Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 3. desember 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du veit du er fra Svelvik....'





Ronny EngebretsenDu veit du er fra Svelvik....


Når du begynner å plystre så fort bussen kjører forbi Shell når man kommer fra jobb fra Drammen..hmmmm...Rekker jo for øvrig en 2-3 øl på den strekninga...mulig derfor? 


Liker ·  ·  · for 6 timer siden · 









  • 2 personer liker dette.












  • Vise 2 kommentarer til














  • Erik Ribsskog Faren min, (Arne Mogan Olsen), pleide også å rekke en par-tre øl, på den strekningen.

    Problemet var at han kjørte bil og satt ikke på med bussen.
    ...Vis mer


    for ca. en time siden · Redigert · Liker
















  • Ronny Engebretsen Bevares!! Kjekt med bussmuligheter synes jeg  musikk på øret,øl i høyra,snusen under leppa og relativ trygg transport 

    for ca. en time siden via mobil · Liker · 1
















  • Erik Ribsskog Ja, jeg brukte mange unødvendige penger, på å ha bil, da jeg bodde, på St. Hanshaugen, i Oslo.

    For i Oslo så går det jo t-baner hvert kvarter, osv.
    ...Vis mer


    for 56 minutter siden · Redigert · Liker
















  • Erik Ribsskog Ser at du er Facebook-venn med Andre Willassen, fra Røyken, forresten.

    Jeg gikk i samme klasse som han, da jeg var Russ 89, i Drammen, på Gjerdes Videregående.

    Jeg kom inn på en samarbeidsavtale, mellom Vestfold og Buskerud, siden jeg hadde så bra karakterer.

    Og fikk et gratis busskort, mellom Drammen og Bergeråsen, (noe søstera mi og hennes venninne Cecilie Hyde nok misunte meg, siden de vanka så mye, på cafeer, i Drammen).

    Men da jeg ble butikksjef i 1998, så anbefalte vår klassekamerat Magne Winnem meg å kontakte Andre Willassen, når det gjaldt råd, om bilkjøp.

    Men han bare mobba meg, siden jeg ikke hadde noen i slekta, som jeg kunne spørre, om sånt.

    Så det var ikke mye råd/hjelp å få der i gården.

    Men en tredje klassekamerat, (Tim Jonassen fra Hyggen), og meg, vi hadde mobba Andre Willassen.

    For han hadde så dårlig ånde, at vi spleisa på tannbørste og tannpasta, til han, (som jeg la i sekken til Willassen, for jeg måtte sitte ved siden av han), som vi kjøpte på den bensinstasjonen, som Sten Rune Nilsen, (fra klassen min på Berger skole og Svelvik ungdomsskole), jobba på, på Bragernes, (ikke så langt fra tinghuset der vel).

    Bare noe jeg tenkte på.

    Jeg skulle en gang drikke øl på bussen, under russetida.

    For jeg prøvde å ta kassa, på et døgn, for å få ølkork, i russelua.

    Men det ble for dumt, å drikke seks øl, på bussen, når jeg var fyllesyk, syntes jeg.

    Så det ble ikke noe av.

    Russelua mi fikk jeg ikke brukt i russetida heller.

    For den lå hjemme i Leirfaret, og jeg bodde mest hos Cecilie Hyde, (og ei Astrid i klassen fra Nardo og Åssida, og Magne Winnem, og min fars stesønn Jan Snoghøj, og vi hadde jo våkenetter, rundt 17. mai).

    Mvh.

    Erik Ribsskog












    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter