Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 13. juli 2020

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse Spraytan
Erik Ribsskog 13. juli 2020 kl. 17:50
Til: Zentio Kundeservice
Kopi: juridisk , "post@inkassoklagenemnda.no" , elh@forbrukertilsynet.no, firmapost@nkom.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, Politikk Høyre , "sande.vgs" , Akademikerforbundet
Hei,

det synes jeg, at høres rart ut.

Det var muligens en av mine kamerater, (Tom-Ivar Myrberg), som fortalte meg, at man kunne ringe opplysninga, og spørre de, om hvem som hadde et bestemt telefon-nummer.

(Og man kunne vel også spørre Televerket.

Om hvem det var, som nettopp hadde ringt en.

Hvis en hørte noen grynte-lyder.

Eller hva det kan ha vært).

Så når det er sånn for telefon-nummer.

Så høres det rart ut, at det skal være, så 'ansleis' for IP-adresser.

Så det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Dere som er et stor firma, må vel klare å få til dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 15. jun. 2020 kl. 09:57 skrev Zentio Kundeservice :
Hei,

Vi har ikke de opplysningene du ber om. Det er kun Politiet som gjennom en rettslig kjennelse kan få utlevert opplysninger fra Internett-leverandøren om hvilken av deres abonnenter som har benyttet denne IP-adressen i det aktuelle tidsrommet.



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice


Hvordan vil du vurdere dette svaret?
Veldig bra    Tilfredsstillende    Dårlig
{#HS:1134333065-222529#}
On Sun, Jun 14, 2020 at 12:51:42 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

det er forresten bedre, hvis dere finner navnene, på de som har bestilt.

For jeg husker at jeg kontaktet Telenor, for en del år siden, angående en av deres ip-adresser, (i forbindelse med en lignende sak).

(Dette var mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool).

Og da nektet Telenor og si hvem trollet var.

Men det er kanskje enklere, for et firma, (tenkte jeg).

Så fint hvis dere kan finne ut navnene.

(Det blir også litt nerdete, med disse ip-adressene, må man vel si).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

ons. 3. jun. 2020 kl. 14:06 skrev Zentio Kundeservice :

On Wed, Jun 3, 2020 at 14:05:44 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei Erik,

Vi har sjekket opp saken og i følge nye GDPR regler regnes ip adresse som personopplysning. Og siden ip adressen i dette tilfelle er knyttet til bestilling som er laget på ditt navn regnes dette som din personopplysning.

Dermed vi kan opplyse ip adressene som er tilknyttet til dine bestillinger:

13.04.20 14:48

FlinkB L A, 0+99|369+0

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

158.174.122.199

13.04.20 13:35

PaceBox G_A NO, 0+99|369+0

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

77.247.181.162

13.04.20 13:33

ShaiBox A NO, 0+99|369+0

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

51.158.111.157

28.03.20 10:24

SprayTan LM_A NO, 0+99|349+99

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

45.67.14.0


Ha en fin dag videre!



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice
On Mon, Jun 1, 2020 at 15:26:26 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

at dere ikke kan oppgi ip-adresse, synes jeg, at høres rart ut.

Det skal være åpenhet i samfunnet heter det seg.

Politiet nekter å gjøre jobbe sin, (jeg har mange titalls Spesialenheten-klager).

Hvis politiet skal ha bukten og begge endene i alle saker, så blir det lett politistat og enevelde, (vil jeg si).

Så her vil jeg gjerne, at dere sender om dette, til en leder.

(Noe jeg også ba om, i den forrige mailen).

Når dere sier dette, at dere ikke kan oppgi IP-adresse, så tenker dere nok, på andre type saker, enn identitetstvyeri-saker, (hvor offeret, (det vil si meg), etterspør fakta), hvis jeg skulle tippe.

Erik Ribsskog

man. 18. mai 2020 kl. 14:18 skrev Zentio Kundeservice :

On Mon, May 18, 2020 at 14:17:44 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei igjen,

Vi må følge norske lov og regler og kan ikke oppgi ip adresse uten at Politi etterlyser dette.

Dine opplysninger er sperret hos oss. Videre bestillinger på ditt navn skal ikke være mulig. Alle fakturaene som du har mottatt fra oss er allerede kreditert. Dine opplysninger er slettet fra reklamelistene.

Vi anser saken som avsluttet.



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice
On Sun, May 17, 2020 at 20:07:09 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

som jeg skrev i den forrige mailen, så har jeg sendt om dette, til Datatilsynet, siden Ålesund brant liksom.

Jeg prøvde først å sende om dette, til politiet.

(Det var for cirka ti år siden.

Mens jeg bodde i England.

Hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Og politiet nektet å etterforske.

Og derfor begynte jeg å sende kopi-er av mailene til den britiske spesialenheten, (IPCC).

Og de klikka, siden at det var så mange mailer/saker.

Og så sa de, at jeg ikke fikk lov til, å sende de, flere e-poster.

Så det er jo fullstendig mongo, på alle måter.

Så det er veldig irriterende, når dere skriver, at jeg dette må politianmeldes.

For det ender med, at politiet begynner å terrorisere/kødde, (siden at de er litt umodne ofte), vil jeg si.

Vennligst send om dette til en leder.

Erik Ribsskog

ons. 29. apr. 2020 kl. 14:05 skrev Zentio Kundeservice :

On Wed, Apr 29, 2020 at 14:05:32 CEST, wrote:
Klikk på "Svar" eller "Svar til alle" knappen og skriv svaret over denne linjen ↑

Høyre
[url=]henvendelse #5334512

Hei og takk for din tilbakemelding!
Vi har registrert saken med saks-nummer 5334512, og vil besvare henvendelsen så fort det lar seg gjøre.

Du vil bli varslet på denne epost-adressen når vi har svart på henvendelsen.

Kopi av din melding
Re: Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse Spraytan

On Wed, Apr 29, 2020 at 14:04:19 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei igjen,

Slik som jeg har forstått gjelder dette ikke bare pakker som du har mottatt fra oss. Du skriver følgende:
Jeg drukner i sånn 'dritt', (som noen jævelunger bestiller i mitt navn), og pleier å sende det i retur, via Posten.
Det høres ut som du er blitt utsatt for identitets tyveri. Det er veldig beklagelig og vi håper at du får sett stopp på dette. Mer info kan du lese fra https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/id-tyveri/
https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

Som jeg skrev tidligere, Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har politianmeldt id-tyveriet.
Hvorfor noen bestiller eller hvem er det som bestiller produkter på ditt navn, vet vi ikke uten at ip adressen blir sjekket. Og her viser jeg til setningen ovenfor.

Det hva vi gjør i slike tilfeller for å hindre at du for ingen flere produkter fra oss:
- Avslutter abonnement / krediterer fakturaene / sletter bestillingene som er ikke behandlet ennå
- Sletter dine opplysninger fra reklamelistene
- Sperrer dine opplysninger for videre bestillinger fra oss

Vi har gode rutiner som kommer til "vask" av nye bestillinger. Vi går gjennom hver bestilling manuelt og sjekker at navn / adresse / mobilnummer stemmer og at navnet er ikke sperret for bestilling for et eller annet grunn. Vi også sender ordrebekreftelse til oppgitt e post adresse etter hver mottatt bestilling. Hvis epost mottaker har ikke foretatt bestillingen selv, er det lett for oss å kansellere bestilling før pakken blir sendt ut (slik som vi gjorde med flinkBisk bestilling etter du tok kontakt med oss).
Men vi er her og hjelper alltid med å rydde opp uheldig situasjon hvor pakke mottaker har ikke selv foretatt bestilling. Vi ønsker heller ikke sende ut pakker som er ikke bestilt av mottaker.

Hvis du nå vil ikke bruke tid til å levere pakkene til posten med tilsendte returetiketter, kan du fritt beholde produktene eller kaste de i søppel. Fakturaene er allerede kreditert.

Ha en fin dag videre!



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice
On Wed, Apr 29, 2020 at 4:57:18 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

og hva med den tiden jeg må bruke, på å rydde opp, i dette tullet.

Skal ikke jeg få en økonomisk erstatning, for dette.

Og hvem er det som har bestilt dette, i mitt navn.

Det ønsker jeg å bli informert om.

Og jeg har også gått handel og kontor, og jeg lurer på hva dere akter å foreta dere, når det gjelder deres rutiner, sånn at dette ikke skjer igjen, med meg eller andre folk.

Erik Ribsskog

man. 27. apr. 2020 kl. 08:47 skrev Zentio Kundeservice :

On Mon, Apr 27, 2020 at 8:47:18 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei Erik,

Jeg sender retur etikett til deg for alle disse pakkene. Lime etikettene opp på eskene så kan pakkene sendes i retur til oss uten kostnad for deg.
Posten tar ikke pakkene i retur uten returetikett.

Ha en fin dag!



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter