Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 23. juni 2016

Min Bok 10 - Kapittel 25

Det var også sånn, (i Mandeville Street), at jeg overhørte, at Melissa M'Betsa, sa til Janine England, (var det vel antagelig), i TV-stua.

(En gang, som jeg var på vei, inn på kjøkkenet, eller noe sånt).

At: 'Bryr ikke Erik seg om sine slektninger', (på engelsk).

(Noe sånt).

Og etter det, så var det sånn, at jeg to ganger, ringte Oslo-politiet.

En gang, om min søster Pia, (i tilfelle at hu, var under kontroll, av noen kriminelle).

Og en gang, om min halvbror Axel, (i tilfelle at han, var under kontroll, av noen kriminelle).

(Jeg hadde jo tidligere vært i kontakt, med Kripos og Merseyside-politiet, en rekke ganger.

Men de liksom bare ignorerte mine henvendelser da, (om drapsforsøk i Kvelde og 'mafian' i Oslo), må jeg si).

Og da, så ringte jeg, i trappa, på vei ut døra, (når jeg skulle jobbe seinvakt).

(For å ringe sånne telefoner, til politiet.

Da vil man ikke, at 'Gud og hvermann', skal høre på liksom, (vil jeg si).

For jeg kunne jo ikke, være på bølgelengde, med 'house-mates' og kolleger, om dette 'mafian-greiene'.

For hvordan kunne jeg vite, hvordan folk ville reagerte, hvis jeg begynte å snakke, om 'mafian', osv.

Og jeg visste jo ikke egentlig, hva disse ryktene, var om.

Så jeg ventet på, å få informasjon osv., fra politiet, da.

(For å si det sånn).

Men jeg har fortsatt ikke fått noe skriv, (eller lignende), fra politiet/myndighetene, hvor det står, hva som har foregått).

Og da, så ble jeg begge ganger, et par minutter forsinket, (på jobb).

(For Oslo-politiet begynte å spørre, masse rare spørsmål osv., da.

For å si det sånn).

Og da, så kom jeg, begge ganger, cirka to-tre minutter, for seint, på jobb, da.

(For da måtte jeg ta, en buss, som gikk noen minutter seinere, (enn vanlig), da.

Noe sånt).

Og begge disse gangene, (som jeg kom, et par minutter, for seint, på jobb), ble blåst opp da, (må jeg si).

Og mange andre, kom mye mer for seint, enn jeg gjorde, (selv om jeg prioriterte disse 'mafian-greiene', ganske høyt, egentlig).

For eksempel så hadde visst Taru Ojala kommet mye for seint, på Arvato, (sånn som jeg forstod det, på Melissa M'Betsa).

(Noe jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Og Marianne Høksaas pleide også, å komme, en god del for seint, (sånn som jeg forstod det, på henne).

(Noe jeg også har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Men det hadde ikke vært noe problem, på Arvato, med fravær, med unntak av i juleferien, (da jeg måtte jobbe, masse ekstra vakter, siden at alle de andre, dro på ferie, til Skandinavia).

(Sånn som jeg husker det).

Men disse to 'telefon i trappa-dagene' mine, (da jeg ringte Oslo-politiet), ble skikkelig blåst opp da, (på Arvato), må man vel si.

Så det var nesten komisk, må jeg si.

For jeg måtte ha møter, om disse tilsammen fem-seks minuttene, (eller hva det kan ha vært), med både Randstad og Arvato da, (sånn som jeg husker det).

Og jeg tørr påstå, at Arvato da, hadde: 'Double standards'.

Det vil si, at Arvato nok hadde, en slags ganske grov forskjellsbehandling, når det gjaldt, hvor mye, som de forskjellige folka, ble straffet/advart, for å gjøre, den samme feilen/'synden', liksom.

Det vil jeg si, rimelig sikkert.

Hvis ikke, så var det sånn, at Arvato, plutselig fikk, en ny bedriftskultur, (liksom over natta), da han Ian Wormald, (fra Manchester vel), begynte der, (som Team Leader).

For jeg husker da, at Charlotte Liljegren, sa til meg, at det ikke gikk an, (for henne/de/oss), å jobbe, på Arvato lenger.

(Noe sånt).

For det hadde pluselig blitt så strengt, (etter at Ian Wormald begynte, som leder der, var det vel), sa hu Charlotte Liljegren.

(Noe sånt).

Og Charlotte Liljegren og søstera hennes Elisabeth Liljegren, de slutta, ikke så lenge etter, at Charlotte Liljegren, sa dette, til meg.

(Noe sånt).

Og da var det en rar episode, som ut gikk på, at Elisabeth Liljegren, hadde laget, en video, (på Microsoft Movie Maker vel).

(Noe sånt).

Og den videoen var, en tegnefilm, om en naken mann, som vrikka på rumpa, (var det vel).

(Noe sånt).

Og den filmen, mailet Elisabeth Liljegren, til Emelie Wallin, (fra Sverige), som hadde begynt der, noen måneder før.

(Noe sånt).

Og så ville Elisabeth Liljegren, at Emelie Wallin, skulle maile den videoen, videre til meg, (eller noe i den duren), da.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og den siste dagen, (var det vel), til Charlotte og Elisabeth Liljegren, (på Arvato).

Så stod jeg, i heisen, sammen med disse svenske søstrene da, (husker jeg).

(Så dette var nok, en gang, som Arvato MSPA holdt til, i femte etasje, ('forth floor'), i the Cunard Building, (og ikke i andre etasje, ('first floor'), hvor vi som oftest holdt til, må man vel si), siden at jeg tok heisen.

Noe sånt).

Og da, så spurte Elisabeth Liljegren meg, om jeg fikk filmen.

(Altså den tegnefilmen, med han nakne gubben i, da).

Av en eller annen grunn.

Elisabeth Liljegren var forresten ganske lav, (og 'petit'), må man vel si.

Så det var jo nesten flaut, bare å prate med henne, (må man vel si), siden at hu var, så lita, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt, mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Mandeville Street.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 10.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.     

PS.

Her er mer om Ian Wormald, (fra Arvato MSPA):

mer om ian wormald arvato 


PS 2.

Her er mer om Charlotte Liljegren, (fra Arvato MSPA), som jeg synes, (fra Facebook-bildet), at nå ligner mer, på Anni-Frid Lyngstad, (i Abba), så det er mulig at det var Charlotte Liljegren, (og ikke Elisabeth Liljegren), som spilte Anni-Frid Lyngstad, når Liljegren-søstrene, hadde sine ABBA-show, (som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel), i England:

charlotte liljegren

PS 3.

Her er mer om Elisabeth Liljegren, (fra Arvato MSPA):

elisabeth liljegren

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter