(Saksnummer:13336711) Faktura og priser - Forbruk
Erik Ribsskog
Til: ice Privat Kundeservice
Kopi: juridisk
Hei,
min e-post-adresse har ikke blitt 'fanget opp'.
Det er noen som puncher min e-post-adresse inn i et skjema-felt hos dere.
Så her dere trenger dere data-kurs, virker det som.
Jeg ba dere om å sende dette til en overordnet.
Det virker som at du har cirka samme stilling, som Iselin.
Og dere opererer ikke med etternavn.
Det virker litt useriøst.
Har dere ikke noen med ordentlige navn der, som har mer enn ungdomsskolen, liksom.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
fre. 24. apr. 2020 kl. 13:38 skrev ice Privat Kundeservice
Hei, Erik
Dette er irriterende; det har jeg full forståelse for.
Som du helt riktig påpeker, bruker vi et kontaktskjema der vedkommende som ønsker å kontakte oss, oppgir e-postadressen svaret skal sendes til. I utgangspunktet skal dette være helt trygt, men som du har opplevd, kan det gi utfordringer i enkelte tilfeller. Dette er det dessverre vanskelig å gardere seg mot.
Grunnen til at et kontaktskjema benyttes, og at e-postadressen ikke oppgis direkte, er for å gjøre det litt mer utfordrende for spammere. Vi ønsker jo å være lett tilgjengelige for våre kunder, samtidig som at vi ikke ønsker at vår e-postadresse er kjent for andre enn de som konkret skal benytte den. Kontaktskjema er helt vanlig å bruke, og det benyttes av et stort flertall av aktører, ikke kun av ice.
Jeg beklager at e-postadressen din tydeligvis er fanget opp av uvedkommende, og jeg håper du ikke får ytterligere problemer som følge av dette. Jeg vil anbefale deg å endre passord for e-postadressen din hvis du ikke allerede har gjort det. Du er selvsagt hjertelig velkommen til oss som kunde, så ta gjerne kontakt med oss igjen hvis du ønsker et tilbud fra oss. :)
Ha en fin helg.
Vennlig hilsen
Anne
Kunderådgiver
ice
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no
Fra: Erik Ribsskog
Dato: Fri, 24 Apr 2020 05:43:05 +0200
Til: ice Privat Kundeservice
Kopi: juridisk
Emne: Re: (Saksnummer:13336711) Faktura og priser - Forbruk
Hei,
det er noen jævelunger som sender mailer i mitt navn.
Det er jo bare et sånt felt som man må skrive en mail-adresse inn i.
Det er jo ikke sånn at dette er sendt fra min e-post-adresse.
Du kan kanskje sende dette til en overordnet.
For dette blir for dumt, må jeg si.
Erik Ribsskog
søn. 12. apr. 2020 kl. 08:30 skrev ice Privat Kundeservice
Hei Erik
Takk for din tilbakemelding.
Vi har mottatt en e-post fra din e-postadresse.
Ut i fra hva jeg ser fra din første henvendelse, anbefaler du en type blogg reklame. Har du mottatt noen linker, eller besvart på noen tester på internett i det siste, kan det dessverre være en av årsakene til at din e-post har blitt infiltrert.
Min anbefaling for deg er å bytte passord på din e-postkonto.
Her får dessverre ikke vi sjekket veldig mye mer, men det kan være mulig å kontakte den som leverer din e-posttjeneste.
Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp.
Vennlig hilsen
Iselin
Kundekonsulent
Fra: Erik Ribsskog
Dato: Sat, 11 Apr 2020 10:04:49 +0200
Til: ice Privat Kundeservice
Kopi: juridisk
Emne: Re: (Saksnummer:13336711) Faktura og priser - Forbruk
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
tir. 24. mar. 2020 kl. 19:48 skrev ice Privat Kundeservice
Hei, Eirik
Jeg beklager for dette.
Hvis det er noe du lurer på er det bare å ta kontakt.
Jeg ønsker deg en fin dag.
Vennlig hilsen
Daniel Nicolas
Kunderådgiver
ice
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no
Fra: Erik Ribsskog
Dato: Tue, 24 Mar 2020 13:41:30 +0100
Til: juridisk
Kopi: privat.mobil@ice.no
Emne: Klage/Fwd: (Saksnummer:13336711) Faktura og priser - Forbruk
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: ice Privat Kundeservice
Date: man. 9. mar. 2020 kl. 12:07
Subject: (Saksnummer:13336711) Faktura og priser - Forbruk
To:
Hei, Erik
Takk for at du tar kontakt med oss!
Jeg ser at du ikke er kunde hos oss idag, kunne du vært interessert i
å prøve oss ut, om du fikk en god pris? Hvor mye mobildata har du
behov for?
Jeg avventer din tilbakemelding og ønsker deg en fin dag:)
Vennlig hilsen
Marius
Teknisk Support
Fra:
Dato: Mon, 9 Mar 2020 03:44:48 +0100
Til:
Emne: Faktura og priser - Forbruk
Kontaktformulær
Emne: Faktura og priser
Underkategori: Forbruk
Er du kunde: Ja
Kundetype: Privat
Navn: Erik Ribsskog
Telefonnummer:
Kunde kan kontaktes på telefon: Nei
Kundenr/fødselsdato/organisasjonsnr:
E-postadresse: eribsskog@gmail.com
Spørsmål:
På lørdag 15. februar, så dro jeg ned til Oslo, (med t-banen), for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS. Her er mer om dette:
https://johncons-mirror.blogspot.com/2020/03/mer-fra-norge_9.html
2 vedlegg
ks sign_nyogo.jpg
40K
ks sign_nyogo.jpg
40K