Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 31. januar 2019

Gjør som NRK. Les johncons-blogg



PS.

Det virker som at NRK, driver og leser, på en hat-blogg, som heter Edvaldsen.

Og hvis man ser på profilen, på den bloggen, så står det ikke noe.

Så dette er en anonym hat-blogg.

Og forfatteren/hateren leser bloggen min som fanden leser bibelen.

(Kan det virke som).

Med stort fokus på snus-fornuft og etterpåklokskap.

(Og forfatteren/hateren vrir og vrenger på ting.

Vil jeg si).

Så sånn er det i Norge.

Hvis man roper ulv.

Så begynner nazistene å pirke.

(Og det er det, liksom).

Så dette er Norge i et nøtteskall.

Det blir som noe verre enn en molbohistorie.

(Vil jeg si).

Og jeg har lurt på om dette kan være en Roger Edvardsen, som jeg spilte fotball sammen med, på Berger IL, på 80-tallet.

(Roger Edvardsen gikk i klassen over meg.

Så vi spilte fotball sammen annenhvert år, (på Berger IL).

For å si det sånn).

Og jeg har vel nevnt Roger Edvardsen i memoarene mine.

Han virka rimelig sur/hatsk, (må jeg si).

Men han vokste opp på Berger, (og gikk i en annen klasse).

Og jeg vokste opp på Bergeråsen, (cirka en kilometer unna).

(Og jeg bodde også, en del år, (hos min mor), i Larvik.

På 70-tallet).

Så jeg kjenner ikke Roger Edvardsen så bra.

(Må jeg innrømme).

Men han er muligens etter britisk arbeiderklasse, (har jeg tenkt).

(Siden at Berger/Jebsen 'importerte' blant annet Bullen-familien, fra Nord-England.

På slutten av 1800-tallet.

Var det vel).

Men så lenge denne personen ikke tørr å skrive hvem han er.

Så er det vanskelig å ta denne bloggen seriøst.

(Siden at det ikke er noen ansvarlig redaktør).

Og denne personen har visst ikke noe liv.

Det eneste han blogger om, er meg.

Så dette er tydeligvis en slags galning, (som forfølger meg), må man vel si.

(Noe sånt).

Så NRK driter på draget hvis de tar denne galningen seriøst, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:


https://www.blogger.com/profile/05058945093420382585

PS 3.

Jeg åt også middag, hos min farmor, på Roksvold/Sand, hver dag, (etter skolen).

Og Roksvold ligger cirka en kilometer _nord_ for Bergeråsen.

Mens Berger ligger cirka en kilometer _sør_ for Bergeråsen.

Så jeg var sjelden i nærheten av arbeiderboligene, (som er kjent fra postkort osv.), på Berger.

(Annet enn hvis det var kamp eller trening.

Men jeg hang som regel ikke, ved Berger-banen, etter kamp/trening, (for å si det sånn).

Vi fra Bergeråsen/Nedre pleide å gå/sykle ilag, tilbake til Bergeråsen, (etter kamp/trening).

Sånn som jeg husker det).

Siden at jeg så ofte, gikk et nokså langt stykke, den motsatte retningen, (i denne 'dalsiden' Strømm).

Så derfor menget jeg meg liksom aldri, med 'arbeiderklasse-ungene', (fra arbeiderboligene), på Berger.

Selv om mange Berger-arbeidere, kjøpte jord-pletter, her og der, av Jebsen.

Og de kjøpte også tomter, på Sand/Høyen.

Så det finnes/fantes nok etterkommere, av tidligere Jebsen-arbeidere 'overalt' på Sand/Høyen også.

(For å si det sånn).

Og både min farmor og farfar hadde jo også jobbet for Jebsen, (på 30/40/50-tallet).

Men de kjøpte ikke tomt av Jebsen.

Så de kom seg etterhvert litt bort fra 'Jebsen-samfunnet', (på Berger), da.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Den Edvaldsen bloggen.

Den har et tørt/kjedelig/treigt/døvt/plump/kvalmt/motbydelig navn, (et lite vittig ordspill på etternavnet Edvardsen, skal det vel være), som JensPetrus-profilen på Veggavisen.

(Som jeg blogget om her om dagen).

Så det er kanskje Putin's cyber-krigere, som lager masse tull, for oss vestlige, på nettet.

For det har vel vært om dette, i nettavisene.

At russerne har mange agenter i sving, for å sabotere osv., på nettet.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Nå søkte jeg på 'Edvaldsen' på nettet.

Og det er faktisk, en del folk, som heter Edvaldsen.

Men å bruke det navnet, på en blogg.

Det er jo som, at en med talefeil, (eller en unge), prøver å si: 'Edvartsen', (må man vel si).

(Noe sånt).

Det virker lite sannsynlig for meg.

At noen, ville bruke disse ekle nickene, (må man vel kalle de), JensPetrus og Edvaldsen, av andre grunner, enn at de ønsker å trolle/lage kvalme, (på nettet).

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Man kan kanskje si som Eminem, at: 'Won't the real Edvaldsen please stand up'.

For så lenge jeg ikke vet, om det er Roger Edvardsen eller en av Putin sine cyber-krigere, som står bak den Edvaldsen-bloggen.

Så er det vanskelig for meg å ta den seriøst.

Men det kan være, at noen umodne sinn/enkle sjeler, (les Thomas Seltzer og Jenny Skavlan), i NRK, mangler litt kritisk sans.

Og så har de hengt seg opp, i denne snusfornuftige smørja, (Edvaldsen-bloggen), til Putin, (eller hvem det kan være), da.

(Noe sånt).

Det var visst noen som lurte på, (i pressen), hvorfor Jenny Skavlan, (som var så ung og da fortsatt litt ukjent), fikk lov til å lage, sitt eget TV-program.

Og de kritikerne hadde kanskje et poeng.

For hvis Jenny Skavlan lar seg lure av denne 'Putin-bloggen'.

Så mangler hu nok litt dømmekraft, (vil jeg si).

(Med den konsekvensen, at mine karriere-muligheter, (blant annet), ble litt ødelagt.

For å si det sånn).

Og hu hadde vel da egentlig ikke noe å gjøre, som programleder, i NRK.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter