på hvor høyt man må ha utmerket seg, for å få denne æresprisen.

Det står det ikke noe om, på Wikipedia.

Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian' og får ikke mine rettigheter politiet, så jeg prøver å få litt oppmerksomhet rundt dette.


Mvh.

Erik Ribsskog
















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter