Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. mars 2020

På min første handletur, etter unntakstilstanden, så merket jeg, at butikken, (Meny Bekkestua), var utsolgt, for alle de billige varene, (blant annet kjøttpølser til 19.90), fra tilbudsavisen. Så jeg måtte spise spaghetti, de siste dagene, (fram til jeg fikk bostøtten, 20. mars). Så helikopterpenger hadde kanskje vært en ide, under denne krisen. Det ville bare kostet en brøkdel, av det næringslivet får, (for å si det sånn)


https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/1npn1q/jeg-er-student-og-permittert-hva-naa-ida-andersen

PS.

Det var også sånn, at jeg lurte på, om jeg skulle gå, de 5-6 kilometerne, ned til Nav, i Sandvika.

(For å levere husleie/strøm-fakturaer.

Som Nav dekker, siden at jeg går på sosialen).

For i nettavisene, så stod det, at man gjerne måtte gå ut, for å løpe en tur.

Men kollektiv skulle man helst ikke reise med.

Men jeg tenkte til slutt, at hvis man går, på fortauet, så kan man jo møte folk, som smitter en.

Og hvis det er få folk, på t-banen.

Så er det kanskje ikke så farlig, (når det gjelder smitte-risiko), å dra med t-banen, osv.

(For å si det sånn).

Jeg kunne kanskje ha sendt regningene, med posten.

Men Nav har aldri informert meg ordentlig, angående om det er greit.

(Og de har også slutta med, å ha, vanlig e-post-adresse.

For å si det sånn).

Og jeg har jobba på Rimi Bjørndal, (sist som låseansvarlig, fra 2002 til 2003).

Og jeg synes, at post i butikk, er litt lugubert.

(For å si det sånn).

Og man kunne kanskje bli smitta, i post i butikk-luka, (når man kjøpe frimerker), tenkte jeg.

(Og jeg hadde heller ikke budsjettert, (jeg har et såkalt 'shoestring-budget'), med frimerker.

For det går mest i e-post, (og ikke såkalt 'snail-mail'), i våre dager.

For å si det sånn).

Og hvis Nav får fakturaene, for seint, så vil de ikke betale de.

Så det beste var å reise dit, (med fakturaene), fant jeg ut.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også fler varer, som denne butikken, (Meny Bekkestua), var utsolgt for, denne dagen, (fredag 13. mars).

Jeg skal skrive mer om denne handleturen, i en 'Mer fra Bekkestua'-bloggpost, om ikke alt for lenge.

Men den siste skildringen, på bloggen, ('Mer fra Skandinavia'), var fra 26.-28. februar, (var det vel).

Så det er 4-5 handleturer, som jeg ikke har fått blogget om enda.

(Fra mars-måned).

Men de skildringene kommer jeg til å prioritere, (før webdesign osv.), i de neste ukene.

Og så når jeg har blitt mer ajour, med skildringene, så skal jeg jobbe mer, med johncons.net, (et mirror-nettsted, for johncons-web, som jeg begynte å leie et shell til, i forrige måned).

Og det er også mye nettmobbing/identitetstyveri-mailer, som jeg har fått, i det siste.

(Som jeg må sende, til Datatilsynet.

Det virker som at noen bestiller dritt i mitt navn, for å gi meg 'work-load', sånn at det tar lenger tid, å få gjort unna web-design, osv.

Og det samme med brev/tulle-brev.

Som jeg også har fått en 'haug' av).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter