Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. juni 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Østre Halsen når ....'









Når du lurer på om slakterbutikken i Snarveien lå i dette hvitmalte huset, eller om det lå i et lignende hus, litt lenger bak. (Bilde fra Google Maps).

Når du lurer på om slakterbutikken i Snarveien lå i dette hvitmalte huset, eller om det lå i et lignende hus, litt lenger bak. (Bilde fra Google Maps).


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 3. juni kl. 19:47




  • 11 personer liker dette.







  • Nina Deichmann Tror det lå i bakgården av huset,husker søstra mi og jeg fikk 10 kr for å kjøpe pålegg hver lørdag, var vi heldige fikk vi en kald pølse..






  • Erik Ribsskog Åja, jeg trodde det var bare tull jeg, (at ungene fikk en gratis pølse).

    Jeg var med morfaren min, Johannes Ribsskog dit en gang, nemlig.

    Han var født i Romerike, og jobbet som rådmann i Hadsel, i Vesterålen og kontorsjef i Hurum kommune.


    Min stefar Arne Thomassen rådet han til å kjøpe fyrvokter-boligen i Blombakken i Nevlunghavn, i 1975, eller noe.

    Og et års tid seinere, så dro bestefar Johannes meg med, i slakterbutikken.

    Og jeg fikk ikke noe gratis pølse, (såvidt jeg kan huske, ihvertfall).

    Men men.

    Bestefar Johannes var nevø av Bernhof Ribsskog, som lagde normalplanen for grunnskolen.

    Så det var kanskje derfor at Johannes Ribsskog visste om denne slakterbutikken, da.

    Siden han kjente masse folk, og fikk høre om gode tilbud på kjøtt, osv.

    Hva vet jeg.

    Hvis det ikke var mora mi Karen, (vi bodde på den her tiden i Mellomhagen), som visste om denne butikken, da.

    Jeg gikk noen ganger hjem fra skolen, gjennom denne snarveien.

    For jeg var uvenn med nabogutten Pål Andre og hans to brødre.

    Så jeg gikk en omvei hjem fra skolen ofte, da.

    Og for å gjøre omveien litt kortere, så kunne jeg gå gjennom denne snarveien, da.

    Er du i slekt med Deichmann som har Deichmanske bibliotek, i Oslo?

    Jeg prøver å få de til å sende meg kopi av bøkene jeg har lånt, da jeg bodde i Oslo, i en e-post.

    Og å finne ting i arkiver hos dem.

    Men dem hjelper ikke med noe sånt, virker det som.

    (Siden jeg bor i England kanskje).

    Men men.

    Og det fæle partingsdrapet, det skjedde altså rett over gaten, for det huset som jeg markerte med rød ramme?

    Den samme uken som Benjamin-drapet, i Oslo?

    I januar 2001?

    Jeg var butikksjef på Rimi Kalbakken, i Oslo, på den tida.

    Og vi hadde 'Jon Bekkevoll-tilbud', på cirka 100 kilo kjøttfarse, den måneden, (eller noe sånt).

    (Noe som vel må ha vært første gang i Rimi-kjeden sin historie.

    At man hadde tilbud på kjøttfarse i løs vekt.

    Fra bemannet ferskvare-disk.

    Noe min assistent der, Kjetil Prestegarden ønsket å ha).

    Får håpe at det ikke var rester fra slakteren i Snarveien, da.

    Hm.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Elisabeth Leifsen Trodde jo aldri at det skulle være noe problem.... men jeg mener faktisk at slakterbutikken som jeg husker den lå i dette huset, (Da jeg fikk gratis pølser) Men så lurer jeg på om den flyttet inn i gården senere.






  • Trond Larsen Husker slakteren,men bare i bakgården.






  • Erik Ribsskog Ok,

    Google-bilen har visst skulka å kjøre gjennom Snarveien.

    Så jeg fikk ikke ordentlig dreisen på vinkelen på bildet, dessverre.


    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jorunn Irene Carlsen Jeg tror også slakter Skallberg lå i bakgården til dette huset. De gangene jeg var med min mor fikk jeg alltid en gratis pølse og den smakte godt Min mor Reidun Syvertsen hadde sitt barndomshjem i Snarveien ved siden av Skallberg.






  • Torunn Elisabeth Aass Are Å jo da, i min tid fikk vi ungene gratis kald wienerpølse. Og huset du ser høre til slakterbutikken. De hang sammen. Slakter Skallberg og senere Østby da svigersønnen drev videre. Begge familiene bodde i huset.






  • Oddvar Ringdal Kona mi Anne Berit er fra Gloppeskogen så hun sier at det var slakter butikk først i dette huset å det var Sigurd Skallberg. Etterpå inne i gården å da var det svigersønn Helge og Ragnhild Østby som drev den butikken.Det var alltid en pølse å få i handa der Det er min kones venninne som bor der nå, Det er hennes barndomshjem






  • Torunn Elisabeth Aass Are Stemmer!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Var bestandig koselig i butikken til Helge og Rangnhild, vanka bestantig noe godt da!!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Vi fikk jo gris fra kjose også så Helge hjalp Pappa og partere,tror de tok seg noen knerter også! HeHe!!






  • Erik Ribsskog Som barn, så var jeg mest glad i potetgull, brus og godteri.

    Min mor Karen 'babla' i Mellomhagen, om jeg ville ha steik eller biff til middag, (antagelig søndagsmiddag).

    Men som 5-6 åring, så visste jeg egentlig ikke hva steik var, (husker jeg).
    ...Vis mer





  • Erna Christiansen Men er det noen som husker tannlege Eriksen som lå rett bak der Det var min store skrekk






  • Nina Deichmann Han er der ennå..sønnen har tatt over...






  • Erna Christiansen Hjælpe meg håper han er bedre






  • Elisabeth Leifsen Ok - så fikk jeg et svar som jeg ikke har spurt om Nina - hva heter sønnen?






  • Jorunn Schupp Jeg går hos sønnen som har overtatt, helt greit der!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Når det gjelder Eriksen så tror jeg en i familien der er nestkommanderende til Kjell Inge Røkke!!Faktisk






  • Trond Larsen Stemmer det Jon willy, Øyvind Eriksen gikk sammen med min bror Stig på skolen.






  • Erik Ribsskog Ok,

    så Røkke sin nestsjef sin slekt er naboer med han som ble partert?

    Mvh.


    Erik Ribsskog






  • Jon Willy Wessmann Olsen Liker ikke helt vinklinga din Erik, drapet skjedde i en utleid hybel! Drap og mishandlinger skjer som sagt over alt dessverre!







  • Erik Ribsskog Hei,

    vinkling og vinkling.

    Jeg bare konstaterer fakta, vel.

    Det er også skrevet mer om det drapet ovenfor.

    Jeg kan prøve å oppsummere litt, (siden jeg startet denne kommentaren).

    Og det var sånn at han som ble partert på Halsen.

    Han ble drept på samme tiden som Benjamin-drapet var, i Oslo, så dette drapet på Halsen gikk mye i glemmeboka, vel.

    Og dette at en blir partert i nabobygget til en tidligere slakter, kan vel være litt rart?

    En annen nabo var visst tannlege.

    Og jeg har hatt en tannlege som nabo, i Waldemar Thranes gate, i Oslo.

    Og han kasta noe søppel opp på terrassen min, hvis noen andre hadde kasta det, på terrassen hans.

    Så tannleger pleier vel å følge med?

    Også rart at denne veien heter 'Snarveien'.

    Da kan det være folk som tar snarveier, som bor der, mistenker jeg.

    Også rart at min assistent i Rimi, Kjetil Prestegarden, skulle ha tilbud på hundre kilo kjøttfarse i løs vekt, fra Spis, på den samme tida, som dette drapet.

    Det er vel første og eneste gang i Rimi-kjeden sin historie at en butikk hadde tilbud på kjøttfarse i løs vekt.

    Og så viser det seg at naboen var nestsjefen til Røkke.

    Halvbroren min Axel Thomassen, (sønn av min stefar Arne Thomassen, som har bodd på Halsen, da jeg og mora mi og søstera mi bodde der, på 70-tallet).

    Han dro meg med på restauranten, på utestedet Baronen, rundt årtusenskiftet, forresten.

    Og der satt Røkke og Celina, ved nabobordet, (hvis jeg ikke blingsa).

    Og albansk mafia og thai-horer ved bordene lengst fra vinduene.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/604412879576752/?notif_t=group_comment

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter