Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. juni 2013

På det bildet som Roger Berg sendte meg, (fra sommeren 1990), så kan man se det, at jeg ikke hadde frostskade på øret, før jeg dro i Geværkompaniet

ikke frostskade

PS.

Den t-skjorta, den kjøpte jeg, i Brighton, sommeren før, (altså sommeren 1989).

Og armbåndsuret.

Det så jeg på Dixons, i Weymouth, sommeren 1986.

(Da jeg var på språkreise der, sammen med Kenneth Sevland, fra Svelvik, blant annet).

Og jeg bestilte den klokka, (fra Weymouth), høsten etter at jeg var på den språkreisen, da.

Og t-skjorta, den ble vel muligens ødelagt, i sentrifuge-maskinen, i vaskekjelleren, i Skansen Terrasse, (hvor jeg leide av Ungbo), et par år seinere.

(Ihvertfall så ble en del av mine andre t-skjorter ødelagt der, husker jeg).

Og klokka, (som var en Casio-klokke, som kosta cirka 700 kroner i Norge vel, men som var litt billigere, i England), den ligger sammen med de andre tingene mine, (fra Oslo), hos City Self-Storage, på Majorstua.

(Og reima, til den klokka, den pleide å ryke, ihvertfall en gang i året, husker jeg.

Så jeg kjøpte kanskje mellom fem og ti nye reimer, til den klokka, da.

(Og også mange nye batterier, vel).

For jeg brukte den klokka fram til midten av 90-tallet da, (var det vel).

Så jeg gikk med det armbåndsuret i cirka ni år da, (kan det vel ha vært)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Den sommeren her.

Så flytta jeg ut av student-leiligheten min, (på Abildsø), i slutten av juni.

For da fikk jeg råd, til å dra på ferie, (til Brighton), sammen med min tremenning, Øystein Andersen.

Og etter den ferien, så var jeg på besøk, hos Øystein Andersen og dem, (i Lørenskog), i en uke, (eller noe sånt), vel.

Og så skulle jeg bo hos farmora mi, på Sand, en stund, da.

(Jeg hadde vel bare en bag, med en del klær i, tror jeg, denne sommeren.

For resten av tinga mine, lå hos halvbroren min Axel og dem, på Furuset.

Det er mulig at jeg ba faren min om å sette stereoanlegget mitt, TV-en og video-en min hos Ågot.

Siden jeg skulle bo en stund, hos Ågot, denne sommeren, da).

Da jeg kom med toget, til Drammen, (fra Lørenskog).

Så ville jeg gå litt rundt på Bragernes, for å se.

Siden jeg hadde gått på skole der, året før, (så jeg kjente en del folk, i Drammen), da.

Og ved Bybrua, (på Bragernes-sida), så satt han Roger fra Fjell, (som jeg hadde blitt kjent med, et par år tidligere.

Da jeg skøyt på en skytebane, på tivoli, på Strømsø.

Etter en kjøretime.

Mens jeg gikk det andre året, på Sande videregående).

Han satt på en pub, på en lekter, på Bragernes-sida, av Drammenselva, da.

Og det var ikke sånn at det var jeg, som kjente igjen, han Roger fra Fjell.

Men han ropte navnet mitt da, (må det vel ha vært).

(Noe sånt).

Og så satt jeg meg på den lekteren jeg og, da.

Og tok en halvliter, (eller to), da.

Og så dro han Roger meg med, på fest, på Fjell, da.

I sjuende etasje, i den blokka han bodde i der.

Roger hadde ei dame, som bodde i en av etasjene, under han, i blokka.

Og det dukka også opp ei annen dame, (ei brunette vel), på den festen.

Og også noen kamerater av han Roger, (som muligens var i Depeche-gjengen vel), var på den festen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dagen etter, så var faren til Roger innom der, (tror jeg).

Og jeg fikk sitte på, ned til Drammen sentrum da, (må det vel ha vært).

Og så tok jeg bussen, ut til bestemor Ågot, på Sand, da.

Hvor Ove vel var, (tror jeg).

(Min fetter fra Follo).

Jeg var også på besøk hos Ove og dem, (i Son), denne sommeren, (husker jeg).

Og jeg var også på besøk, hos bestemor Ingeborg, i Stavern.

Så jeg bodde bare hos slekt og venner, denne sommeren, (sommeren 1990), da.

For å spare penger, liksom.

Og så flytta jeg inn hos Axel og dem, på Furuset, (noe jeg hadde avtalt med faren og stemora til Axel, våren før), høsten 1990, da.

Og så begynte jeg å søke jobber.

Og jeg fikk en praksisplass-jobb, (midlertidig), hos Norsk Hagetidend.

Og der jobba jeg i cirka to måneder, vel.

Men den jobben var bare betalt med cirka 4000 i måneden, (eller noe sånt), siden det var en praksisplass-jobb.

Så da jeg fikk meg en annen jobb, som kasserer, på Matland, (i Lørenskog, hvor min tremenning Øystein Andersen bodde).

Så slo jeg til på det, da.

For den jobben var tre ganger så bra betalt, (eller noe), som den praksisplass-jobben, da.

Og poenget med den her jobbinga mi, (dette året), det var jo at jeg skulle spare opp penger, til det andre året, på NHI.

For NHI, det var en privat høyskole, så man måtte betale en del skolepenger, da.

(Noe Lånekassa ikke dekket alt av).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter