Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. september 2013

Min Bok 6 - Kapittel 7: Mer fra naboleiligheten

Siden jeg mer eller mindre motvillig, hadde blitt kjent med en syrisk-nordmann, ved navn Brusk, som bodde i naboleiligheten.

(Gjennom hu tyske 'science-dama', i 'min' leilighet).

Så ble jeg ganske ofte bedt inn, (av Brusk), til naboleiligheten, (i første etasje, i blokk 3, i Jobling House, i the Forge), da.

Og i perioder, så var jeg nesten like mye i den leiligheten, som i 'min egen' leilighet, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

De som bodde i naboleiligheten.

Det var Brusk, som var fra Syria.

Og som hadde bodd en del år i Tyskland, (og derfor snakket bra tysk), da.

Og som hadde gått det første året, på enten Bachelor IT eller ingeniørutdanning, ved HiO IU, studieåret før.

(Så Brusk snakket også bra norsk.

Så Brusk og jeg, vi pleide å prate sammen på norsk da, (såvidt jeg husker).

Siden vi var fra det samme 'Home University', (som britene kaller det), nemlig HiO, (i Norge), da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det bodde også en amerikansk studinne, ved navn Nicole Erwin, i den leiligheten, (husker jeg).

Og ei fra Bulgaria, (var det vel), som studerte sport, og som het Gabriella, vel.

Og en kar fra Tyskland, (nærmere bestemt Frankfurt vel), som het Julian.

(Som hadde samme 'Home University', som Dörte Gensow, mener jeg å huske.

I Sachsen, Niedersachsen eller Sachsen-Anhalt, (eller noe sånt).

I det tidligere Øst-Tyskland, vel.

Noe sånt).

Og en kar som het Muhammed, vel.

Som var fra Marokko, (eller noe sånt), og som bodde i Tyskland, (mener jeg å huske).

Det bodde også en spanjol der, som pleide å gå i en GAP-hettegenser, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter