Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 3. desember 2013

Jeg sendte en e-post om Mekka Matsenter, (til en Terje Moen)





Gmail - Mekka Matsenter








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Mekka Matsenter










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Tue, Dec 3, 2013 at 1:24 AM





To:
terje@butikkpartner.no








Hei,

farmora mi, (Ågot Mogan Olsen), dro meg med på Mekka Matsenter, i
Drammen, en gang, sommeren 1978, (tror jeg at det må ha vært).

(Og muligens flere ganger og).

En påske, så var jeg på besøk, hos mora mi i Larvik, vel.

(Eller om det var hos en kamerat, ved navn Frode Kølner).

Og da dro jeg hjem, på dagen før skjærtorsdag, (eller om det var påskeaften).

Og da handla jeg, på Mekka Matsenter, i Drammen, (husker jeg).

(For faren min lot meg bo alene, på Bergeråsen, fra jeg var ni år da.

Jeg kjøpte sjokoladepudding osv., husker jeg.

Dette var vel på begynnelsen av 80-tallet).

Faren min sa også at jeg var i slekt med Linda Moen.

Og det er etter en skomaker, fra Brunmark vel, i Sverige, som het Ole
Olsen eller Oluf Olsson, (ettersom om navnet ble skrevet på norsk
eller svensk, vel).

(Som var min tippoldefar vel).

For min oldemor het Ingeborg Olsen, og Linda Moen sin oldemor, det var
lillesøstera Ragnhild Olsen, da.

Noe sånt.

Er det sånn at du er i slekt med Linda Moen og at det var derfor at
farmoa mi handla på Mekka Matsenter, siden du jobba der?

Bare lurte.

Jeg stussa vel litt på det 'Mekka'-navnet, en gang, som farmora mi dro
meg med dit.

Det ble vel mer alvorlig, etter at Ayatolla Khomeini tok over i Irak,
på slutten av 70-tallet, osv.

Noe sånt.

Men det var vel ikke noe 'pakkis-butikk' det, (hvis det er lov å spørre?).

Hvem var eier'n liksom, (hvis det er lov å spørre)?

Jeg gikk også på Gjerdes handelskole, som jeg ser på Linkedin, at du
har gått på.

(For jeg søkte på Google, på Mekka Matsenter, og fant din Linkedin-side).

Og jeg jobba på CC Storkjøp det året, som jeg var russ, i Drammen.

(Jeg hadde bra karakterer, fra Sande videregående, så jeg kom inn, på
en slags samarbeidssavtale, mellom Buskerud og Vestfold, det tredje
året, da jeg gikk datalinja, i Drammen).

Gikk i klasse med Andre Willassen, som mora til jobba, på CC
Matsenter, på den tida du jobba der, vel.

Ble ansatt av Karin Hansen, etter at Arnt Lund, (fra Berger/Sande),
som jobba på CC Storkjøp, hadde hengt opp lapp, om at han solgte
brukte skolebøker, (for han gikk samme linje som meg vel, året før).

Bare lurte på dette, for så at dem skreiv om Globusgården, i Drammens Tidende.

Og farmora mi dro meg med på kafeteria i den gården, (på Strømsø), på
de samme handleturene, som hu dro på Mekka Matsenter, da.

Så derfor jeg begynte å blogge om det her.

Har også fått e-post fra ei Kristine Brunmark, i Asker, angående
slektsforskning, i tilfelle du er i den Moen/Brunmark-slekta.

Faren til Linda Moen, het Leif Moen og var fotball-trener et år, på
Berger IL, (knøtte-lag).

Linda Moen pleide å sitte på med faren sin, til min farfars snekkerfabrikk.

For hu pleide å gå i siloen 'vår', og hente gratis sagflis, til kanin
sin, husker jeg, (at Ågot forklarte).

Så sånn var det.

Jeg har også jobba som butikksjef i Rimi, (etter at jeg var kasserer
med mere, på Matland/OBS Triaden, og hadde en litt treig karriære i
Rimi, som jeg har arbeidssak om).

Jeg vant, (i motvind liksom), Rimi Gullårer, for Rimi Langhus, i 2001.

(Hvis du har hørt om den konkurransen).

Men Rimi vil ikke sende bekreftelse på det.

Og min slekt, (på morssiden), vil ikke sende mine papirer, fra Løvås
gård, (i Larvik), hvor jeg måtte flykte, fra et mordforsøk, (må jeg
vel kalle det), i 2005.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter