Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. mars 2020

Min stesøster Christell sin eks Iver 'Stripe-gjengen' Strøm Karlsen er død, (kan det virke som)


PS.

Her er mer om dette:


https://www.facebook.com/iver.karlsen/timeline?lst=1059338080%3A715624628%3A1585059836

PS 2.

Jeg husker en gang, som jeg gikk, på en sånn gjev krem/elite-plass, (noe jeg har blogget om tidligere), i Drammen.

(Russeåret, på Gjerdes handelsskole).

Og en kveld, så dro Christell, (som da bare var 15-16 år), meg med, til puben Dickens, (var det vel), på Bragernes, (i Drammen).

Og så tok vi bussen hjem.

(Etter at Christell hadde drekki, som en bryggesjauer, for å si det sånn.

Jeg vet ikke hvorfor hu fikk servering der, (som 15/16-åring).

Men det fikk hu).

Og på bussen så satt også Iver, (som Christell var sammen med på den tida), og noen fler fra 'Stripe-gjengen', vel.

(Stripe-gjengen var en gjeng, på Sande videregående, som alltid gikk i stripete gensere.

Ifølge min lillesøster Pia).

Og da vi kom til bussholdeplassen ved ferjeleiet, i Svelvik.

Så stoppa bussen der, (istedet for ved kirken, som den vel vanligvis gjorde).

(For å ikke ligge foran ruta.

For å si det sånn).

Og Christell av bussen, for å pisse, siden at hu hadde drukket så mye øl, på Dickens.

Og jeg hadde drukket like mye øl.

Så da Christell måtte pisse.

Så klarte ikke jeg, å holde meg lenger.

Så jeg måtte også be bussjåføren, om å få gå av bussen, (for å pisse).

Og da, (når jeg reiste meg opp), så mobba Iver meg, og mente, at jeg skulle spionere, på Christell, (og hennes tiss/f*tte).

Men jeg var rimelig pussa, og Christell chatta vel mer med meg, enn med Iver.

(På bussen).

Og Christell var blond og brystfager, og sånn 'sweet sixteen', liksom.

(Må man vel si).

Så jeg svarte ikke noe, til Iver, (som jeg syntes, at var, litt umoden).

Og så pissa jeg også, utafor bussen.

(Ikke langt fra der Christell satt og pissa.

Dette var i mørket.

Sånn at vi ikke hverandres edle deler.

Selv om vi pissa, ikke så langt unna hverandre.

For å si det sånn).

Så Iver var rimelig nedlatende, ovenfor meg, (må jeg si).

Men Christell dro meg også med, på ungdomsdiskotek, på Park, på den her tida, (høsten 1988).

Og der ville hu danse.

Så hu var muligens på sjekkern, ovenfor meg.

Men vi var samtidig stesøsken.

Så det er mulig at Christell mente, at det var sånn som stesøsken kunne gjøre.

(Hva vet jeg).

Men det ble litt komplisert, (må man vel si).

Og Christell dro meg også med, for å kjøpe, en kaktus, til ei i klassen hennes, (hu gikk i første klasse, på allmenn, på Holmestrand videregående), som fylte seksten.

(Dette var vel cirka, på den samme tida, som Christell selv, fylte seksten, (noe hu gjorde 13. november).

Noe sånt).

Og den kaktusen skulle Christell barbere, for så tre en kondom over, (sånn at den kunne brukes, som dildo).

(Denne kaktusen kjøpte hu, i en blomsterbutikk, i Strøget, (heter det vel), i Drammen).

Og det, (en sånn 'dildo-kaktus'), var en vanlig gave, til jenter som fylte seksten, (mente Christell).

(Noe sånt).

Så hva Christell egentlig dreiv med.

(Hu dro meg også med, når hu og Iver, skulle kjøpe klær, til Iver, (i en klesbutikk på Bragernes), husker jeg.

Iver likte ikke en stripete Levis-genser, som Christell likte.

Men at siden jeg var med, (og hadde lønnings-kroner, fra CC Storkjøp), så ble det til, at jeg selv kjøpte, en sånn Levis-genser, i grønt og hvitt.

(Jeg hadde fra før, en hvit Ball-genser, en lilla og hvit Ball-genser, (som jeg kjøpte mens jeg gikk på markedsføringslinja, året før), en svart Dressmann-genser og jeg kjøpte også etterhvert en lilla O'Neill-genser, (for søstera mi var sammen med en som het Thor-Espen, i O'Neill-gjengen, (og den genseren hang i vinduet til en sportsbutikk, som jeg gikk forbi, hver gang jeg skulle bort til min far og Haldis, i vannsengbutikken), for å si det sånn)).

En genser som jeg blant annet gikk med, det første året, som jeg var student, i Oslo, (studieåret 1989/90).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg husker også en episode til, med Iver.

Dette var mens jeg gikk på Sande videregående.

Og der gikk jeg skoleåret 1986/87 og 1987/88.

Og Iver var født et år etter meg, (i 1971).

Og dette var på skolebussen.

Så dette må ha vært mens jeg gikk det andre året på videregående, (og Iver gikk det første året), nemlig skoleåret 1987/88.

Iver gikk på skolebussen, i/overfor dødssvingen, (som min far kalte det).

(Det heter visst Mørkassel der.

Rett overfor der Erik Thorhallsson og de bodde vel.

Og et steinkast, (eller to), unna Bjerkøya, hvor komikerne Tom Mathiesen og Herodes Falsk, har hytte.

Det stedet Iver bodde, lå i den 'tulle-sonen', som Bård Tufte Johansen nylig tulla med, på TV.

Nemlig der hvor de ikke hadde buss, (annet enn skolebuss), i en del måneder.

Etter at Svelvik kommune ble en del av Drammen.

For denne delen av Berger, (Mørkassel), lå i Sande kommune, (nå Holmestrand kommune).

Og ikke i Svelvik kommune, (nå Drammen kommune), hvor mesteparten av Berger holder til.

For å si det sånn).

Og da sa Iver.

(Sånn at halve bussen hørte det).

At han skulle spise musli, (eller noe lignende), hver dag, fram til bade-sesongen, (for å få six-pack).

(Noe sånt).

Så dette må antagelig ha vært vinteren/våren 1988.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Iver gikk på Berger skole og Svelvik ungdomsskole, (hvis jeg ikke tar helt feil), men han konfirmerte seg sammen med Sande-folka, (og DT/BB har visst stavet fornavnet hans feil, (27. mai 1986)):


https://www.nb.no/items/328fc0b6c3f84432e764543e0a49933e?page=11&searchText="ivar%20strøm%20karlsen"

PS 5.

Janka Killingdalen.

(Fra PS-et overfor).

Det må vel forresten være hu 'smile-dama', som Jensemann og de, (på klassetrinnet over meg), kalte 'Autobianca'.

Hver gang hu gikk på skolebussen, (halvveis til Sande videregående).

(For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mer om min 'eks-svoger' Iver, (fra Sande Avis 9. mai 2018):



PS 7.

Enda mer om dette:



PS 8.

Iver hadde også en datter, fra et tidligere forhold, som ikke er nevnt i dødsannonsen, (fra DT/BB 21. februar 1997):


https://www.nb.no/items/0cca966f95f90131cfc8e7902411c1fd?page=21&searchText="iver%20strøm%20karlsen"

PS 9.

Her er mer om dette:


PS 10.

Ine Skjeggerud har visst yngre halvsøsken, (eller om det er søskenbarn), som heter Skjeggerud Hellum.

Så hu er muligens i slekt, med min tidligere klassekamerat Svein Hellum, (fra Sande videregående).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Svein er fille-onkelen, til dattera til Iver, (kan det virke som):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter