Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 1. juli 2020

Dette godteriet, (i en slags godtepose-versjon), solgte jeg, (i noen måneder), fra min nettbutikk Posegodt, (som jeg drev fra 2010 til 2014, i England). Jeg slutta å selge de, for de solgte de bare på Asda, (på den tida), og jeg var ikke sikker på, om varen tålte, å bli sendt i posten, uten å smelte


https://www.dinside.no/fritid/amerikansk-sjokolade-trekkes-tilbake/72616621?fbclid=IwAR1gGb7UJU-vBD4sWGW0xheQwmbCG3UrcskgBZg3QNCWd8midhVUeTkagos

PS.

Dette er forresten, et av de mest populære godteslagene, i Amerika.

Og de selger de også, i US-candy-shops, og i tax free-butikker, osv.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:


https://en.wikipedia.org/wiki/Reese%27s_Peanut_Butter_Cups

PS 3.

Når jeg solgte Posegodt-varer, fra England til Norge.

Så var det jo kundene, som liksom var importører.

(Og jeg var eksportør.

For å si det sånn).

Så det er kanskje lov, å importere Reeses Peanut Butter Cups.

Hvis man skal spise de selv, (og ikke selge de videre, til andre i Norge), for å si det sånn.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg jobba, som aspirant/assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde.

(Noe jeg jobba som, fra 1994 til 1996).

Så sa en gang butikksjef Elisabeth Falkenberg, at vi måtte huske på, å bestille lite sjokolade, i sommerferien.

For de hadde hatt problemer med, at sjokoladen der, hadde smelta, i tidligere år.

(Noe sånt).

Og derfor var det kanskje, at jeg bestemte meg for, å ta bort sjokolade-dekte varer, fra Posegodt sitt sortiment.

(Rundt 2012/2013).

For jeg ønsket å drive seriøst.

Og misfornøyde kunder, (på grunn av smeltet sjokolade, eller annet), var det siste jeg ønsket å ha.

(For å si det sånn).

Så av sjokolade-varer, så solgte jeg, (de siste månedene/årene), kun m&m's.

For m&m's er som M og Non Stop.

De er dekket, med et tynt sukker-skall.

Som gjør at sjokoladen ikke smelter, (for å si det sånn).

(m&m's ble vel oppfunnet, for å være i strids-rasjonen, til soldater, som kriget, på varme breddegrader.

Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her kan man se Posegodt sitt sjokolade-sortiment, de siste månedene/årene:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter