Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. september 2013

Min Bok 6 - Kapittel 11: Enda mer fra de første dagene i Sunderland

En av de første dagene, i Sunderland.

Så var det noen, (det må vel ha vært en av de tyske damene), som bestemte det.

At det største badet, var for damene.

Og gutta, (som kun var Iwo og meg), vi måtte bruke to små rom, som var henholdsvis dusj og toalett, da.

(Mens damene brukte et ganske stort bad, da.

Som hadde både dusj, toalett og vask.

Men hvert rom hadde også sin egen vask.

Så jeg pusset tenner og barberte meg, inne på mitt eget rom, hver morgen.

Før jeg gikk ut i felles-arealene, for å ta meg en dusj, da.

Men da hadde jeg klær på meg.

Og jeg hadde også med meg nyvaskede klær, i en bærepose, da.

Og så kledde jeg på meg de rene klærne, før jeg gikk inn, på rommet mitt igjen, (etter å ha dusjet), da.

Så det var ikke sånn at folk gikk rundt i undertøyet der, liksom.

Ihvertfall ikke som jeg så).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En av de første dagene i Sunderland.

Så var det også mer styr, rundt baderommet, (i leiligheten), husker jeg.

De tyske damene, (var det vel), var ikke helt fornøyde, med dusjhodet, på 'dame-badet', da.

De ville ha et 'power shower'-dusjhode der, (heter det vel).

(Av en eller annen grunn).

Og Nelufer, (var det vel).

Hu sendte meg, til resepsjonen, for å hente et nytt dusjhode da, (husker jeg).

(Et dusjhode som ganske raskt ble skrudd på, vel.

Noe sånt).

Og da ble damene i leiligheten mer fornøyde da, (mener jeg å huske).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg mener å huske, at det var sånn.

At Nelufer en gang sa det, at hu liksom måtte ha seg en dusj, hver kveld, før hu la seg, da.

(Og jeg mener å huske det, at hu pleide å gå rundt i badekåpe, (i gangen der), om kvelden, like før hu la seg, da.

For å ta seg en dusj, vel).

Så det er mulig, at damene i leilgheten, brukte det nye, 'power shower'-dusjhodet, til å liksom 'runke' med da, (på en eller annen måte).

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter