Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. november 2014

Jeg sendte en e-post til Oslo Handelsstands Forening

Erik Ribsskog

Diverse problemer med Rimi

Erik Ribsskog Tue, Nov 25, 2014 at 4:51 AM
To: Lars Fredriksen
Cc: LO Postkasse LO , "Knut A.G. Hauge" , post@industrienergi.no
Hei,

takk for svar!

Jeg så på nettet, at dere også har Romerike, som 'kjerne-område'.

Og når det gjelder LO.

Så ble jeg dratt med, på et møte, med ei LO-dame, i 1991.

Dette var mens jeg jobba, på Matland/OBS Triaden, i Lørenskog.

De som dro meg med, var Knut Hauge, (også kjent som
tegneserie-forfatter, for serien Mille, i Pondus, blant annet).

Og hans samboer, Lene fra Rælingen.

Dette er vel snakk om kjente butikkfolk.

Knut vil ikke si meg navnet hverken på LO-dama eller Lene fra Rælingen
sitt etternavn.

Vet dere hva hu 'mini-Lene' heter?

(For dette er vel et kjent 'radar-par', i butikk-verdenen, (i Oslo og Romerike).

For da kunne jeg kanskje fått det til, med LO, hvis jeg kunne tatt det
gjennom hu dama, som jeg har vært, på møte hos.

Jeg ble jo lært opp, i Rimi-systemet, at Elisabeth Falkenberg, som var
butikksjef på Rimi Lambertseter, (tidligere Balstad), på 90-tallet, og
hu var jo lesbisk samboer, med 'LO-pamp' Liv Undheim.

Så jeg kjente såvidt Undheim, gjennom Falkenberg og
Rimi-personalmøter/fester, som ble arrangert, hos Falkenberg/Undheim,
på Sæter/Nordstrand deromkring.

Men Lo svarer ikke, når jeg skriver til de.

Så hadde vært artig, om dere kunne fortalt meg, hva hu
Matland/OBS-Lene het igjen, til etternavn.

Når det gjeldet Handelsbygningen.

Så er det ikke klart for meg, om det var dere, som eier denne.

Men isåfall.

Så må jeg nesten klage litt.

Det var ikke noe å finne på der, etter middagen.

Og servicen der var dårlig.

Så dårlig at distriktsjef Anne Neteland, satt der, (ved bordet), i
skinnjakka si, hele kvelden.

(Uten at noen hjalp henne, og forklarte for henne, hvor garderoben var).

Og en fra min butikk, (Rimi Kalbakken tidligere ICA Kalbakken og Edda
kino, i Høires Hus, på Kalbakken).

En Leif, (som visstnok var polakk).

Ingen fortalte han, hvor doen var, sånn at han kunne sniffe
narkotika-en sin der.

Men han måtte gjøre det, i garderoben.

(Husker jeg).

Og når jeg sa det, at jeg gikk hjem.

Så da mine ansatte, (assistent Kjetil Prestegarden osv.).

At de skulle til Oslo Plaza og bade nakne i bassenget der.

Så da ble jeg snytt for mye moro.

Dere burde ha svømmebasseng.

Eller ihvertfall noe sånn dansegulv der.

Sånn at det er mulig å finne på noe der, liksom.

Og ikke bare sitte der, og spise mat.

Det er liksom bare halve moroa det, ved julebord, synes jeg.

Det er litt stusselig, hvis det ikke er noe dans eller noe i den
duren, etter maten, synes jeg.

Så dette tenkte jeg, at jeg kunne ta med om, i samme slengen, (og
klage litt om).

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-11-24 9:51 GMT+01:00 Lars Fredriksen <Lars@ohf.no>:
> Hei Erik viser til din e-post (se vedlagt)
>
> Oslo Handelsstands Forening er en intresseorganisasjon som har som formål å fremme handelens interesser  og rammebetingelser i Osloregionen.   Det er litt vanskelig å tolke mailen din. Lurer du på hvor julebordet holdt sted? " jeg gikk forbi Handelsbygningen, i Drammensveien, i Oslo, her om dagen. Og det var der Rimi hadde julebord, da jeg var butikksjef, på Rimi Kalbakken, jula år 2000.(Hvis jeg ikke tar helt feil).Stemmer dette, lurte jeg...". ? Svaret her må du nesten finne ut av selv ved å f.eks. kontakte adm. i Rimi.
>
> Gjelder spørsmålet om trakassering av deg som person? Hvis dette er tilfelle og du føler at du ønsker å forfølge dette som en arbeidstvist/konflikt har du ikke kommet til riktig sted. Forutsatt at det siste er riktig og du ønsker å forfølge saken rettslig anmoder jeg deg om å ta kontakt med advokat. Videre har du tatt opp problemstillingen med Rimi sentralt hvis ikke anmoder jeg deg om å gjøre dette?
>
> Uansett er dette ikke noe OHF kan hjelpe deg med, OHF er ingen part i arbeidstakerforholdet mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Er du organisert så kan riktig instans være Handel og Kontor, hvis du agerer som arbeidsgiver vil riktig organisasjon for deg være VIRKE.
>
> Med vennlig hilsen
>
>
> Lars Fredriksen
> Utviklingssjef
> 22 40 34 40 | 911 25 206
>
> www.ohf.no
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Hanne Margrete Hassel
> Sendt: 24. november 2014 09:36
> Til: Lars Fredriksen
> Emne: VS: Diverse problemer med Rimi
>
> Lars, kan du ta en titt på denne....
>
> Med vennlig hilsen
> OSLO HANDELSSTANDS FORENING
>
> Hanne Hassel
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 21. november 2014 16:43
> Til: Hanne Margrete Hassel
> Emne: Diverse problemer med Rimi
>
> Hei,
>
> jeg gikk forbi Handelsbygningen, i Drammensveien, i Oslo, her om dagen.
>
> Og det var der Rimi hadde julebord, da jeg var butikksjef, på Rimi Kalbakken, jula år 2000.
>
> (Hvis jeg ikke tar helt feil).
>
> Stemmer dette, lurte jeg.
>
> Dessuten, i den jobben, så ble jeg så mye tulla med, av sjefene oppover i Rimi-systemet, blant annet.
>
> Så jeg har prøvd å få tatt opp dette, som en arbeidssak.
>
> Uten å lykkes.
>
> Er det riktig organisasjon, som jeg sender om dette til da?
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter