Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. november 2014

Jeg sendte en e-post til Riksarkivet

Erik Ribsskog

Neptun Trading A/S/Fwd: Opplysninger om firma ved Billingstadsletta

Erik Ribsskog Tue, Nov 25, 2014 at 2:30 AM

To: riksarkivet arkivverket
Cc: statsarkivet.oslo@arkivverket.no
Bcc: Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

nå har jeg vorte, på Nasjonalbibliotekingsen, og funnet ut mer, om
dette føretaket.

(Jeg noterer det, at Statsarkiven ikke har svart.

Men jeg skjønner det, at det er julebord-sesong nå.

Og at det er mye akevitt og annet, som skal drekkes, før dem har tid,
til å se på sånt her, som folk lurer på, osv.

Noe sånt).

Jeg fant ut det, (se vedlagte bilder), at firmaet som faren min var
deleier i, het Neptun Trading A/S.

Og et annet firma, (Anabella A/S), var også involvert).

Har dere noen dokumenter om dette/disse foretakene, lurte jeg.

For jeg bor på Slependen nå, og syntes at dette er artig, at min far
holdt på der, (i Billingstasletta 22), på 80-tallet.

Han hadde også med ei butikkdame, fra vannsengbutikken, (Norske
Vannsenger), til faren min og Haldis, i Drammen.

Og hu tror jeg, at ble igjen, på Billingstadsletta.

For etter at aksjekapitalen, var tapt, (eller noe i den duren).

Så stakk bare min far av med tre sofaer derfra, (for å få noe igjen
for aksjekapitalen sin liksom).

Men hu 'Apache-dama', (for hu hadde en blond pasje-klipp, som min
stesøster Christell prata om og kopierte, og jeg trodde at Christell
sa 'apache-klipp).

Hu Apache-dama, hu dukka vel ikke opp, når dem liksom tok varetelling,
i Drammen og Svelvik, etter det her Billingstad-eventyret.

Så det hadde vært artig, hvis det stod noe om henne, (navnet for
eksempel), i noen papirer, hos dere.

For jeg lurer på, hva som skjedde med henne, etter at min far liksom
forlot henne, (og overlot henne til sine kompanjonger, på det
'synkende skipet' Neptun Trading, i 1986, må det vel ha vært).

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-30 13:56 GMT+01:00
Subject: Fwd: Opplysninger om firma ved Billingstadsletta
To: statsarkivet.oslo@arkivverket.no
Cc: riksarkivet arkivverket <riksarkivet@arkivverket.no>


Hei,

jeg prøver å sende om dette, til dere.

Vennligst se detaljene, i den videresendte e-posten.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-30 13:54 GMT+01:00
Subject: Re: Opplysninger om firma ved Billingstadsletta
To: Seksjon for brukertjenester <riksarkivet@arkivverket.no>


Hei,

ok, jeg får prøve å sende om det, til Statsarkivet i Oslo, da.

Dette var altså et firma, (med fire eiere vel), som holdt til, på
Billingstadsletta, (og som solgte møbler).

Jeg lurer på om dette var i den såkalte 'Thranegården', på Billingstadsletta.

(Med adresse Billingstadsletta 14.

Der det heter 'Mega Flis' nå, vel).

Og en av eierne, var altså min far, Arne Mogan Olsen.

Og jeg husker det, at jeg var med han på jobb der.

Den dagen, som jeg dro på språkreise, (med Braemar), til Weymouth.

Og det var sommeren 1986.

Så får jeg håpe det, at Statsarkivet i Oslo, klarer å finne ut av det!

Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-10-30 12:05 GMT+01:00 Seksjon for brukertjenester
<riksarkivet@arkivverket.no>:
> Vår ref. 2014/14567
>
> Vedlagt følger svar  din henvendelse av 09.10.2014.
>
> Med vennlig hilsen
> Simon Trøan e.f.
> Rådgiver
> Riksarkivet
> ______________________________________________________________________
> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
> For mer informasjon se
> http://www.messagelabs.com/email
> ______________________________________________________________________

4 attachments

WP_20141015_202.jpg
1769K

WP_20141015_207.jpg
1723K

WP_20141015_209.jpg
1532K

WP_20141015_199.jpg
1729K

PS.

Her er vedleggene:

WP_20141015_202

WP_20141015_207

WP_20141015_209

WP_20141015_199

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter