Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. mai 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Larvik når ...'










...du har badet på Langestrand-badet. Stranda vi ofte syklet til, da vi var for store for bassenget på Tollerodden. På Langestrand var det jo badehus hvor man kunne skifte klær, og det var veldig fint syntes vi som var litt sjenerte. Er ikke som det var der lenger heller :-(
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 22 timer siden






  • 14 personer liker dette.














  • Marianne Rosvold Fantes ikke noen badehus der på 70 tallet,det var før den tid,akkurat som hippiene.








  • Erik Ribsskog Ja, det var vel kanskje hippiene som fjerna det badehuset.

    Hadde ikke 'fordundra meg', som de sa i Mellomhagen, vel.

    Mvh.
    ...Vis mer









  • Marianne Rosvold Larvik var vel ikke akkurat plaget av noen hippiebølge noen gang.









  • Erik Ribsskog Jeg veit ikke,

    Jeg husker fra da mora mi dro meg med på Hvittensand, da vi bodde der, på 70-tallet.

    At det var jentunger, i 5-6-7 års alderen vel, som bada og lekte på stranda, helt nakne.

    Og mora mi hadde to søsken, (tante Ellen og onkel Martin), som er hippier, (må man vel si).

    Tante Ellen dyrka noe slags mild marijuana, i hagen sin, da hu bodde i Sveits, (husker jeg at hu sa, da søsteren min Pia og meg, besøkte henne der, sommeren 1987, den sommeren jeg fylte søtten år).

    Dette var noen frø, som tante Ellen pirka ut av noen spesielle fuglefrø-poser, husker jeg, at hu sa.

    Og hu sendte det også i posten, til venner, i Danmark, og merka det som 'urtete', husker jeg, at hu sa.

    Og på barnehagen, på Halsen, (ovenfor Halsen IF-banen der), så måtte jeg veve hele tida, husker jeg.

    (Til det kjedsommelige, sånn at jeg omtrent ble apatisk, husker jeg).

    Så om det ikke var mange hippier, i Larvik, så var det nok mange feminister ihvertfall, på 70-tallet.

    Og en av de siste dagene mine, i barnehagen.

    Sommeren 1977 vel.

    Da barnehagen var ferdig for dagen.

    Så fikk mora mi og noen barnehage-tanter, (blant annet bestyrerinnen vel), meg til å ta av meg underbuksa mi, (av en eller annen grunn).

    Den yngste barnehage-tanta, (ei brunette på seksten år vel), tok meg med inn på avdelingen for de yngste barna, (som alle hadde blitt henta).

    Og fikk meg til å ta av meg underbuksa, sånn at jeg ikke hadde noe under shortsen, da.

    Dette var mens hu stod og så på.

    Og hu sa til meg det, at hu heller ikke hadde truse på seg, (husker jeg).

    Så hu var nok hippie.

    Så i den barnehagen var det nok mange feminister og hippier, og det som var.

    Mora mi dro så med søstera mi og meg, på en gåtur, langs en full Hvittensand.

    (Ikke for å bade, men kun for å spasere bort til den hula, blir det vel kanskje).

    Og jeg var jo nesten apatisk, fra all vevinga og den kjedelige barnehagen.

    Så jeg var liksom som i en døs, og merka ikke det, at tissen min liksom datt ut, på sida, av den luftige shortsen min, da.

    Så det er mulig at dette var et slags hippie-angrep på meg, fra kløktige hippier, som i filmen Hair, da.

    Der havner jo en kar, i Vietnam-krigen, for sin kamerat, og han må late som han er vedkommende, da.

    Mens kameraten ble igjen hjemme i USA, med masse kvinner.

    Så hipper var det nok i Larvik, men de gjemte seg kanskje litt.

    Ingvar Ambjørnsen har vel også skrevet om en del 'hippie-greier', i sine bøker om revejakt og hvite niggere, og det som er.

    (Husker jeg at min søsters venninne, Cecilie Hyde, fortalte om til meg, på slutten av 80-tallet.

    Og hu anbefalte meg å lese Ambjørnsen, da.

    Selv om hu ikke var fra Larvik, men fra Svelvik, vel.

    Og var veldig frikete, og ikke hippie, vel.

    Men men).

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter