Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. september 2013

Min Bok 6 - Kapittel 8: Mer fra Sunderland

Grunnen til at jeg syntes, at det var greit, å være en del, i naboleiligheten.

(Når Brusk dro meg inn der.

For å se på tyske filmer.

Som jeg lastet ned noen av.

(Når noen fra den leiligheten, spurte meg, om jeg kunne prøve å få tak i, diverse filmer, da).

Siden jeg hadde hatt internett, i mange år, i Norge.

Og var vant til å finne forskjellige filmer og musikk, på nettet, da).

Det var fordi, at Dörte, hun 'okkuperte' jo 'the lounge', hver ettermiddag og kveld.

Dörte, hun hadde ikke plass, til å sitte, på rommet sitt.

(Siden Iwo hadde flytta madrassen og senga si, (var det vel), inn der.

Må vel grunnen ha vært.

Iwo, (var det vel), han viste meg det, en gang, at de hadde to madrasser og/eller senger, inne på rommet, til Dörte.

Men lyset var av, på det rommet, da Iwo viste meg dette.

Men jeg regner med at det ikke var plass, til å sitte, ved skrivebordet, inne på rommet til Dörte, sidet det var to senger/madrasser der, da.

Noe sånt).

Så Dörte satt 'hele tida', ved spisebordet, (i det rommet, som var delt stue/kjøkken), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dörte, hun satt 'alltid', med en laptop, i 'the lounge'.

Og noen ganger, så syntes jeg at det virka som, at hu chatta med noen, (på irc, eller noe), om hva jeg gjorde, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da Iwo viste meg rommet, til Dörte.

Så viste han meg også sitt rom, (i 'samme slengen'), husker jeg.

(Et rom som jeg jo også såvidt hadde vært inne på, den dagen som han flytta inn der.

Som jeg jo har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Og Iwo, han forklarte det, at han stod opp hver morgen, klokka seks, (eller noe sånt).

Og så gjorde han masse skolearbeid, (inne på det spartanske rommet sitt), da.

(Noe sånt).

Og Iwo gjorde også mye skolearbeid, (som oppgaveskriving osv.), for Dörte, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Og til gjengjeld, så fikk han vel sex, (tror jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, (husker jeg).

At Federica, (fra Italia).

En gang klagde til meg, på Iwo og Dörte.

(Mens vi alle fire, var inne på kjøkkenet/stua der).

Federica sa at: 'They're always eating'.

Så Federica klagde ikke på det, at disse to, alltid satt i, 'the lounge', da.

Men hu klagde på at de alltid spiste, da.

(Av en eller annen grunn).

Og Dörte var veldig flink til å lage mat, (til seg selv og Iwo), husker jeg.

Hu lagde noen ganger tyske retter, som hu spurte, om jeg ville smake på.

(Blant annet en slags suppe, laget med kapers, (eller noe annet surt), vel).

Og hun ga meg noen ganger råd, om matlaging, da.

(Blant annet en gang, som Rosario brukte komfyren, i mange timer.

For hun skulle ha fest der, (sammen med Federica), dagen etter, var det vel).

Og jeg kom fra 'the Sports Centre' og ville steike biff, (som jeg hadde kjøpt med meg, fra Aldi), da.

Da forklarte Dörte meg det, at det også gikk an å steike biffen, i steikeovnen da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Julian, (fra naboleiligheten).

Som jo hadde gått på samme universitet, som Dörte, studieåret før.

Han var forresten ganske mye inne i 'vår' studieleilighet, da.

(Siden han kjente Dörte og Iwo).

Så 'the lounge', (i 'vår' leilighet), var nesten som en slags tysk klubb da, (må man vel si).

(Siden Federica og Rosario nesten aldri satt der, på ettermiddagen/kvelden, da.

Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter